Alkohol och problemen d skapar

Min far är alkoholberoende. Vi snackar oerhört beroende, jag skulle vilja att han skulle kunna skärpa sig men han vägrar. D är inte frågan om att han inte kan för till skillnad från andra som dricker kan han gå på fest och ta en öl för att sedan lägga av helt och hållet. Problemet för honom är väl snarare att han inte vill och ser till att supa bort sina problem vilket ju är bra men d skapar andra problem för oss. Nu har d gått så långt att han har börjat skita ned sig och vara en gris mest hela tiden vilket är helt enkelt för jävligt.

The Madman

Blivit fundersam (jag skiter i om någon läser min blogg)

Jag har börjat fundera. Tänker jag ens på livet längre. Hela tiden när jag var yngre så gick mina tankar ut på hur livet skulle bli och vad jag skulle åstadkomma men nu verkar d inte vara så. När jag startade den här bloggen tänkte jag bjuda på mina tankar om livet men d verkar som jag inte har något kvar att tala om. Mitt liv har blivit något som bara är som jag inte ens funderar över längre d bara är och förblir som d är. Jag ville även ha en massa läsare till denna blogg men nu skiter jag i om inte en jävel läser den utan d viktiga är att den som läser nåt förhoppningsvis får ut nåt av d hela jag har skrivit. Fast vad spelar d för roll om 100 år för då är d ingen som minns mig eller min blogg iaf antar jag d. Jag kanske skriver på den här bloggen när jag 95 men har fortfarande inte mer än 2 läsare eller i sämsta fall ingen men d spelar absolut ingen roll. Vad spelar roll då?
Att man är lycklig....
Kärlek är d enda som spelar någon roll....

The Madman

Guns N Roses

Var på deras konsert igår. Jag blev inte direkt positivt överraskad snarare tvärtom. Jag hade kanske lite för stora förväntningar men d var helt enkelt inte tillräckligt bra tyckte jag. Axl försökte verkligen sitt bästa men d var helt enkelt inte tillräckligt för att Guns ska klara sig som ett band i framtiden. Buckethead saknade jag också även om Slash är den stora gittargurun i bandet så kunde iaf Buckethead fylla hans skor till viss del mer än vad d tre som fanns nu kunde.

The Madman

Midsommar

Fördrev min midsommar på en stuga vid sjön. D var riktigt fint och mycket folk där. Mest var d unga tjejer men d fanns även andra. Jag spelade kubb för första gången i mitt liv och d var riktigt kul faktiskt när man fattade vad d gick ut på. D blev en solklar seger för vårt lag och jag lyckades ta ner hela tre stycken kuber innan motståndarlaget sänkte kungen. På natten var d ett stenhårt golv som gällde vilket jag delade med cirka 1 miljon myggor vilka typ 40 låg döda runt mig när jag vaknade på morgonen. D kunde ju ha varit värre men mygg är jävligt irriterande när d surrar en i örat hela tiden när man är full och bedrövlig ändå.

The Madman

Your'e all that I want

D är bara så d finns en som är allt jag vill ha, allt som jag behöver för att klara mig. Tyvärr men just nu är jag ensam och så får d fortsätta bli.

The Madman

Ytligheten personifierad

Ja, d är jag. Finns ingenting som kan ta d ifrån mig just nu. Jag skulle så gärna vilja men jag är lite för ytlig bara.

The Madman

Snart midsommar

Jag har inte en aning om vad jag skall göra på midsommar. D är några dagar dit nu men några exakta planer för vad som skall ske har jag inte brytt mig om ännu. D blir väl bara att ta d lugnt skall till Stockholm på söndag och blir där några dagar. D är ju konsert på måndag kväll med Guns N'Roses vilket är något jag ser fram emot. D blir förhoppningvis en bra konsert.  I Globen har jag varit bara två gånger tidigare och tittat på något band. D har varit KISS och sedan var d Black Sabbath förra året. D här blir alltså mitt tredje Globen besök för konsert. Ishockey har jag varit där för ex antal gånger tidigare.

The Madman

Bakis

Idag är jag lite bakfull. D var jag inte igår men idag när jag blandat starksprit med öl så mår jag dåligt direkt. D är helt enkelt för jävligt att jag alltid ska göra d någongång under en helg när jag vet att jag blir dålig. Men jag lyckades iaf få en drink av tjejen i baren som jag jagade hela fredagen men på lördagen så blev d service av henne som jag ville ha. D blev den största dricksen jag någonsin gett hittills. Dyrt blev d men va fan sånt får man ta. Dessutom rökte jag tre gånger vilket var länge sedan jag gjorde. Varför är d alltid så att jag röker när tjejer bjuder? Måste vara att jag är dum i huvudet.

The Madman

Krog, krog

Var på krogen igår. D var en jättesöt tjej i baren som jag ville ha service av. Blev tyvärr inte så och jag fick av en kille hela tiden. Därmed blev d ingenting i dricks. Jag lär gå dit flera gånger nu eftersom jag tycker hon är den sötaste tjejen i hela stan. Jag har inte så mycket till liv hehe. Nej, men jag har försökt få henne förut och även om jag inte försöker längre så vill jag ha henne fortfarande.

The Madman

Har vinden vänt?

Jag börjar bli lite fundersam om så är fallet. Helt plötsligt så ser jag allting i ett helt annat ljus. Vet inte om d är Tom Petty på stereon eller att jag har börjat träna eller går i ljusa kläder på krog. Men någonting har iaf blivit annorlunda.

The Madman

Fy fan

Jag vet inte en tjej som jag varit kär i hur länge som helst. Hon bara blir snyggare och snyggare. D känns som en mardröm och jag vet inte riktigt hur länge jag pallar till.

The Madman (It's cold in November Rain)

Minigolfpremiär

Minigolf eller bangolf eller vad man nu skall kalla det. D var årspremiär för spelet idag och jag lyckades mot all förmodan undvika sista platsen i gänget. D var skönt iofs så bryr jag mig inte men d är ju alltid kul att kunna ha lite att falla tillbaka på. Var dessutom inte så långt ifrån en seger.

The Madman

Barnsligt roande (fast skrämmande)

Vi var in på en chatt igår jag och en kompis. Vi utgav oss för att vara en brud till att börja med. D kom en massa förslag direkt från en massa killar. Vi valde att ta dem som var mellan 28 och 40 och svara på dessa. Vi uppgav då att vi var 14 år och skulle se om några backade tillbaka. D som var skrämmande var att så inte var fallet. Visst d kanske var oskylidgt tycker vissa och en del kanske var yngre men också äldre än vad d utgav sig för. En kille undrade hur vi var klädda och om hans ålder var någorlunda rätt så var d skrämmande för han var nästan 40. Vi drev med så många som möjligt och d var kul men skrämmande att se vilka förslag som kom osv.

The Madman

D finns vissa som kan irritera en till den milda grad

På jobbet har vi en ganska ny kille. Han har väl varit där några månader och jag tycker han är lite allmänt jobbig. Jag menar vissa anser kanske mig som allmänt jobbig och den här killen är en sådan person för mig. Idag lyckades han trycka på mina knappar så att jag nästan blev förbannad på riktigt. Vi diskuterade krogbesök och sånt och jag var inte så glad att höra hans dumma kommentarer. Visst han kanske anser att han hade rätt men i mina ögon så var d någonting verkligt äckligt som jag aldrig skulle kunna tänka mig.

The Madman (jag fick kväljningar när jag tänkte på d hela några timmar efteråt)

En adress

Bra adress som jag hittade. Skivan har jag lyssna gärna på deras låtar Syndrome och Synthetic. D är oerhört bra...

www.deathstars.net

Nu börjar folk dyka upp

D börjar arta sig för sommaren. Folk kommer tillbaka från sina studieorter iaf i d flesta fall. D är väl en del som stannar kvar eftersom d har lyckats få jobb på något ställe som betalar bra. Men i d stora hela så dyker d upp ett gäng som man kan umgås med nästan hela tiden.

The Madman

Varit på stugan

Tog ett par dagar ledigt och varvade ner på stugan. D var otroligt skönt att komma bort från staden och bara kunna njuta av lugn och ro. Jag är lite den typen som vill emellanåt ha d riktigt lugnt och inte behöva tänka på arbete och pengar. Den världen försvinner helt när man är där ute och dröjer sig kvar ett tag när man är hemma igen. Bäst är att vi inte har någon el så att tv inte finns och radion är d enda man har att tillgå.

The Madman

Var bakfull igår!

Jag hade ingen tanke på att blogga igår. Brukar ju annars vara en vana men jag har inte ägnat en tanke åt min blogg sedan senast jag skrev något. Var på krog i Lördags och stötte på en tjej som jag inte sett på länge. Hon har varit utomlands men har blivit otroligt söt måste jag erkänna i mitt stilla sinne. Tydligen var d fler än jag som tyckte d för hon var rätt omsvärmad av några andra som försökte få henne med sig till nåt ställe där d hade champange men hon var väl inte intresserad av d för hon gick hem tror jag. Skulle jag inte känna henne så bra så skulle jag antagligen försöka stöta på henne eller kanske jag skulle försöka ändå jag menar jag har ju ändå inte så mycket att förlora.

The Madman

Är jag deppig för att d är sommar?

Börjar känna mig deppig och jobbig. Jag gillar inte att vara deppig men d känns som att d håller på att bryta ut. Jag vill hitta någon som jag kan vara tillsammans med och som tycker om mig för den jag är men jag måste ju också gilla henne för den hon är... däri ligger problemet.

The Madman

Tålamod

Är allt man behöver tålamod? Om man ger d tid kommer d då? Jag bara undrar. Ge d lite tid så får du d du vill ha men ingen har ännu specifierat tiden på hur länge jag egentligen skall vänta.

The Madman

Var blev man som man blev?

När jag var på jobb idag funderade jag mycket tillbaka. Till d minnen som jag har haft längst och som finns kvar. D är kanske inte så många men jag blev att fundera på var blev jag egentligen den jag är idag. I vilket tidigt skede sattes kursen mot den jag är idag. Visst vissa kursförändringar har väl skett men d har nog knappt blivit några sådana iaf livsomvälvande skiftningar i mitt liv som jag kan komma på.

The Madman

Äh

Jag orkar inte, iaf inte den här dagen.

The Madman