Nyårsafton 2005

Ja, vad ska man säga. Igår var jag inställd på att festa men idag så känns d inte alls bra. Jag mår lite dåligt en släng av huvudvärk och en stor trötthet. Jag steg inte upp ur sängen förrän 16.30 och var ändå helt slut. Det lär väl bli att istället för att festa och dra på krog så lär jag sitta med mamma hos gudmor och gudfar. Det är ändå en rätt trevlig kväll brukar det vara. De har så mycket husdjur som man kan hålla på att kela med. Typ 5 kattor och 2 hundar.

Ha ett gott nytt år iaf!!!

The Madman (lär väl fortsätta 2006)



Året som gått!!!

Ja, d börjar väl bli dags att titta tillbaka på året som har gått och vad som har hänt i ens liv egentligen. Jag kan väl inte påstå att d har hänt särskilt revolutionerande saker men en är ju att mitt lilla husdjur som jag har haft i 15 och 1/2 år har gått och bort (vi tog bort henne för att hon skulle slippa lida). Det andra är att jag har nu äntligen efter alla dessa år äntligen bestämt mig för att börja plugga ekonomi exakt var jag ska göra det har jag inte bestämt mig för men det är väl någonting man får se.
Jag har på det personliga planet inte lyckats hitta någon tjej iofs har jag väl inte direkt varit så aktiv i sökandet heller detta år. I somras så såg jag den ende som jag varit riktigt kär i år tillsammans med en kille i en kö och han pussade henne och efter d har jag knappt pratat med henne. Jag är väl inte dummare än att jag föstår att d är kört fast jag hade väl hoppet jävligt länge ännu i April så hoppades jag på att kunna få henne men i Juli eller om d var i Augusti så dog det hoppet helt och hållet. Efter d så har d varit känslomässig öken och jag har inte letat aktivt efter någon ny heller eftersom jag känner på mig att jag ändå faller för någon jättesnygg som antingen har pojkvän redan eller som jag inte har en chans att få för att när hon blir uppvaktad så blir hon d av d snyggaste killarna.

The Madman

Julklappar

Fick en del julklappar fast jag inte hade önskat mig. Eller så att säga jag fick mer än vad jag önskat mig. D två saker jag önskade mig var en DVD hylla för mina filmer har runt 80-90 stycken men d fick jag inte. Berodde väl mest på att ingen lämplig hylla hittades. Det andra jag önskade mig var Gwen Stefanis skiva som kom för ett tag sedan "Love Angel music baby" eller va d nu var den hette. Den var något bra och jag tyckte alla singlar hon släppt var riktigt bra så därför ville jag ha den.
Sen fick jag kläder och godis och även om man är över 25 så är d alltid trevligt att få sådant som kläder eftersom vissa saker köper man inte själv som strumpor. Så jag är riktigt nöjd med min jul under d hänseéndet och skulle vara så även om jag inte fått något alls eftersom jag inte önskade mig särskilt mycket.

The Madman

En intressant historia

Jag har lyssnat d senaste dagarna på en gammal Kate Bush klassiker nämligen "Cloudbusting". Det är en låt med speceill historia. Dels för att jag kommer ihåg videon så bra. Kate själv spelade en dotter till en forskare som höll på med en molnmaskin och han blir hämtad av regeringen eller vad d nu är i slutet av videon men hon använder själv maskinen.
Det intressanta var när jag började nysta i var idén till videon kommer ifrån och kom så långt som William Henry Reich eller nåt sånt. Jag läste nämligen på ett forum att boken som finns med i Kate Bush video är skriven av Peter Reich son till denne William. Det handlar om Williams idéer om något som kallades organon eller liknande. Den som vill veta vad d hette kan alltid söka upp texten till Kate Bush text för cloudbusting.

The Madman

Jag är precis som min favorit klubb i fotboll...

Jag kom fram till det efter att ha sett dagens match. Den spelades mellan Everton (mitt stora favorit lag har så varit sen jag hörde om dem första gången). och den stora röda skiten (Liverpool). Jag har haft en bra känsla inför varje derby så också idag men den här säsongen är i motsats till förra säsongen som var succe ett riktigt fiasko.
Det är d jag menar att jag är som min favoritklubb. Visst något dag verkar allting för bra för att vara sant men sen när d kommer till kritan så är jag egentligen helt enkelt inte tillräckligt bra. Jag går till psykolog ibland för att tala ut. Jag började med d för flera år sedan när jag hade självmordstankar som rullade runt i mitt huvud hela tiden och människorna runt mig inte orkade ta d längre. Denne psykolog tycker att jag är en oerhörd talang med stora mål och visioner men precis som Everton får jag aldrig riktigt en ärlig chans att visa upp dem. För jag har Chelsea, Arsenal osv framför mig i livet och d kommer inte att släppa in mig gratis i d gänget.

The Madman

Min farsa är nästan som en rockstar....

Ja, d finns en aspekt i hans liv som är riktigt rockstar. Han super skiten av sig flera dagar i rad. Det är förbanne mig som att han skulle vara en rockstar. Förut påverkade d mig en hel del men nu har jag mina egna bekymmer att ta hand om så jag orkar inte engagera mig så mycket i det hela. Det händer dock ibland att jag tar i saken eftersom min bror är en sådan som fortfarande lider av farsans rockstar liv.
När jag säger rockstar så är d bara supande för egentligen har han inte pengarna eller några framgångar att skryta med. Det som gör honom i klass med alla andra stjärnor är hans förmåga att supa ordentligt. Han är helt enkelt när han är full ett riktigt svin.

Rock on

The Madman

Var ut på krog

Det blev krog och fest förstås. Det verkade inte så men vid niotiden så började det att röra på sig och jag for över till en kompis, kompis. Det var mycket gäng där men en del försvann efter hand. Jag tillsammans med två andra försvann också för att ta oss till krogen. Det blev att köa i ungefär 1 timme innan vi fick komma in på krogen. Det var för jävla kallt men jag klagade inte eftersom om man gör någonting självmant så skall man inte klaga på att det är kallt.
Inne på krogen trodde jag att det skulle vara knöckfullt men så var inte fallet nog var det mycket folk men inte så mycket som jag hade förväntat mig. Vi satt och lyssnade på några band som spelade d var dock inte min typ av band. D var helt enkelt lite för lugn stil jag är ju mer åt Ozzy, Kiss ev. David Bowie hållet. Sen försökte jag att börja titta på om d fanns någon tjej där som jag skulle tycka att var söt som jag skulle vilja ha med mig hem. Inte för att jag tänkte att jag skulle ha någon med mig hem utan mer för att se hur många som egentligen skulle duga. Jag kom fram till att d var 2 stycken i hela byggnaden och d var 10 snyggare än vad jag är så jag visste att d skulle vara lönlöst för även om d var singlar så skulle jag inte ha en chans att ragga upp dem.
På vägen hem sen gick jag och funderade på vad jag skall göra för att kunna få sådana söta tjejer som jag vill ha. En kompis har sagt att jag måste skaffa mig snyggare kläder. Den processen har inletts men d verkar inte hjälpa särskilt mycket. Därför har tankarna att göra operationer slagit mig. Jag skulle ju inte vilja det men som jag brukar säga för att nå dit man vill så måste man offra sig.

The Madman (fortsättning följer om mina funderingar)

Äntligen lite snö

Idag kom den till min stad. Snön och d var väl iofs rätt skönt att den gjorde d till sist. Jag tycker d blir så mörkt och tråkigt utan den. Jag tycker fortfarande att det är skönt med snö iaf så länge det är mörkt för även om den är blöt och kall så gör den iaf att d blir ljusare. Dessutom så går vi ju nu emot ljusare tider efter att ha haft midvintersolstånd.
Nu är ju frågan vad man skall göra på juldagen. Klockan är mycket och ännu har jag inte kommit på någonting att göra. En kille ringde redan vid 5 tiden och frågade om jag ville komma över dit och dricka men jag svarade att jag nog skulle på en fest till ett annat ställe. Det är dock osäkert om d blir något för min del varken jag eller den kille som jag hellre festar med verkar ha något stort festintresse just nu. Det är inte så roligt att vara som lemmlarna och följa tåget hela tiden.

The Madman

God Jul!

God Jul till alla människor oavsett relgion!
Jag önskar att alla får en riktigt bra jul även om d aldrig brukar lika bra som man har tänkt sig. Men även om man blir besviken eller d inte blir som man har tänkt så är ju julen snart över och man kan börja bygga upp förhoppningar inför nästa jul (som ändå inte blir som man har tänkt sig).

The Madman

Författarambitioner

Förut om åren hade jag stora författarambitioner men d har nästan helt försvunnit. Jag har inte någon aning om varför men jag antar att d har med allt arbete som skall läggas ned på en bok som man inte ens vet om den blir publicerad. Sen om den nu blir det så är det inte tal om att man kommer att tjäna särskilt mycket pengar. En bra debutant får vara glad om han eller hon kommer upp i 2000 sålda exemplar. Det är inte riktigt värt med tanke på vad d kostar i tid och pengar. Men d var inte d som drev mig till att skriva utan d fanns en inre glöd att berätta en historia om hur livet kunde vara men den verkar inte finnas kvar längre. D är bara ett tomt skal utan några ambtioner alls vare sig inom författarskap eller kärlek.

The Madman

Fan va jag kan vara oduglig ibland

Satt och spelade på vetgirig.nu i flera timmar för att försöka få tillbaka plusstatistik på en polare. Har inte förlorat mot honom i tp men i d frågorna som nu kommer har d inte alls gått särksilt bra. Jag har nu ännu sämre statistik än när vi började. Måste se till att skärpa mig så att jag iaf kan komma ikappl. Vi är båda sådana där tävlingsmänniskor som inte vill förlora i vad d än är.

The Madman (fast jag är nog lite mindre tävlingsmänniska än honom)

Vetgirig

Igår satt jag på biblioteket med en kompis och snackade skit. Han sa att han hade börjat spela mer betapet, vilket jag gjorde förut. Nu var han dock inne på vetgirig.nu mest hela tiden. Det var något jag inte var så insatt i men jag valde att gå dit och registrera mig och börja spela och förstås så blev man ju biten av det hela. Det är typ 4:e grejen som man är inne på nu på nätet. Först var d något för 6 år sen där man kunde skjuta straffar mot varandra sen blev d schack för att fortsätta med betapet (alfapet typ), minigolf på nätet och nu vetgirig. Det känns som att man skulle behöva betalt för att hinna med allt men d har man inte så då måste man jobba.
Nu måste jag sticka ska och jobba om 10 minuter.

The Madman

Jobb, jobb, jobb

Jag har länge funderat över vad jag egentligen ska göra med mitt liv. Det har funderats hit och det har funderats dit. Nu för ett antal veckor sedan så kom jag fram till att börja plugga är något jag måste göra. Det är inte något jag vill göra helt 100% men man är väl så illa tvungen för annars lär man väl få fortsätta gå runt och slava för en skitlön. Det är inte direkt vad jag hade tänkt mig men jobb behöver man för att kunna leva men jag skulle verkligen vilja hitta något annat som gav lite mer pengar och dessutom gav mig en utmaning. Mitt nuvarande jobb anser jag en shimpans klarar av minst lika bra.

The Madman

N.I.B.

Lyssnar så himla mycket på N.I.B. just nu. Den går om och om igen på cd-spelaren.... Den är med Black Sabbath och jag har skaffat en verision med Dio på sång och förstås en med Ozzy...

The Madman

Jag tänker riskera nästan allt!!!

Jag har jobbat ihop ungefär 50.000 spänn. D är inte så mycket som jag skulle vilja ha d skulle vara skönt att ha d dubbla men jag har bara ett halvår på mig att få tag i resten och jag tänker inte sitta och jobba skiten ur mig och inte gå någonstans för att lyckas spara ihop ytterligare 50.000. Nej, istället tänker jag låna 25.000 av några jag känner för 75.000 räcker bra och sedan ska jag påbörja ett projekt. D är inte så trevligt att riskera så mycket men vad har man för val. D är ju inte så att jag säljer några produkter just nu och även om jag skulle göra d så tror jag inte att d skulle vara tillräckligt mycket för att klara av få ihop 50.000 särksilt snabbt.

The Madman

Snö!!!

D har iaf kommit lite snö nu i min stad. När jag for hem så kändes d så där härligt vintrigt nu ikväll och d var halt på vägen så man kunde sladda lite lätt. Jag har varit så nära att köra åt helvete när d är halt säkert 10 gånger men alltid klarat bilen oskadd men när d var sommar och fint då smällde jag bilen så att den blev skrot. Men d är som jag brukar tänka när d går sakta och är för lätt då tappar jag koncentrationen och sitter och tittar på allting runt mig men när jag kör fort så tänker jag bara på trafiken. (Detta var väl den onödigaste bloggen hittills som jag har skrivit)

The Madman

Jul är kul om man inte är ful!!!

Ja, nu är d snart jul igen. Jag har alltid haft ett gott öga till julen trots att jag ännu inte hittat riktigt rätt sätt att fira jul. Julen är den tid då känns mest jobbigt att vara ensam tycker jag. Visst man kan sitta med föräldrarna och äta och dela ut julklappar osv men d är inte vad jag tycker julen ska vara. För mig skulle julen jag drömmer vara något som jag tillbringar med någon jag älskar mycket. Men ännu har jag inte fått uppleva en sådan jul (tyvärr men hoppet är d sista som överger en och d är ju några dagar kvar till denna jul också). Nej, nu låter jag som jag tycker synd om mig själv och är gammal och bitter. Men jag är inte bitter och vill inte bli det heller. Jag kan tycka att livet är lite orättvist men bitterhet är något jag vill undvika så länge som möjligt.

The Madman

Who wants to be lonely?

När jag jobbade idag och lyssnade på radio kom d ett inslag i programmet som hette veckans klassiker album. Det visade sig vara en KISS skiva från mitten av 80-talet nämligen Asylum. En skiva som jag tycker har 3 mycket bra låtar (d är också d som var stora singlar även om jag inte minns d). Nämligen "Uh all night", "Tears are falling" (när jag hörde den igen mindes jag den från att jag skulle ha hört den när jag var liten och den är fortfarande bra tycker jag) och sen till sist "Who want's to be lonely". Den som spelades var dock Tears are falling men jag när jag kom hem så plockade jag fram skivan själv. Jag har inte ägt den mer än kanske 6 år så den är inte köpt på vinyl utan Cd. Jag menar inte att KISS är världens största poeter men även d har sina poänger och Who wants to be lonely är just en sådan för jag menar vem vill egentligen vara ensam. Inte jag iaf och ändå känner jag mig ensam ibland men d finns ingen där just nu.

The Madman

Är man kär?

Jag har tänkt på en tjej nu i flera veckor. Jag vet inte riktigt om jag är kär i henne direkt men hon upptar mina tankar lite nu och då. D pirrar inte så där i kroppen som d har gjort när jag har varit kär tidigare men iofs har jag inte sett henne heller på ett långt tag. Helt plötsligt så slog mig tanken att hon kanske skulle kunna vara någonting för mig och efter d så har tankarna på henne upptagit min tid iaf just före jag somnar eller när jag inte har så mycket att göra. Men om jag är kär i henne eller inte kanske jag inte vet förrän jag har träffat henne på riktigt vilket antagligen lär ske under d närmaste dagarna. Jag hoppas inte att jag är kär för d känns inte som att jag skulle klara av att vara olyckligt kär ytterligare en gång.

The Madman

Dölja allt!!!

Jag har länge funderat över varför människor egentligen inte säger att d mår dåligt. Jag kommer ihåg när jag var 22 och jobbade inom vården så frågade någon hur d var med mig. Jag sa direkt att d var åt helvete för just under denna tid var d riktigt åt helvete. Damen som frågade blev lite ställd först men sen sa hon wow vad ärligt att inte säga "Jo, d är bra tack!" Hon ville förstås veta vad problemet var och jag förklarade för henne lite lätt utan att gå djupare in på problematiken. Hon tyckte d var lite coolt hur ärlig jag var trots att vi inte var kompisar.
Jag är rätt ärlig av mig i dessa fall att mår jag inte tipp topp så säger jag d och jag undrar varför egentligen människor döljer det. Alla vill ju förstås verka perfekta på ytan men man vet ju att ingen är sådan och att någon mår dåligt är inte något att skämmas för. Jag anser att d kan bara hjälpa en att vara ärlig för inte lär någon se ner på en. Fast vad vet jag som är brutalt ärlig enligt mina kompisar...

The Madman

Dagens låt N.I.B med Black Sabbath köpte skivan idag och den lär nog spela idag och imorgon...


FC Z

Började titta på nya dokusåpan FC Z igår. Jag hade spelat in första avsnitter för att se om d var något roligt att se. Till min stora glädje märkte jag att d var oerhört kul och dessutom när man fick se dem spela match mot Hammarby 14 åriga tjejer och förlora stort så hade jag jätteroligt. D var nog d sämsta gänget jag någonsin sett på ett fotbollsplan men d kämpade väl och gav sig inte. Ska bli spännande att följa den serien dag ut och dag in tills d möter Djurgården. Dessutom verkade alla killar även om d avskydde fotboll beredda att göra sitt bästa vilket jag tycker är jättebra.

The Madman

Skrivkramp

Ibland blir man bara sittande framför ett tomt papper och kommer inte igång. Nu är ett sådant tillfälle jag hade tänkt skriva någonting om författarskap och annat men d kom inte fram någonting vettigt så jag la ner det. Stirrade bara på det tomma pappret och bestämde mig för att fylla d med lite ditt och datt om skrivkramp istället. D gör förhoppningvis att min skrivkramp försvinner nästa gång jag ska skriva något.

The Madman

Vad tar vissa en för egentligen

För några månader sedan fick jag ett mess på min telefon. Det var ett nytt okänt nummer och jag visste inte riktigt vem d var ifrån. Innan jag svarade så kollade jag upp vem d var. D visade sig att d var en tjej som jag hade gått i skola med för nästan 10 år sedan. Jag svarade på hennes mess och vad hon ville veta. D visade sig att hon var kompis med en annan tjej som jag hade räddat en gång från bostadslöshet och som jag också då kände mycket bra.
Den jag hade räddat hade berättat om mig och vad jag höll på med och studerat osv. Tjejen då som hade messat åt mig hade tydligen blivit imponerad av detta och börjat messa mig. D var väl lugnt till att börja med men efter att hon messat 3 allmänna mess så började hon att beklaga sig. Hon verkade liksom tro att jag var/är en sådan där lyssnare som lyssnar till folks problem. Du verkar så snäll bla,bla osv, jag tycker d är skitjobbigt osv höll hon på. Visst jag är en lyssnare och tycker d är kul att lyssna på folks problem och kanske försöka hjälpa dem hitta en lösning men dock bara folk som jag känner och som jag vet att jag kan ge råd. Den här tjejen dock kände jag inte så bra och visste dessutom hur hon såg ut (jag är ytlig till viss del, hade hon sett ut som Paris Hilton hade jag väl lyssnat) så jag var inte så intresserad av att lyssna. Men i d här fallet så var jag inte ett dugg intresserad men jag är lite för snäll för att säga någonting så jag gjorde d mest omogna man kan göra, jag lät någon annan göra det.

The Madman (att låta någon annan göra det lärde jag mig av en jättesöt tjej som lät sin bror tala om för mig att hon inte var intresserad, fast inte lika snällt förstås som d låter här)

Ångest

Jag satt en gång när jag pluggade filosofi och kände mig kallsvettig och som att jag ville vara ensam. Det var just utanför klassrummet och det kändes jobbigt. Jag har haft den känslan sen jag var jätteliten att ibland får jag en otrolig värk och känner allt som jobbigt och vill vara helt ensam.
Det satte sig en kille bredvid mig och vi började snacka. Jag hade träffat honom förut så helt ny var han inte för vi hade pluggat filosofi tillsammans i nästan 4 månader. Jag nämnde då för honom att hur d kändes då och förklarade att jag hade haft den känslan många gånger tidigare. Han var den första som då sa åt mig d där brukar jag också ha och d kallas panikångest. Jag hade aldrig tänkt på d men d finns många som har panikångest och inte kan göra nåt p.g.a. detta. Jag däremot har aldrig låtit d kontrollera mig utan även om känslan har varit att jag vill vara ensam så har jag aldrig gjort något för att dra mig undan. Jag har helt enkelt inte brytt mig om det hela och fortsatt försöka vara normal. Så jag vet inte om d är panikångest men är d det så kan den inte vara så stark för jag klarar ju av att tygla den utan större problem. Fast nu kan jag inte minnas att jag skulle ha haft några sådana anfall på flera år men d är klart jag har ju varit deprimerad för drygt 6 år sedan och efter d har jag nog inte känt det alltså efter att depressionen hade lagt sig.

The Madman

Pokerflugan

Har länge funderat på varför poker helt plötsligt har blivit en så stor fluga. Alla snackar poker och hur mycket d vinner. Verkar som att ingen förlorar i detta spel iaf när man lyssnar på d som spelar. Jag själv är en usel spelare och har nog förlorat mer än jag har vunnit. Det är inte så kul att spela heller tycker jag. Nu har jag visserligen börjat spela med ett kompisgäng, d känns lite annat och är inte så stora insatser. Det är gjort så att alla skall kunna vara med och inte känna att d går en massa minus vilket jag tycker är riktigt bra. Själv har jag lyckats med att hålla mig på plus i det gänget även om d inte handlar om särskilt mycket pengar men plus är alltid plus. Jag spelade ikväll och får känna mig nöjd att jag inte gick minus iaf. På fyra spel så lyckades jag komma 1:a en gång vilket rädda hela min kväll. Annars hade jag gått ordentligt på minus.

The Madman (men jag har fortfarande inte kommit fram till varför alla tycker poker är så roligt, visst d är spännande men inte är d nåt jag skulle vilja göra varje dag)

Macho, Macho Man

Funderade på d att varför är killar så jäkla macho när man hamnar i en större grupp. Är d typ bara två så kan man snacka lite vad som helst men så fort d blir fler än d så går d över till att berätta en massa skit och prata brudar, sprit och sport. Det känns som att d är rätt vanligt. Jag vet ju själv hur d är att man byter stil när d är fler killar i rummet. Jag vet inte varför men d är väl ett sätt att hävda sig antar jag på något konstigt gammalt grottmänniska stadium, vad vet jag. Någon förklaring måste d ju finnas på d fenomenet. Eller kanske d är lika olösligt som att tjejer går och två och två på toaletten.

The Madman (såg dokumentären om John Lennons mördare, var häftigt att se vilka personlighetsdrag han egentligen hade)

Its a great day!!!

Jag vet inte varför men idag känns d bara så. D är helt enkelt en underbar dag. Även om jag har fått lite konstiga besked. En av mina bästa kompisar har fått jobb en bit bort och skall flytta. D är inte så kul men inte ens d kan få mig att känna att d är en dålig dag. D är helt enkelt a great day.
Med det menar jag inte att d är en "perfect day". D blir lite mycket blandning här men som d sa i filosofin vissa ord kan man inte översätta på ett bra sätt.
En perfekt dag är så här...

Oh its such a perfect day Im glad I spent it with you
Oh such a perfect day you just keeps me hanging on...
Lou Reed

The Madman (Ha d gött alla)

Singelliv

Jag har varit singel för länge nu. Det krävs snart fler än två händer för att räkna antalet år. Det är lite jobbigt men också rätt skönt ibland. Det jobbiga är väl när d är tufft och man inte har någon att hålla sig till. Det är mest d jag saknar någon att hålla om när jag känner mig nere. Sex har jag inte heller sett röken av på länge. Det gör dock inte mindre skillnad. Finns några killpolare som undrar hur jag klarar mig men jag säger att jag bryr mig inte. Visst finns d stunder som d är jobbigt men jag har satt som mål att inte ligga med vad som helst längre. Desperation är något av d värsta jag vet.
D tycker iofs att jag är fånig med mina principer men jag anser att om jag inte har dem kvar vad finns då kvar av d som är jag. Jag menar inte att jag måste vara kär i någon men jag har krav på att hon ska se jävligt bra ut för att d ska väcka något intresse från min sida. Problemet är väl d att när man mer ser ut som Quasimodo än Brad Pitt så är d väl ett problem i sig att hitta någon som vill ta i en utan tång. Men då får man väl göra nåt åt problemet i sig.

The Madman

Borde börja träna

Fan, vad lat jag är. Sitter och gör ingenting allt som oftast. Jag borde se till att börja träna och komma i form. Jag har dock sagt att efter 35 måste jag börja träna ordentligt och hårt för tappar man sin form då så kommer man aldrig tillbaka. Det skulle vara skönt att orka träna varje dag men när man jobbar så har man inte riktigt ork att komma igång känns d som. Man blir lite bekväm av sig. Borde iaf sätta igång och springa åtminstone 2 gånger i veckan.
Jag är dock inte tjock utan smal som en sticka och är väl egentligen underviktig till min längd men d handlar om 1 kilo. D enda som oroar mig är att om 5 år eller nåt sånt så kan magen börja puta ut och d är något av d fulaste som finns på en karl tycker jag. Så d har jag lovat mig själv att undvika till varje pris.

The Madman

Snackade Madonna

Satt och snackade Madonna och hennes video Hung up på jobbet. Det var mest debatt om den var omoralisk. Fanns d som tyckte att hon var en snusktant och inte borde ha en så tight trikå. Jag däremot ansåg att d var lite häftigt. Jag menade att hon inte längre var på topp men va fan d kommer ingen att vara när d är närmare 50. Hon har hållit bra och jag förstår nog varför. Om man har råd med privattränare och dessutom kan gå och träna när man vill så är d klart att man håller ihop bra. Jag försvarade henne och menade att om hon visar upp sig gör d väl ingenting för d är inte många som är så gamla och så välbehållna som Madonna. Det fick jag väl till slut iaf igenom men jag tror fortfarande några av d andra ansåg att hon inte ska hålla sig med en ungdomlig stil. Men hon är ju popprinsessa och inte nåt annat och två barn dessutom.

The Madman

Vad vill folk läsa egentligen?

Funderar över vad man egentligen skall blogga om för att folk ska läsa en. Jag menar visst jag skriver till visserligen för mig själv och för att få en blick på mitt liv genom text som jag inte skulle få genom att bara ha dem som tankar i mitt huvud. Men d finns ju också en sak att man vill att folk ska läsa det man skriver. Fast d är bara kanske att fortsätta och vartefter så hittar folk hit och läser, kommenterar osv. Rom byggdes ju inte på en dag men jag är rastlös som vanligt.

The Madman