Vad är det viktigaste i livet?

Den här eviga filosofiska frågan. Vad är det som är viktigt i livet. Jag funderar på det och även om jag inte vill erkänna det så är pengar viktigt. Det sitter iofs i vår kultur att tycka det men samhället har utvecklats så att man kan helt enkelt inte klara sig utan pengar. Jag skulle mer än gärna se en värld där pengar inte betydde ett skit men jag tror inte att så länge människan existerar så kommer pengar att ha betydelse.
Skall jag besvara vad jag anser är det viktigaste så är det KÄRLEK ingenting annat.

The Madman

Klagomål

Jag hade nästan slutat att klaga. Jag har märkt att det inte hjälper att klaga men nu måste jag ändå iaf beklaga mig lite.
För det första jag har på tok för lite pengar på mitt konto just nu. Jag har typ 400 kronor kvar och det är ex antal dagar kvar tills studiestödet kommer. Jag skall dessutom betala en på torsdag som kostar 250 kronor och plus det måste jag köpa kontaktlinser om jag skall åka på den här resan. Det lär väl också kosta en del. Jag har iofs 4000 kronor utlånat men det är nåt jag inte kommer att få tillbaka förrän långt senare. Jag hoppas att få drygt 1000 kronor här i December men det vet man väl aldrig om man får. Jag litar inte riktigt på dem som har lånat. Jag vet att de betalar tillbaka men frågan är när de gör det. Sen tänker ni skyll dig själv som lånade ut men jag hade antagligen bränt pengarna själv om jag inte lånat ut dem för det var i somras när jag ännu hade pengar. Fan det är första gången sen jag var 19 som jag oroar mig för att jag har lite pengar. Det känns skitjobbigt. Fy fan för att studera. Haha men det är roligt också....

The Madman

Motorcycle Emptiness

Det är en låt av Manic Street Preachers. Jag hade inte hört den på ett tag och helt glömt bort den. Jag minns många av deras låtar som Tsunami och You Stole the sun from my heart. De flesta av deras låtar är mycket bra och jag gillar dem. Den här är dock deras bästa måste jag tycka. Vet inte varför den tilltalar mig men den är sorgsen på något sätt och jag gillar det. Det är något med de där orden som sjungs "Under neon lonelyness Motorcycle Emptiness.... osv.

http://www.youtube.com/watch?v=0A090KYMH6E

The Madman

Topp 5 låtar som jag skulle vilja lyssna på just nu!!!

1. Motorcycle Emptiness
2. Sorry Go round med Poets of the fall
3. Forever Yours med Sunrise Avenue nej jag gillar inte riktigt Fairytale gone bad låten som är så upphausad
4. Nothing in this world med Paris Hilton ...no comments den bara sitter i huvudet tyvärr
5. Estranged med Guns N Roses.. en av deras två bästa låtar. Den är så mycket bättre än November Rain och Don't Cry däremot svårt att jämföra med Paitence som är ruggigt bra den också.

Uppsatser

Jag har skrivit en uppsats i marknadsföring. Det är visserligen en grundkurs men jag hade som mål att försöka få den vettigt gjord ändå. Det stora målet var att bli godkänd vilket jag förhoppningvis blir även om jag anser att den var riktigt skit. Det är någonting man måste lära sig att skriva akademiskt. Det kommer som en chock när man kommer till högskola eller universitet och får reda på att allting man har gjort i gymnasiet inte alls har förberett en på det som skall komma i framtiden. Gymnasiet borde vara en förberedande linje för högskolestudier så att man har full kontroll på skrivandet när man börjar.

The Madman

UR

UR har ibland rätt intressanta program. Idag innan jag orkade stiga upp låg och jag och slötittade på ett program om välfärden i Finland. Det handlade om hur synen på människor har förändrats. Före 90-talet så var synen den att människor måste ha hjälp när de är arbetslösa för att inte bli fattiga. Den synen ändrades i o med massarbetslösheten på 90-talet. Då började man istället straffa folk för att de blev arbetslösa genom att skära i ersättningar. Det som ändrades var synen på människan. Det pratades om att folk som var arbetslösa var lata och inte ville jobba. Det är inte riktigt sant tror jag själv. De flesta vill ha jobb eftersom det ger en samvaro oftast. De vill däremot inte kanske ta dåliga jobb alla gånger särskilt om de har erfarenhet av något bättre eller har utbildning och då anser jag inte att man ska straffas för detta. Tyvärr har synen på människan blivit mer pessimistisk eller i ekonomin har den väl alltid varit de men det är först nu som det börjar slå igenom igen på stort allvar.
Jag själv tror att ett högt stöd gör att folk vågar satsa på egna projekt som i framtiden kommer att innebära nya jobb om de lyckas men om det misslyckas så har de ändå ett stöd att falla tillbaka på. Samhället bygger på medborares ansvar och de flesta i samhället vill ta det. Tyvärr finns det förstås sådana som är lata och inte vill jobba men jag tror det gäller högst 1% av hela befolkningen. Skulle vi ha 1% arbetslöshet ok då kan vi börja straffa folk för arbetslöshet men inte tidigare än det.

The Madman (som snart skall läsa Nationalekonomi och då hävda dessa argument)

Jag har inte varit aktiv på länge

Nu är jag på väg tillbaka in i bloggandet. Jag har hållit på med en uppsats i marknadsföring den senaste tiden. Det tillsammans med renovering har gjort att jag inte kunnat hålla på skriva något här på bloggen på ett längre tag. Nu skall jag försöka att bli lite mer aktiv igen och skriva om ditt och datt. Det första jag ska börja med är att beskriva vilka projekt som är på kommande i mitt liv. Jag har en hel del spännande som ligger och väntar på att komma igång.
Det första projektet skall förhoppningvis sättas igång under någon av kommande helger eller om jag skulle göra det en veckodag. Jag har några små saker först på g som inte kommer att kosta mig pengar men sedan skall jag börja att satsa framåt igen.
Jag märkte att jag har typ haft en besökare lite nu och då och om det är samma person som jag misstänker så tackar jag för besöket där alltid uppskattat.

The Madman

Intressant ledare

Läste aftonbladet ledaren i måndags. Jag är inte helt säker på att de var just måndagens tidning men ungefär då. Det handlade om hur Svenskt näringsliv har försökt att få de borgeliga till makten i alla år genom att sprida ut lögner. De visade t.ex. upp fakta att sverige hade lägre tillväxt en portugal. När det enligt artikeln var så att desto mer rättvist samhället var desto högre tillväxt. Det var en skrämmande utveckling som målades upp jag menar inte att man skall köpa den fullt ut men den gav nya infallsvinklar som jag tidigare inte tänkt över. Sverige har haft den bästa välfärden i världen och folk har därför vågat satsa på egna företag och att misslyckas bli sjuka osv. River man ner detta kommer samhället att bli mycket sämre anser jag. Löner går ner (vilket gör rika, rikare) och folk vågar inte protestera för rädslan för att förlora allt är för stor. Det behövs en balans men där arbetaren är stark och företagen minst lika starka.

The Madman

Hej igen

Jag har varit helt tyst i två veckor nu ungefär. Det beror på att min tillgång till nätet har varit väldigt begränsad. Jag har inte kunnat nå ut särskilt mycket på grund av renovering som pågår. Det har var lite frustrerande men det är sådant man får ta ibland. Jag har alltså inte dött eller nåt annat allvarligt utan bara mycket att göra i skolan och dåligt med internet förbindelse.

The Madman