Investerade i ny musik

Jag har beställ Deathstars "synthetic generation" men den hade ännu inte kommit. Däremot hittade jag i skivaffären System of a Down skivor "Hypnotize" o "Mezmerize" och d var nedsatt pris. Jag tänkte "äh, jag tar dem". Jag är kanske inte världens största System of a Down fan men d är ändå ett helt okej band och vissa låtar är riktigt bra. "Aerials" när den kom var riktigt bra eller är fortfarande och "chop suey" eller va den nu heter är också en av mina favoriter. Ska återgå till lyssnandet nu en stund.

The Madman

Tappade saker

Har tappat bort en singel. Jag gick igenom mina singlar idag. D är ingen stor samling så jag har ganska bra koll på vad jag har men den senaste som jag köpte har försvunnit. Jag fick för mig att köpa Röyksopp tillsammans med nån svenska (minns inte vad hon hette). Jag hade hört den på radio o tyckte att den var bra men nu kunde jag alltså inte hitta den när jag ville lyssna. Istället så lyssnade jag på Coldplay "Clocks" och Cardigans "For what it's worth". D var riktigt länge sedan jag hade lyssnat på dem och pianoklingandet i Clocks är d som gör den låten annars tycker jag inte att den är så bra.

The Madman

Närmar mig slutet

Nu börjar jag närma mig slutet på boken "Fem portar till helvetet". Jag vet inte om jag kan påstå att d hittills har varit en så bra bok. Lite annorlunda har den väl varit med tanke på att jag inte läst författaren tidigare. Hade förstås hoppats att d skulle vara en kanonbok men tror jag inte att d blir om nu inte d sista kapitlen är helt annorlunda än tidigare. "1984" är väl en av d bästa böcker jag har läst. Den var spännande och med ett slut som lämnade en i tvivel.

The Madman

D är svårt att undvika att bli lurad

Jag har sparat ihop pengar till ett projekt för aktier. Jag har gjort efterforskningar och inte hittat något negativt. Problemet var väl att jag inte hade sökt ordentligt. D visade sig att d jag hade tänkt att satsa i var visst bra men inte alls så bra som den som ledde projektet ville förespråka. Jag hade kunnat förlora mina 75.000 utan större problem om jag varit dum och rusat in i d hela. Nu sitter jag med tankarna att jag kanske ska investera dem efter eget huvud. Jag menar även om d är tomt så blir d ju iaf jag själv som är ansvarig för mina handlingar och inte någon annan.

The Madman

Mytomani

Känner en som er mytoman. Han kan inte ens tala sanning om något här i livet. Allt han säger är en lögn och tyvärr är d ingen som förhindrar detta. Läste på nätet att d enda sättet är att konfrontera honom men ingen verkar göra det. Sjukdomen kommer knappast att bli bättre om inte någon gör något. Det värsta är att d som drabbas är d som han pratar om. Han själv lär alltid gå fri om inte någon gör något. Jag ska kanske göra något själv men jag vet ännu inte hur. Men d börjar närma sig en gräns.

The Madman

Förkylning

Ah, jag tror jag håller på att bli förkyld. Näsan har nu fått för sig att börja rinna och jag känner mig allmänt risig. Jag som var rätt säker på att jag hade klarat mig från d. D har varit förkylt på jobbet men jag har klarat mig hela veckan och haft d lugnt och skönt men nu så kommer d och d är jobbigt.

The Madman

Dataproblem

Först rasade Windows. D är väl ungefär ett halvår sedan. Jag fick in en massa virus i datorn och den blev sig aldrig lik efter d. Jag har installerat om d nu men d funkar inte riktigt som jag vill. Köpte därför en rauter för att undvika virus i större utsträckning. Sen har jag börjat surfa via Linux vilket funkar riktigt bra. Tyvärr rasade dock tangentbordet igår. Jag surfar med en bärbar dator och helt plötsligt så försvann en knapp. Jag menar att den sjönk in i tangentbordet och vägrar hoppa ut igen. Så nu måste jag köpa en ny helt enkelt för att komma tillrätta med problemen.

The Madman

Raggadish igår

Tittade på Raggadish igår. D hade en tjej med som blivit våldtagen. Jag blev mycket imponerad över att hon gick ut och pratade om hela händelsen. D kan ju inte vara särskilt lätt när man har varit med om något av d värsta människor kan göra mot varandra.
Förra veckan så diskuterade vi lite d här med öga för öga, tand för tand mentalitet. Jag är ingen försvarare av sådant i vanliga fall. Men i ett fall kan jag tänka mig se igenom sådant och d är när d gäller pedofiler. D är något som blir galet i mig när jag tänker på vuxna män (oftast) o kvinnor som utnyttjar barn. Jag anser i d fallen att lite misshandel och tortyr skulle vara bra men d är ju min högst personliga åsikt.

The Madman

Snart helg

Ser fram emot helgen. D ska bli trevligt och jag funderar på fest på Lördag. D borde bli antingen den här Lördagen eller nästa vecka Fredag. En kompis som studerar i en annan stad kommer hem och han vill alltid ut åtminstone en gång innan han far tillbaka. Jag som inte varit ut på länge så skulle må bra av att röra mig ute på krogen igen. D blir dock utan mask denna gång men jag ska se om jag hittar någon bra mask för jag vill ha en liknande som Buckethead (se tidigare blogg om du inte fattar vad jag menar).

The Madman

Varan TV

Lånade idag en DVD med d bästa ur Varan-Tv. Jag har själv det näst bästa ur varan-tv och tyckte d skulle vara kul att se d bästa med gänget. D var ju en riktigt kul serie tyckte jag när d höll på även om humorn är sådan som inte passar alla. D har sådan humor som man antingen älskar eller så hatar man den kopiöst. Du förstår väl var jag ligger när jag lånat en DVD med dem :).
Tänkte väl ta mig en titt på den imorgonkväll om d nu inte blir nåt annat som kommer ivägen.

The Madman

Crazy!!!! Galna tankar igen

Nu fick jag en sån där dum idé igen. Jag vet inte riktigt var dom kommer ifrån men idag fick jag en uppenbarelse. Jag skrev ju tidigare att jag funderade på en skönhetsoperation. Jag kan väl tillägga att jag inte är fet utan är precis i rätt vikt ungefär. Till och med nästan underviktig så där är inte problemet utan d är ju mitt ansikte tror jag. My skrev dock att d kanske inte var en sån bra idé och visst jag är lite tveksam själv. Men då slog d mig jag kan ju alltid pröva att gå på krogen så här....
http://www.geocities.com/stringcheese242001/

minus den där jäkla burken på huvudet. D skulle kanske vara lite kul att gå ut på krogen iklädd mask för då ser ju ingen hur man ser ut. Dessutom kan man ju då vara lite mer sig själv och prata på en massa skit eftersom ingen vet hur man ser ut under. Som vanligt alltså en helt crazy tanke men hej d kanske bättre att pröva den först istället för att springa till kirurgen eller va? Jag tycker d iaf.

The Madman (bäst jag slutar nu innan jag får några nya tokiga tankar att skriva ner)

Alltför mycket

Jobbat och jobbat d senaste dagarna. Även om jag för en gångs skulle har sovit rätt bra på nätterna så var jag ändå totalt slut idag. När jag kom hem från jobbet så sov jag länge nästan tills d att Malcolm i TV4 började. Jag hade nog sovit vidare om d inte skulle vara så obekvämt på soffan. Får hoppas att jag är piggare imorgon.

The Madman

Buckethead

Jag var in och kollade på Bucketheads hemsida. För den som inte vet vem Buckhead är så är han f.d. gitarrist i Guns N' Roses. Han är väl mest känd för att han inte visar sitt ansikte utan alltid har en mask och en burk på huvudet. Kom på att kanske man skulle skaffa sig en sådan själv också. Detta för att kunna gå på krog och sedan kunna säga vad man vill utan att folk egentligen vet vem man är. Fast d är klart vissa skulle ju känna igen rösten.

The Madman

I just wanna feel

"I just wanna feel
Real love fill the home that I live in
I got too much love
Running thru my veins
To go to waste

I just wanna feel
Real love and the love ever after
There's a hole in my soul
You can see it in my face
It's a real big place"

Taget av Robbie Williams text feel. D är just så här jag känner d just nu. Har lyssnat på den låten ett par gånger idag och d är särskilt den andra delen som jag mest känner för just nu.

The Madman



Piano

Sitter och lyssnar på Estranged med Guns N Roses. Den är så fruktansvärt bra och jag gillar den verkligen. Pianot i den får en att börja fundera om jag ska börja ta lektioner igen. Jag har någon sorts förkärlek till låtar med piano i. Spelar egentligen inte så stor roll vem d är som spelar men gillar jag pianoslingan så gillar jag låten. Jag har tagit lektioner tidigare men jag slutade efter ungefär ett halvår mest för att jag tyckte min utveckling gick lite för långsamt. Jag har stora krav på att lära mig snabbt ibland är d bra och i vissa fall extremt dåligt men jag är som jag är.

The Madman

Ännu mera lärotid

Jag har under den senaste tiden på jobbet lärt mig en hel del nytt. D har varit riktigt roligt och jag har tyckt att d har varit utmanande och gett mig lite att fundera över. Nu är jag igen inne på lärotid på ytterligare en ny grej. Jag antar och hoppas att d blir d sista som jag lär mig. Jag kommer alltså ha en massa potential och kunna en massa men sen blir d skola oavsett. D är att använda lärotid till något vettigt för företaget menar jag kasta bort d på en som snart slutar. Men hej d är väl bra för mig för d betyder att jag har jobb hela tiden just nu och d är skönt att se pengarna rulla in på kontot lite nu och då. Även om jag inte bryr mig om pengar och tycker att d egentligen inte har något värde så har d ju en massa värde för andra tydligen eftersom allting kostar. Nå, jag är för trött för att börja med några längre utläggningar om detta.

The Madman

Kopps

Tittade på Kopps. Jag har sett filmen förut men då missade jag början. Jag tyckte den var bra så jag köpte den på Dvd och såg den idag igen. Den är riktigt kul tycker jag och kan nog ses flera gånger men inte just nu. Början var något som jag inte sett förut och den började med att en av poliserna när han inte var i tjänst förstås var på blind date eller d var rättare sagt en date med en tjej han träffat via kontaktannons. Hon bestämde sig rätt snabbt att d inte skulle bli nåt mellan dem o gick och jag tänkte att även om d var meningen som att d skulle vara kul så tänkte jag att kanske jag skulle vara sån om jag prövade kontaktannons.
"Öh hej, d här kommer inte att funka du ser inte alls ut som jag hade tänkt mig... Öh hejdå" eller nåt sånt skulle kunna hända. Jag tror jag låter bli helt enkelt. Antingen träffar man någon eller så får man sitta och ruttna ensam men hellre ensam och stolt än bitter för att man vek ned sig och sina värderingar.

The Madman

Jag vill leva livet

Jag vill leva livet just nu men hinner inte. D är jobb och jobb igen d är helt enkelt för jävligt. D var inte så här jag tänkte att d skulle se ut.

The Madman

Poker again

D blir antagligen poker ikväll. Jag fick ett samtal från en kille som var riktigt festsugen men jag är bara inte d just nu. D känns helt fel att gå ut på krog just nu. D kanske beror på att jag tycker att d är lite tråkigt eftersom man alltid är med typ samma personer. Dessutom är vinterfestgänget inte så roliga eftersom d knappt känner några brudar. Chansen är iaf större om man är med d som är i min ålder och inte 10 år äldre. Fast vad vet jag kanske d skulle bli kul men jag tror att d blir en vänlig liten pokerturnering för runt en 200 kronor ungefär.

The Madman

Finns d något värre straff?

Finns d något värre straff än att behöva jobba helg? Jag menar när alla andra är lediga då sitter man själv där på jobb med typ ett par arbetskamrater och bara slöar. D händer nästan ingenting på en helg utan är rätt tråkigt men ändå måste man vara där. Antagligen är d ett straff för att man inte skaffat sig en utbildning eller nåt sånt men den sjukdomen ska jag försöka göra fri.
Jag tycker att d är rätt intressant d här snacket om 6 timmars dag vilket jag tycker är helt fel. D borde vara 10 timmars dagar varje dag men istället helg redan på Fredag vill säga att man har ledigt 3 dagar. Skulle jag ha firma så skulle alla mina anställda jobba 10 timmars pass och sedan vara lediga i 3 långa härliga dagar. Men d är klart kanske d bara jag som tycker d skulle vara bra?

The Madman

Tittade på sötisar

Jag var och tittade på små kattungar idag. Min gudmor har hållit på tjatat att vi skulle komma dit och se dessa små underverk. Jag har dock velat vänta på att d skulle få ögon och börja röra på sig själv lite mera. D har d förstås börjat med nu och d var riktigt roligt att hålla i en kattunge igen. D var så länge sedan sist och med tanke på att d nu är snart ett halvår sedan min kisse dog så var d skönt. Jag tycker fortfarande att kattungar är d sötaste som finns men jag vill inte ha någon ny katt iaf just nu.

The Madman

Min graf

Min graf bara går neråt.. Antalet sidvisningar var d lägsta på ett tag idag. Detta från att ha varit ett av d högsta för bara några dagar sedan. D är till att vara ombytlig i sin existens eller nåt sånt.

The Madman (Blev inte så mycket skrivet igår och kanske inte idag heller)

Jag tänkte

Först tänkte jag skriva om farsan och hans vad man nu ska kalla d "problem". Men den tanken dog och sedan tänkte jag skriva om "Metropolis" boken och filmen som jag både har läst och sett. D blev ingenting av d heller just nu. Jag vet inte vad d är men just nu är tankarna så där starka och snabba som d var hela tiden när jag var lite yngre men just nu i denna stund är d tillbaka i gammalt gott slag och allting snurrar väldigt fort. Därför kommer jag inte på nåt vettigt att skriva om.
Och jo Lordi (finska melodivinnarna) d tänker bjuda på den häftigaste scenshowen i Schlagerfestivalens historia om d får göra detta för arrangörerna vill säga.

The Madman

Bra ratio

Igår när jag var ledig så tillbringade jag dagen i centrum. Jag var och beställde lite skivor och tittade på nya filmer. D blev ingen film däremot beställde jag Deathstars och GNR skivor. Jag börjar dessutom undra om våren är på väg. Tjejerna jag såg igår var väldigt söta. Visserligen så såg jag inte så många men nästan 100% av dem var snygga antar att d är ett vårtecken. Synd att d inte hjälper en själv bara...
Nå, men 100% är ett riktigt bra ratio tycker jag.

The Madman (eller så är d synen som blivit sämre :) )

Mmm, va gott

Pyttipanna är en riktigt underskattad maträtt. Jag brukar inte äta d så ofta men ibland när jag kommer hem sent och vill ha något snabbt och gott så är d just denna pytt som gäller. D är förbaskat gott tycker jag och tillsammans med stekt ägg så är den nästan oemotståndlig. Visst d är en simpel rätt men d är vad som gör den så bra.

The Madman

Ledig dag

Vad skall man egentligen göra? Ledig dag mitt i veckan. Jag bara sitter i sängen och vet inte riktigt vad jag ska hitta på ännu. Tänkte väl fara och titta lite på nya skivor och filmer för att se om d har kommit nåt jag vill ha som dessutom är i min prisklass. D var nu rätt länge sedan jag var och tittade på nåt sånt så d kommer att bli lite roligt.

The Madman

Humor

Bensinpriset är alltid ett gissel. D går upp och ner hela tiden och jag kan ju förstå d med tanke på att d är en ändlig resurs som vi använder. Kommer att bli intressant om en 15 år och se vad vi egentligen då använder för drivmedel men d var inte d som jag skulle skriva om utan mitt standardhumor som jag använder.

D är fasen vad bensinen har blivit dyr...
Äh d påverkar inte mig för jag tankar alltid för 200 kronor.

The Madman (so long good night, dagens dåliga humor serverad på silverfat)

Ville så gärna

Jag ville så gärna ha biljetter till Hartwall arena för att se GnR även om d bara är Axl som är kvar. Tyvärr så var även detta utsålt väldigt snabbt. Jag hann helt enkelt inte med och blev utan även denna gång. Nu funderar jag på om man ska chansa och fara till Globen och köpa en svart biljett eller då Hartwall arena. D spelar inte så stor roll fast resan över havet till H:fors blir ju mycket längre. D är att plussa på antal timmar men iofs spelar d ju inte så stor roll. Vill man nått i d här livet så är d bara att försöka göra något åt d hela.

The Madman

Gamla känslor

D brukar ju sägas saker som t.ex. "gammal kärlek rostar aldrig" och så. D är konstigt d här med känslor jag menar visst försvinner d ur ens direkta närhet efter ett tag. Jag menar sorg och glädje osv. men d finns alltid kvar i en innerst inne. Ibland har jag märkt att vissa känslor kommer till ytan igen som jag inte känt på 7 eller 8 år. D är oftast otrevliga känslor men d känns nästan lika jobbigt som när man var där och levde i dem ständigt enda skillnaden är nu att d försvinner kanske redan efter sekunder.

The Madman

Hinner knappt

Är på lunch satte mig framför datorn. D blir att skriva något kort. Har börjat en ny kille på jobbet och han stör mig redan. D har bara gått en dag och d är inte bara mig han stör. Visst man kanske vänjer sig men jag är otroligt störd redan. D var bättre förut när han var där men inte på min avdelning men d är ju inte jag som anställer.

The Madman

Den eviga debatten

Min polare och jag har lite svårt så där att komma överens om vem som egentligen ser bra ut. D är liksom lite d som är mänskligt att smaken är som baken eller va man brukar säga.
Vi diskuterade "Scrubs" och detta är då min favorit...
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.hissandpop.com/celebrities/m/christamiller/photos/016.jpg&imgrefurl=http://www.hissandpop.com/celebrities/m/christamiller/&h=750&w=600&sz=39&tbnid=USLnLC9wIUu7NM:&tbnh=140&tbnw=112&hl=fi&start=6&prev=/images%3Fq%3DChrista%2BMiller%26svnum%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DN

medan hans favorit är förstås

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.murrayinthemorning.com/sweetest16/gallery/chalke_1.jpg&imgrefurl=http://www.murrayinthemorning.com/sweetest16/gallery/chalke_1.html&h=378&w=256&sz=23&tbnid=2Dj1nZLQvNkArM:&tbnh=119&tbnw=80&hl=fi&start=2&prev=/images%3Fq%3DSarah%2BChalke%26svnum%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DN

vi lär väl aldrig komma överns men så ska d ju vara.

The Madman

Läste lite andra bloggar

Jag var runt lite på olika bloggar och tittade vad folk skrev. Jag har för vana att hela tiden försöka hitta någonting intressant att läsa. D finns vissa bloggar som jag läser regelbundet även om d inte är så många ännu. Fast d gäller att ha tid också. Men d viktiga för mig är att någon har en cool rubrik d fångar mycket av intresset för mig. D kan vara typ något smart eller som i ett fall ett ? för att jag skulle bli lite nyfiken och läsa.
Dessutom kom jag över en skrämmande blogg där en kille skrev om hur d varit att sitta på instituion och leva med drömmen att ta sitt eget liv. Skulle ju kunna ha satt upp en länk om jag hade kommit ihåg vad d var för adress men just nu kommer jag inte ihåg och ctrl+c kom jag inte ihåg att göra.

The Madman

UR bra program idag om USA och relgion

Blev och titta på d här programmet om hur evangelikanerna i USA blev en maktfaktor igen. D visade sig att media (som vanligt) gett en helt oväsentlig bild. D är inte bara den där lilla gruppen kristna extrem konservativa utan religionen har ett starkt fäste i en stor grupp i USA. Närmare 90 miljoner människor ingår i denna grupp. Jag blev nog lite förvånad över detta eftersom jag inte tagit reda på egna fakta i detta fall men nu när d kom fram sådant så blev jag lite rädd. Visst d är ingenting fel på d flesta av kristna värderingar d är bara d att ingenting av religion skall egentligen blandas in i politik. Där måste jag väl hålla med Karl Marx att religion är ett opium för folket. Jag anser dock att d är viktigt att d finns tro men den skall inte påverka ens beslut i alltför stor grad bara så där tillräckligt att man känner trygghet i sig själv.

The Madman

Alla som gillar melodifestivalen se hit!!!

Här är vinnarna i finska uttagningen. Ser ut att bli finsk seger i år...

http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.sr.se/p3/rundgang/images/galleri/Rundgang_o_Lordi.jpg&imgrefurl=http://www.sr.se/p3/rundgang/galleri_5.stm&h=524&w=700&sz=149&tbnid=JHTirHoBUkLtmM:&tbnh=103&tbnw=138&hl=fi&start=7&prev=/images%3Fq%3DLordi%26svnum%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DN

F1

Jaha, nu är säsongen igång och har bytt från TV4 till TV3. Känns som d kvittar men har en känsla av att d blir fler reklamavbrott i TV3 men kanske inte d märker man väl. Jag är en total idiot vad gäller motorer på bilar och har inget intresse av att skruva på bilar som t.ex. min bror har. D är väl iofs tur att han är sån för annars skulle min bil stå still hela tiden och kräva ordentlig service från verkstad som inte skulle vara särskilt billigt.
Nå, men iaf jag gillar att kolla F1 trots att motorintresset inte finns där. Jag vet inte riktigt varför men någonting har d väl att göra med omkörningarna och att d går fort även om man inte ser d på tv direkt. Jag har säkert följt F1 aktivt i snart 10 år och d har faktiskt blivit bättre tycker jag när d gäller kampmoment. Den här säsongen verkar riktigt lovande om man ser till hur d gick idag.

The Madman

Forbes rich list

Kollade igenom listan på världens rikaste personer. D är ofattbart hur mycket pengar vissa har lyckats att tjäna. Bill Gates är ju ohotad etta och kommer väl så vara ett tag till eftersom Microsoft är rätt dominerande just nu på sin marknad. Vissa kände man ju inte igen men Ingvar Kamprad var med i toppen och hade en otrolig förmögenhet. D är ju lite synd att vissa har så mycket och andra så lite men så är ju fallet människan är ju inte ett flockdjur där man delar med sig utan mer en inviduell individ som vill roffa åt sig. Visserligen för sin egen familj men d finns ju även d som trampar på sin familj för att komma så långt som möjligt i jakten på pengar. D är helt sjukt men ändå lite coolt tycker jag. Jag själv skulle vilja bli god för 1 miljon någongång här i livet men d lär förbli en utopi men drömma kan man ju alltid.

The Madman

Film

Tänkte kolla på Halloween 3 ikväll om jag hinner. Har sett 1:an och 2:an. Den var lite häftiga eftersom den fortsatte direkt från ettan och vidare till tvåan. Jag är kanske inte alltid så förtjust i skräckfilm men ibland måste man ju bara se sånt för att ha lite kul.

The Madman

Yrvaken

D blir alltid att sitta uppe sent på nätterna när d blir helg. Fast jag har blivit äldre så har jag inte blivit ett dugg bättre på att gå och lägga mig. D är fortfarande så sent som möjligt som gäller och d verkar inte ändra sig ännu iaf. Frågan är om d någonsin kommer att ändra sig eller vad d kommer att hända.

The Madman

Kontaktannons

Ibland brukar jag och en av mina bästa vänner sitta och diskutera detta. En kontaktannons, han tycker att jag ska göra och pröva mina vingar med något sådant. Jag vägrar dock helt uteslutet. D finns inte en chans säger jag att jag kommer att göra något sådant. Han brukar säga att d är min enda chans fast d stämmer väl inte riktigt brukar han sedan erkänna men han tycker att d är onödigt att stänga några dörrar och visst helt omöjlig skall man inte vara men ändå anser jag att d inte är något för mig. Kalla mig vad du vill men jag håller hårt på vissa principer och detta är en av dem. Fast vem vet om 10 år eller 5 så behöver inte denna princip gälla men just nu är den benhård.

The Madman

Axl Rose

Hörde på radion att han blivit framröstad i någon tidning som den coolaste äldre personen. Han är ju inte direkt ung längre men tydligen så är han fortfarande cool. Nu är d ju turne på g igen med hans gamla Guns n Roses fast d är ju bara han kvar men tydligen så säljer d ännu för Globen är utsåld och jag fick ingen biljett. Måste försöka få tag i någon till Hartwall arena i H:fors annars. D blir en minisemster med konsert i så fall i sommar.

The Madman

Jobbat kväll

D var ett tag sedan men ikväll fick jag jobba länge. Visst fick ju sova länge på morgonen men d är ändå lite tråkigt att jobba sent på en fredag kväll. Man vill fort hem så att man kan börja njuta av sin ledighet. Jag har just nu vet jag jobb fram till och med April eller nåt sånt men sen får man se vad som händer och antagligen i sommar också. Förhoppningvis blir d studier efter d men man ska väl aldrig säga aldrig men just nu är d studier som ligger rakt framför mina ögon och är mitt mål men d kan ju förstås ändra sig.

The Madman

En rolig grej som hände idag

På jobbet idag så ringde d från en annan firma. D saknade någonting vad vet jag inte men d blev iaf utredning om var den där saken egentligen var. Vi pratade och svor rätt mycket om var "fan" kan den där saken vara och vad i helvete skulle jag veta. Killen som stod i telefon fick då höra. "D är konstigt vad ni svär där fast d är klart d kanske hör till era arbetsuppgifter. D tyckte vi var rätt roligt sagt så d blev rätt mycket snack om d resten av dagen.

The Madman

Inlägg nummer 200

Några visdomsord

Lev inte varje dag som den vore d sista för då blir d ingenting ordentligt gjort...

The Madman

Leta multiplayer spel

En kompis till mig har för första gången skaffat bredband. Eller rättare sagt så är d tjejen som har skaffat men d var väl han som fick ta d på sig eftersom d var hans lägenhet. Han är barnsligt förtjust i enkla spel och vill nu att jag ska sitta och spela online med honom i typ bowling och andra enkla spel. Visst kan jag göra d men d skulle ju vara lite roligare om d var lite svårare grejer som han vill köra men han är nog lite för dålig för sånt.

The Madman

Ombyte förnöjer

På jobbet blir jag hela tiden flyttad mellan olika arbetsuppgifter. Det är iofs rätt skönt för jag är en sådan person som blir väldigt lätt uttråkad av att göra samma sak hela tiden. Jag vill vara innovativ och göra nya saker men d är väldigt svårt på min arbetsplats. Ett kreativt yrke är d jag strävar efter i framtiden och frågan är hur jag ska lyckas med det.

The Madman

Absolut vanvettiga funderingar 2

Jag har rätt länge gått i tankarna på att göra en operation. Inte en vanlig operation för att jag har dåliga knän eller nåt liknande utan ett skönhetsoperation. Vissa tycker att d är lite överdrivet men vad skall man egentligen göra annars. Visst man kan klä sig snyggt osv. men d räcker inte alltid. Jag vet när folk säger att jag tittar på lite för snygga tjejer för hur jag ser ut och visst d stämmer men d är ju inte så lätt att ändra smak d krävs kanske 10 år för d och då är d väl lättare att göra några operationer och hoppas att d underlättar. Även om när man såg på I wan't a famous face att d inte alltid blev helt lyckat.

The Madman

Absolut vanvettigt

Här var nåt jag satt och funderade på när jag jobbade men kom inte så mycket längre än d här orden...
"Some people say your out of my league" med tanke på att d brukar vara mycket snack i vilken division man spelar utseendemässigt. D är en återkommande diskussion hela tiden.

The Madman

Privata funderingar

D är en tjej som tagit upp mina tankar rätt mycket den senaste tiden. Jag vet inte riktigt varför heller inte känner jag henne så bra. Jag kanske tycker att hon är lite häftig men inte så mycket mer än d. Ändå så sitter jag ibland och kommer på mig själv att jag inte riktigt kan släppa henne ur mina tankar. Hon är inte i stan just nu utan dyker väl upp först till sommaren och då antagligen med någon kille men just nu kan jag inte släppa greppet om henne. Hon dyker upp lite nu och då både i drömmar och när jag inte har något att  göra så finns hon där. D är lite skrämmande vet inte riktigt vad jag skall göra.

The Madman

Stått och slirat

Lyckades få bilen att fastna i en snödriva. D tog tre man och en kvinna med bil för att lyckas få loss den. D var rätt roligt men jobbigt att hålla på och tid tog d också. Men folk är rätt trevliga och hjälpsamma iaf och d är skönt. Annars skulle man stå där ännu och slira som fan.

The Madman

Film

Kollade i förra veckan på två komedier. Det ena var Dodgeball och den andra Scary Movie 3. Till att börja med ska jag väl erkänna att jag har gillat Scary Movie 1 och 2:an tyckte jag hade sina poänger men 3:an drog jag knappt på smilbanden åt. Den var riktigt, riktigt dålig och jag fattade inte att jag orkade se hela. Men jag hade inte så mycket för mig den kvällen. Dodgeball var när jag såg trailern otroligt lovande men den höll inte för förväntningarna. D som var bra i trailern var ju ungefär d som var i filmen. Den hade dock iaf mer poänger än vad Scary Movie 3 hade iaf. Men båda var i överlag besvikelser.

The Madman

Kollade utbildningar

Jag har nu bestämt mig för vart jag skall söka. D blir väl ett par skolor men den utbildning jag helst vill in på har 12 platser. Jag har ingen aning om den är så populär att man inte kommer in men man får väl hoppas att d går bra. Jag har ingen större lust att sitta hemma i höst och vara arbetslös och inte ha något att göra. Jobb har jag väl ungefär till Augusti sen misstänker jag att d blir en massa omändringar i organisationen vilket kommer att göra mig överflödig i d stora hela iaf. Fast man vet ju aldrig men d är lite d jag misstänker.

The Madman

Tillbaka igen

Efter en paus på lite över ett dygn så känns d lite mer inspirerande att skriva igen. Pauser är bra d tömmer ens negativa bilder och ger kanske något nytt. Jag vet inte om d blir någon längre paus igen men man ska aldrig säga aldrig. Denna var ju knappast lång men d blir nog intressant att se vad ens tankar går ut på idag. Lördagen blev bara att sitta och lyssna på musik och sen råkade jag komma in i Hell's Kitchen och d var en bra serie kom jag fram till. Ångrar att jag inte har följt den mera aktivit än vad jag har gjort. När ska egentligen Fab 5 dyka upp igen, den serien har jag följt ett tag och vill se den igen.

The Madman

Nu får d vara nog

Jag som inte skulle skriva något och ta en paus från bloggen. Idag har jag väl skrivit mer än någonsin tidigare. Men nu blir d en paus på minst 24 timmar. Ska fundera ut något bra. Kanske man skulle börja skriva en novell eller nåt i bloggen för att stick ut lite.

The Madman

Apropå mål

"Den som har mål kan misslyckas men den som inga mål har han misslyckas aldrig."

The Madman

Författarambitioner

Sakta men säkert har jag igen fått sug att börja skriva. Jag har tidigare gått kurser och försökt mig på att skriva men egentligen inte kommit någon längre stans med d hela. Nu har jag dock sakta men säkert kommit fram till att d finns nog något intressant att skriva om och jag skulle vilja göra d. Även en dokumentärfilm finns i mina tankar men den är nog svårare att realisera än att skriva en bra bok. Ambitioner är bra att ha ibland iaf.

The Madman

Lugna stunder

Ibland händer d att jag (när jag är på jobb och kör bil) tar en paus på någon skogsväg. Sitter där i bilen med en kopp varm oboy och några mackor. D är ganska skönt att sitta där och ta d lugnt. Bara njuta av att kunna höra skogens sus och om man vill lyssna på någon lugn låt på radion. Fast d är klart d kanske skulle vara roligare om man var två.

The Madman

Lugnande besked

Det var inga större fel på morsan. D är klart att man blev lite orolig eftersom hon klagat över smärtor i bröstet ett tag och sedan inte kom hem från sjukhuset när hon åkte dit. Det visade sig dock att d hade varit en ordentlig kö. Orsaken till att hon hade ont ska ha att göra med att en nerv hade kommit i kläm. Det är säkert inte så kul men d fanns nog ingen som kunde göra något åt det. Men d var iaf ett lugnande besked så nu är livet tillbaka i sin vanliga rytm igen ett tag.

The Madman

Skrämmande

Jag har en viss oro i kroppen, egentligen borde jag väl ligga och sova nu för jag ska upp om några timmar och jobba. Problemet är väl att morsan åkte in till sjukhuset och har inte hörts av sen dess. Jag tror inte att d har hänt något värre för då hade vi antagligen hört av dem men hon beklagade sig över smärtor i bröstet och d är ju inte riktigt bra och sen att man inte vet vad som händer gör d hela lite mera skrämmande.

The Madman (helt plötsligt med alla sina mänskliga sidor framme)

Störande saker

En sak som brukar störa mig är när jag hör en låt på radion, oftast någon gammal låt som jag har hört förut som inte spelas så ofta och som jag minns att är så bra. D som stör mig är att jag aldrig kommer ihåg att lyssna efter vem d är som gör den. Ibland är d ju också så att radion spelar en massa låtar på rad och där i den salvan så spelas någon låt som jag skulle vilja ha men inte vet vad den heter. D har iofs blivit bättre tack vare internet som gör att man kan söka på texter och därigenom komma fram till vem d är som gjort låten men ibland glömmer man ju bort texten och då är man tillbaka på noll. Idag kom jag iaf fram till en låt som jag borde försöka få tag i nämligen Matchbox 20"s låt va den nu heter men går iaf I wanna push you around... osv. Den tycker jag är riktigt bra.

The Madman

Hudtest

Testade min hud idag. Jag mindes att man skulle dra ut huden på handen och se hur spänstig den är. Tar d tid för den att gå tillbaka så börjar man bli gammal. Man får väl vara glad att den gick tillbaka direkt så huden har ännu sin spänst iofs vet jag inte riktigt när man egentligen skall tappa spänsten i huden men den dagen den sorgen.

The Madman

Svart

Jag undrar va d är med den färgen. Jag klär mig ofta i mörkt gärna svart. Tycker att d passar min själsliga stämmning på ngt sätt. Borde kanske klä mig i vitt för att ändra denna stämmning men jag vet inte tycker att jag bara ser fånig ut då. Fast d gör jag väl oavsett vad jag har på mig så d kanske inte är så mycket till referensram.

The Madman (Åh, vad jag är negativ den här veckan)

Dags för en paus?

Ska man ta en liten paus från bloggskrivandet några dagar eller ska man fortsätta häva ur sig. Bäst kanske d blir om man väntar tills d kommer upp något bra att blogga om men å andra sidan om man inte bloggar så kanske något som man skulle ha skrivit ner och som varit bra missas och aldrig dyker upp igen. D är ett dilemma men jag får se hur d blir något händer d väl alltid.

The Madman

Ny dag nya tag

Måste göra en massa hemmauppgifter nu. D ska diskas och jag ska duscha, betala räkningar och kanske fara och tanka bilen. De måste jag göra skall ut på en långrunda imorgon så d gäller att ha lite bensin i bilen om jag ska kunna ta mig tillbaka hem.

The Madman

Ibland känner man sig uppgiven

Just nu känner jag mig uppgiven. I den här stunden som jag sitter och skriver d här. D känns som att jag aldrig kommer att hitta någon riktigt speciell en som jag vill ha och som också vill ha mig. Jag kommer aldrig att nå drömmarna jag har och har haft länge. Jag känner helt enkelt en uppgivenhet emot livet och även om d är bara ibland numera så är d ändå jobbigt. D var visserligen ännu jobbigare när jag var yngre men d gör ju inte d hela så mycket lättare. Jag är lite rädd för att bli desperat och börja kompromissa men d är något som jag har lovat mig själv att aldrig göra.

The Madman