Nu har man tokiga tankar igen

Fick just en gammal tokig tanke upp till ytan igen. Jag tror nog att d är dags att starta en ny blogg där jag kommer att skriva om detta. Jag kommer dock inte avslöja var denna blogg kommer att vara utan bara se till att försöka hitta någon som tänder på min idé.

The Madman

Ska man satsa?

Jag har mina funderingar om man skall ta lån och köpa aktier för. D är ju d viktigaste i grunden att man inte ska låna pengar för att handla aktier. Men om man ser till att inte överbelåna sig och kan betala allt så borde d ju gå bra ändå. Jag måste annars hitta på nåt som ger extra pengar så att jag kan köpa aktier mer aktivt.

The Madman

Tråkigt

Sitter på jobbet och har tråkigt. Finns ingenting att göra och så slutar man inte förrän typ halv åtta ikväll. Har man tur så är man klar lite efter sju men d känns som en utopi just nu. Jag får bara försöka göra allt i full fart.

The Madman

Jag har bränt typ 70000

Köpte aktier för typ 70,000 på några dagar. Nu har jag inte så mycket kvar på kontot. Men den som ingenting satsar vinner heller ingenting.

The Madman

Igår gjorde jag d som inte blivit gjort

Jag tog ju bort min älskade lilla katt i November men p.g.a. kylan så var d inte möjligt att gräva ner henne just då. Igår var möjligheten äntligen där. Jag bestämde mig redan tidigt att hon skulle begravas vid stugan och så blev d också. Dessutom träffade jag min oerhört söta släkting. Hon är väl småkusinbarn till mig eller nåt sånt. Hon hade visst fått barn och d var nåt som jag visste redan men d spelade tydligen ingen roll för hon var exakt lika söt som vanligt.

The Madman

Nu har gränsen passerats

Jag har nu passerat 1000 sidvisningar på denna sajt. D är roligt även om jag vet att några av dem runt 30 är mina egna när jag har kollat in bloggen för att se om jag skrivit något dumt i fyllan osv. D måste man ju göra lite nu och då. Jag tänker ännu inte avslöja min lilla överraskning utan d kommer inom d närmaste dagarna när jag fått allting på grej.

The Madman

Landskamp

Finland möter Sverige i fotboll. Kan helt enkelt inte gå på nåt annat sätt än att d blir svensk seger. Dock knappast med mer än 3 mål tror jag.

The Madman

Snart dags för en överraskning (när jag nått 1000 sidvisningar)

Jag kommer att bjuda på en liten överraskning när jag snart har kommit till 1000 sidvisningar och 500 unika besökare. Det ena har jag redan passerat och så fort att nästa gräns har passerats så skall jag avslöja min lilla överraskning. D är typ inte någon chock som nakenbild eller nån annan bild på mig själv kan jag väl iaf avslöja nu. Jag kommer att hålla samma profil som Lordi.

The Madman

Deathstars

Köpte deras första skiva på nice price. Jag har bara hört några låtar tidigare och tänkte att hela skivan verkar riktigt bra. D första som slog mig att d är inte så jättetungt som jag tänkte mig efter att ha hört "Synthetic Generation". D har varit min favorit låt tills jag fick höra Syndrome för den känns mera mäktig. Inte nån hit kanske som typ "Holy Diver" (som är världens mäktigaste låt, därmed inte den bästa utan bara mätkig). Syndrome är också mäktig men inte samma totala känsla som Holy Diver.

The Madman

Efter ett ordentligt uppsving

D senaste dagarna har jag haft riktigt mycket besökare på min blogg. Jag vet inte varför men nu har intresset igen lagt sig och siffrorna börjar gå tillbaka till d mera normala. Dvs ungefär mellan 1 och 3 besök per dag av unika personer. Jag skulle ju gärna ha en skara på typ 30 personer men d är tydligen svårt att hålla detta för mig men andra kanske lyckas bättre får jag hoppas.

The Madman

Idag

Idag blev jag och fundera på en sak. Varför skulle man inte kunna införa moral och etik som ett ämne i skolan. Där man redan från första klass får lära sig om detta. D skulle ju vara bra och kanske i och med detta försöka få folk att lära sig att inte bara dra nytta åt sig själva. Många blir ju förstås givmilda och snälla men d kanske skulle kunna bli ännu flera om man hade d som ett ämne. D är en kanske inte något som är möjligt men om man införde en årskurs till så skulle man ju kunna lägga in lite nya ämnen och ett år till i grundskolan nu när alla blir allt äldre så skulle inte skada tror jag.

The Madman

Nu sitter jag här

Dagen efter inträdesförhöret. D var mycket lättare än vad jag trodde. D bara talade med mig och var verkligen vänliga och såg till att jag fick prata och ställde frågor. Jag försökte visa intresse för allt och vara uppmärksam. Får väl se om jag kommer in eller inte, d kommer att bli d mest intressanta i hela processen men jag är väl rätt säker på en plats om d nu inte anser att intrevjun var totalt värdelös från min sida.

The Madman

Inträdesförhör

Var till skolan idag. Fick besked om att d har tagit bort den skriftliga uppgiften från schemat och att d bara är en intervju som återstår. Två lärare skall diskutera med en om vad man vill och kan osv. Jag blev mycket lugnare för egentligen stod d i pappren man fick att d skulle vara två test men d hade struckit dem för d var viktigare att d fick intervjua en istället. Då blev jag mycket lugnare för att misslyckas i en intervju är inte något jag anser mig kunna göra iaf helt och hållet.

The Madman

Ja, vad ska man egentligen hitta på

Mina tankar om framtiden flyger runt i mitt huvud. D är nåt helt otroligt vad jag svingar runt med olika tankar om vad jag ska göra och inte göra. Jag skulle vilja hitta någonting som jag tycker är utmanande och roligt och som jag dessutom kan leva på i framtiden. Tänkte att jag skulle gå en kurs för målare även om jag inte kan försörja mig som konstnär så skulle d ju iaf vara kul att försöka måla saker och kanske kunna sälja något nu och då iaf.

The Madman

Dagen efter

Jag skulle väl inte säga att jag är överlycklig att Finland äntligen lyckades vinna eurovision song contest utan mera road och glad. D är lite speciellt att ha varit med så många gånger och misslyckats jag menar en 6:e plats som bäst är inte mycket att hänga i julgranen. Nu får Finland iaf arrangera evenemanget en gång och sen tippar jag att d tar typ 60 år innan d kommer att vinna igen.

The Madman

Hard rock Hallelujah

Ja, Lordi vann vad ska man säga. Trodde inte riktigt att d skulle gå så bra. Men va fan d har ju gått 40 försök så nån gång skall väl lyckan vända. Jag har inte tittat på en schlager tävling på kanske 10 år men nu var d dags. Jag såg långt ifrån alla bidrag men när jag såg Finland så tänkte jag att d var dags för dem att vinna men även om d var bara en 12:a från Sverige som jag var säker på så var d ju kul med ett antal till. Jag tror dock inte att d betyder så mycket för deras fortsatta karriär utomlands utan mer att d blir oerhört populära i Finland.

The Madman

Mm, 300 inlägg

Vad har man egentligen skrivit. Borde kanske reflektera över vad man egentligen har skrivit om. D har väl varit lite olika saker men någonting borde man väl iaf komma ihåg. Jag minns iaf att jag var besviken när Finland förlorade i OS mot Sverige men idag när d blev förlust mot Tjeckien var jag inte så förvånad. D har inte varit något bra VM för Finland alls spelmässigt som d var i OS så att d tog sig till semifinal får man väl tacka USA för.

The Madman

Känns lite tröttsamt idag

Jag vet inte riktigt va d är men jag känner mig trött idag. Sov nästan till halv tre innan jag orkade upp ur sängen. Ändå var jag inte särskilt länge uppe utan försökte att gå och lägga mig någorlunda vettig tid iofs blev väl klockan halv två men d är inte särskilt sent med tanke på hur jag brukar leva när jag är ledig och ser till att svänga dygnen helt och hållet.

The Madman

Bilar

Jag kan inte fan någonting om bilar. Jag orkar inte bry mig och vill ingenting veta. Mitt intresse sträcker sig för motorer till om d går eller inte. Fast jag tittar på motorsport men d är mer för spänningens skull en att hålla på tala om effekt och hästkrafter osv. Nu är min bil på väg att rasa igen och jag vet inte om jag kommer att ha råd att ersätta den heller om den rasar men d problemet får man väl ta tag i när d händer.

The Madman

Ser fram emot finalen

Final imorgon om jag inte har helt fel. D blir kul att se Lordi igen och många gillar låten fastän d inte är riktigt schlager men va fan d är ju musik som musik. D gäller att vara innovativa och se till att göra något nytt och d har ju Finland nu för en gångs skull gjort. Sedan tror jag inte att d håller hela vägen fram till en seger men iaf ska d väl kunna ta dem topp 5.

The Madman

D va kanon

Måste säga att jag var imponerad. D skötte sig oerhört bra och scenshowen var d heller inget fel på. Även om den kanske skulle ha varit ännu häftigare om bandet fått som d ville. Nå, nu är d bara att se om d räcker till final. Man vet ju inte riktigt hur d är me den saken men förhoppningsivs så blir d en bra placering för Finland i år.

The Madman

Snart är d dags på scen för....

Lordi!!!! Ska bli intressant att se om d går vidare. D har iaf gett melodifestivalen en ny dimension. Hörde att Bard tyckte att Finlands bidrag var riktigt bra jämfört med va Sverige skickade.

The Madman

Inträdesprov

D är inträdesprov till skolan som jag tänkte gå i. På måndag gäller d att vara skärpt och seriös. Jag vill inte hamna utanför för då vet jag inte riktigt vad jag skall göra. D är ju förstås inte säkert att alla vill söka dit egentligen så man får väl hoppas men d skulle vara skönt att få en plats direkt. För jag vet inte hur mycket jobb jag egentligen har i höst.

The Madman

Vad är bättre?

Om jag fick välja mellan att vara älskad och hatad, då skulle jag välja älskad.
Om jag fick välja mellan att vara hatad och ingenting så skulle jag välja att vara hatad för då anser ju folk iaf att man existerar.

The Madman (Dagens låt blir Madonna undrar varför men den där "What it feels like for a girl" gick på radion och har suttit i huvudet sen dess)

Oj, vad tråkigt d kan va

Har bytt arbetsuppgifter och d var jobbigt. Lätta saker att göra men problemet var väl snarare att d var för lite att göra än något annat och d som var jobbigt var att vänta på att något skulle hända.

The Madman

Besök

Brorsans fru och barn var hit och hälsade på. D blev som vanligt jag som fick leka med äldsta barnet. D gör jag mer än gärna och tycker att d är kul. VIssa saker är förstås tråkiga men det gäller att hela tiden hitta på nåt roligt och d fixar ju barnen så bra själva så d är bara att hänga på. Hon blir fem om några månader. Den andra är bara en liten skit ännu på fyra månader men börjar iaf ta sig en titt på världen runtomkring så jag försökte underhålla den också men d var svårare.

The Madman

Mors dag

D är mors dag idag. Ska bli intressant och se vad som händer. Min mor har redan fått en stor present av mig nämligen vit chocklad som hon tycker om. Dessutom har jag redan bestämt mig för att skicka henne på en resa utomlands. Hon förtjänar d och har ställt upp och gjort så mycket för den här familjen att d är fan på tiden att hon får något tillbaka.

The Madman

Ozzmosis

Vilket jäkla bra album d är egentligen. Nu sitter jag och skriver vid datorn och har d på full volym. D är så skönt att höra alla låtar igen. Låt 2-6 är så extremt bra och 8:an och 10:an också. Skulle jag göra en skiva så är d så som jag ville att den skulle låta. Otroliga texter och härliga riff. Detta är skivan jag brukar ge bort åt folk som inte lyssnat på Ozzy och som behöver förstå vad han egentligen är bra på. D flesta tycker att skivan är mycket bra.

The Madman

I wish

I wish to God that I could sleep again, oh peace again
And wake up from this nightmare free again
Free again, oh me again...

The Madman

Zlatan sången

Fasen vilken grej d har blivit. En hyllningslåt till Zlatan. D är lite coolt men samtidigt konstigt att d blir så stort. Snacka om att få sina fem minuter i berömmelsen. Fast d är kanske början på en karriär utan dess like också vad vet jag. Beror väl lite på vad han kommer ut med som andra singel.
Ledin blev ju totalt sågad och d kan jag förstå för att göra en ny verision av en gammal låt är ju inte direkt vad jag hade tänkt mig. D hade ju varit kul att någon hittat på något nytt, typ Gunther då eller nån...

The Madman

Äntligen helg

Jag har väntat så på helgen. D har varit otroligt jobbigt på jobbet men nu är veckan slut och nästa vecka borde bli lite lugnare. Vet inte riktigt vad jag ska syssla med men d får man väl ta reda på när den veckan kommer.

The Madman

Höll på gå illa

Jag höll på att köra in i ett antal brevtlådor idag med bilen min. Fick syn på en snygg tjej och kollade i backspegeln istället för att kolla framåt och höll på att köra rakti in i en grupp brevlådor kunde ha blivit otrevligt men d gick iaf bra. Man får väl hoppas att man har vägarna förbi d där området igen.

The Madman

Nya böcker

Trots att jag har förlagt halva min bokkollektion så investerade jag i två nya böcker. D blev "Adam och Eva" av ARto Paasilina och Håkan Nesser's "Kim Novak badade aldrig i Genesaretes sjö". Har inte sett filmen ännu så tänkte för en gångs skull kolla in boken först.

The Madman

Typiskt

När d är fint vårväder så då är man på jobb hela dagen. D är så typiskt att d ska va övertid och att en massa grejer är ogjorda då. Jag tröttnade dock och lämnade en del tills imorgon för jag ville hem men jag måste tillbaka en stund till redan ikväll. D är dock något man får acceptera och göra även om solen lyser fast d är ju trevligare än när d är iskallt ute.

The Madman

D va skönt i solen igår

Igår satt jag i solen en stund och tog d lugnt. D va riktigt skönt och sen var jag och lirade lite basket. Kan väl säga som så att ingen av oss var särskilt bra men jag lyckades iaf att vinna i en mot en. Jag tycker d är lite tråkigt att spela så eftersom man inte kan passa sig fri och röra sig undan försvaret. 2 mot 2 funkar rysligt bra och ger lite annan utmaning iaf.

The Madman

Våren har verkligen kommit nu

Beviset för d är att hockey VM började idag och inget annat än ett riktigt vårtecken är denna turnering.

The Madman

Blivit lite skrivande

Har inte skrivit särskilt mycket sen jag kom tillbaka från Stockholm. Delvis för att jag är trött dessutom har tankarna varit helt på annat håll. Jag går och funderar på framtiden igen men jag ser i stort sett ganska ljust på den för tillfället. D finns ju förstås mörka moln ännu men just nu försöker jag lösa d som iaf jag kan göra något själv på egen hand.

The Madman

Uppdatering

D blev ungefär en och en halv dag i Stockholm. D var riktigt skönt att komma bort hemifrån. Min kompis och jag hade tänkt att gå på Tjeckien-Ryssland men d fanns sedan biljetter kvar till matchen mellan Finland och Sverige i LG hockey games. D blev att välja den matchen för d är ju ändå lite av ett riktigt derby. Vi hade lite tur med placeringen för vi hamnade ungefär bakom en del av d finska spelarna som vilade under matchen. Tog autografer av några av dem dock inte alla.
Efter matchen var vi rätt trötta men vi gick hem och tog d lugnt några timmar för att sedan sätta igång och fara på krog. D blev att fara på irländsk pub. D var rätt mycket folk där men mest killar. Vi hade väl rätt roligt men d blev ingen lyckad kväll för jag tappade helt rösten och kunde inte säga ett skit utan att låta för jävlig så jag var tyst hela kvällen utom när en kille började prata med mig om lite olika saker.

The Madman