Tråkig Lördag

Mina alternativ för Lördagen verkar vara idag supa med en kompis som dricker vin redan nu när jag skriver detta. Sitta hemma och dega framför datorn. Tre försöka att hitta på något klyftigt med några andra som har tråkigt och lika dålig fantasi som jag. Fyra spela poker. Nej, jag har ingen lust med något av det men någonting kul skulle vara roligt att hitta på. Blir ju supa imorgon så jag tänkte att det skulle gå bort direkt men kanske att man får böja sig för det hela och gå ut ändå? Så att man iaf har gjort nåt idag. Förutom kollat fotboll och DVD.

The Madman

Ensamhet

Jag undrar hur många som upplever ensamhet egentligen? Jag sökte på grupper och ensamhet dök upp på några ställen. På Msn fanns det en grupp som hade drygt 253 medlemmar. Finns det faktiskt inte fler som är ensamma? Jag började tänka i dessa banor när jag ikväll satt och njöt och spelade spel med mina kompisar. Vi hade en trevlig stund i livet helt enkelt. Vi pratade och skrattade och det var mycket roligt. Det var sen när jag kom hem som mina funderingar började komma. Vad är det som kommer att hända egentligen i framtiden. De flesta studerar på större orter än jag gör. De börjar redan prata om detta är den sista sommaren osv som vi kommer att ha tillsammans. Vad som skall göras till hösten var de ska vara. Jag bara tänkte hjälp snart försvinner hela mitt kontaktnät och kvar finns jag. Kanske en eller två till som jag kan umgås med i från gänget. Det kommer att pågå hela våren och sen kommer sommaren men den oro som tog mig var oron för nästa höst. Är den inkommande sommaren den sista som jag kommer att uppleva med hela gänget då vi stojar och håller på. Jag menar visst jag är 27 men det känns inte som rätt tid ännu för att förlora mer eller mindre av det sociala nät man har byggt upp. Dessutom är jag inte särskilt duktig på att bygga nya relationer så det kommer att bli svårt om allt rasar för mig. Jag vill ha sällskap för att kunna gå ut på krog, snacka av mig, berätta roliga saker osv. Jag ser inte fram emot att sitta för mig själv och göra dessa saker. Undrar hur man bäst tar vara på tiden?
Djupa grejer som man tänker på nu helt plötsligt. Jag som för första gången inte kände någon nervositet när jag pratade med en tjej som jag verkligen gillar. Då kommer det här andra rakt på en istället.

The Madman

Nu är julen (ångesten förhoppningvis också) över

Ja!
Nu har julen försvunnit. Det är vanlig vardag igen och man kan återgå till det normala livet. Jag har haft en jobbig jul som vanligt. Fast den blev inte så farligt dålig som jag hade satt upp och förväntat mig. Ångest hade jag dock otroligt mycket. Det hade till viss del med julen att göra. Historien om mig och julen startade 1999 och efter det har jag alltid ogillat julen. Det var det året som jag blev deprimerad men det kändes iaf lite bättre nu i år igen. Den stora ångesten som jag kände mest var över en liten tjej som jag börjat tycka om. Jag hade ju lovat mig själv att aldrig falla för någon igen men tji fick jag och nu är man fast igen. Det är dock lite komplicerat denna gång och jag har ingen aning om hur det kommer att gå men jag räknar med att det skiter sig men helt kört skall det inte vara ännu men jag är beredd på det värsta. Oh fan nu ligger det ute så nu slipper jag tänka på det hela för ett tag nu när jag spytt mina klagomål.

The Madman (God Jul till alla och ett Gott nytt år)

Plugga på lördag

Jag har läst 11 kapitel i min bok idag. Jag har tenta på tisdag och hoppas att klara godkänt. Det blir spännande att se. De stora problemen är att hålla reda på alla olika kalkyler som finns. Det ska delas med det ena och det andra för att man ska få fram vissa siffror. Det mesta andra är jättelätt och det har jag koll på men jag kan falla riktigt tungt på resten av frågorna om det är mycket budget frågor med speciella uträkningar. Jag som gärna ville gå ut igårkväll men ikväll vet jag inte om det finns någon lust att partaja längre jag måste var pigg för att orka läsa på tentan ordentligt till tisdagen och missar jag hela söndag på grund av bakfylla får jag skylla mig själv.

The Madman

No party

Jag har ingen fest att gå på. Fast vänner har jag i denna stad men tyvärr är det ingen som vill gå med ut och dricka lite skön alkohol och bli full. Det blir väl att sitta inne hela dagen och inte göra någonting alls. Jag är festsugen men det blir ingenting för mig idag iaf. Jag hoppas att det blir en roligare Lördag än Fredag iaf. Får se vad som händer har tre tentor nästa vecka som jag hoppas att klara av.

The Madman

Att sälja sig själv

Läste just en artikel om en student i USA som försökte att sälja 2% av sin framtida inkomste för ungefär 800.000 kronor. Den här idén hade jag redan när jag var femton. Tyvärr realiserade jag den aldrig. Jag hade dock inte tänkt som så att bara sälja 2% av min framtida inkomst. Nej, utan allt som blev över varje år skulle betalas ut som dividend till de som hade satsat i mig. Jag skulle alltså använda de pengar jag fick in på att sälja aktier i mig själv till att öppna bolag och investera på börsen. Den avkastning som blev över skulle jag använda till att betala ut dividender och dessutom skulle ju de som var ägare ha rösträtt även om jag själv skulle bibehålla 51% av rösterna så att jag själv kan bestämma krog och toabesök.

Är det någon som vill investera. Jag har hittills varit en ordentligt stor profit maskin med en avkastning på åtminstone 60.000 kronor per år. Exakt vad jag skall ta för aktierna har jag inte bestämt men jag räknar med att om jag kan öppna företag och satsa lite på börsen så lär avkastningen stiga. Det kanske rentav blir din bästa investering i livet en ny Warren Buffett eller Bill Gates.

The Madman