D va kärlek då i alla fall

Jag såg en gammal kärlek idag. Det var länge sedan jag hade sett henne kanske typ 5 månader sedan eller nåt. Jag minns inte riktigt men någonting sånt måste d vara. Det blev ju aldrig någonting mellan oss men idag är jag glad för det. Allt d hon hade då verkar hon sakna idag. Jag fattade ingenting d har helt försvunnit. Hon liknar sig knappt längre och jag tycker inte att hon är d minsta attraktiv. Jag menar dock inte att om vi hade blivit ett par och d skulle ha funkat ännu att jag skulle ha tyckt att hon tappat allt eftersom då hade jag ju inte sett förändringen på en gång utan sakta men säkert sett henne ändras utan att tänka på det.

The Madman

Känns konstigt idag

Jag känner mig lite luddig idag. Igår kväll gick jag och lade mig för att vila en stund efter maten. Det blev inte någon liten stund utan jag somnade och sov till typ 1 på natten för att sedan vakna upp framför tv:n och därifrån ta mig via tandborstningen i säng igen. Jag brukar ha svårt att somna när jag gjort något sådant men inte denna gång utan d blev att sova helt och hållet igen och sedan vaknade jag inte förrän 12.00 idag eller kanske den var 11.30 tror jag som d ringde i min telefon. Men efter d har jag inte haft riktigt koll på mig själv utan hela hjärnan känns trög idag och jag vet knappt ut eller in. D är bra att sova men tydligen inte så bra att sova för mycket.

The Madman

Grymma dumpningar del 3

Visst jag var besviken men gav inte upp hoppet. Hon hade ju inte sagt att hon var ointresserad o man är tydligen för dum för att uppfatta dessa signaler också tvärtom förstås. Hon svarade inte i telefon och jobbade hemskt oregelbudna tider. Så d var svårt att få tag i henne för telefonen var oftast avstängd. En dag så råkade jag se att hon slutade sitt jobb. Klockan var då typ efter 24.00 men jag visste ju att hon var vaken. Jag såg till att fara hem och ringa upp henne så att jag kunde prata ut. Jag såg till att använda hemligt nummer så att hon skulle svara (lite street smart måste man vara). När hon väl hade svarat så såg jag till att ge henne en ordentligt sur utskällning där jag gick på saker jag inte tyckte var schysst. Jag menade på att hon kunde väl vara ärlig och säga att om hon inte ville träffa mig säg då bara till det så bryr jag mig aldrig igen och ringer inte till henne. Jag menade inte att vara oschysst men visst lät jag väl kanske arg och hon blev lite ställd men verkade iaf ta upp d jag hade sagt. Trodde jag iaf d skulle visa sig att där hade jag helt fel eller också rätt d var däremot sättet som blev lite annorlunda än vad jag trodde.

Blir tydligen åtminstone en del till.

The Madman

En dålig dag

De blev en verkligt dålig dag besöksmässigt. Jag har kommit upp ett antal besök per dag nu men d senaste dagarnas toppnoteringar for tydligen all världens väg idag. Jag slog typ nästan bottenrekord för d senaste veckorna. Så kan d också gå tydligen haha men d är sådant man får ta.

The Madman

Grymma dumpningar 2 (forts)

Ni får leta lite i arkivet för att hitta den första delen. Jag skrev om d för typ 1 månad sedan så d är väl dags att avsluta detta projekt.
Jo, hon hade då alltså låtit mig bestämma vilken restaurang vi skulle gå till. Jag sa vilken jag ville pröva på och hon samtyckte. Den dagen kom och jag klädde upp mig fint och for och hämtade henne. Jag gav väl henne en ros också när jag hämtade upp henne. Hon var otroligt snygg i sin vita dress. Jag tyckte nog minns jag att d var d finaste som jag sett ditills iaf.
Vi hade väl en trevlig middag och vi pratade om ditt och datt. Jag hade väl läst någonstans att man inte skulle prata så mycket om sig själv så jag frågade henne mest och höll snacket om mig själv lite i bakgrunden.
Det tog några veckor och jag frågade henne igen om hon ville följa med ut och hon svarade faktiskt ja en andra gång. D var kanske lite dumt men jag föreslog bio också men d var hon inte så intresserad av om jag minns rätt. Nåja, den dagen dök upp men denna gång fick jag ett mess samma dag som middagen var där hon skrev att d hade uppkommit saker och att hon var upptagen. Jag blev ju förstås besviken och ledsen men jag tolkade d inte som att hon var ointresserad för d tänkte jag att hon skulle nämna i så fall.

D blir tydligen en del till i den här storyn. Om när jag bjöd stadens snyggaste tjej (enligt mig) på dejt.

The Madman

Tiden går fort

Märkte nu att d har gått 45 minuter sen jag senast skrev något här. Jag tyckte typ att d känns som 5 minuter sen för så mycket har jag inte gjort att nästan en hel timme skulle ha försvunnit. D känns som att tiden flyger iväg när man har roligt och hela tiden när man blir äldre. Jag som inte ens kan se mig passera 30 där kommer jag nog att stanna. Inte en dag över 30 så har jag iaf tänkt men man får väl se hur d blir med den saken.

The Madman

Namnen jag inte gillar att höra...

Tommy, Jonas, David, ?, Krister... namnen på d som alltid varit där och snott d jag vill ha... D handlar förstås om kärlek...

The Madman

Nå, när man ser på det efter ett par timmar

Jag var jävligt besviken för några timmar sedan men nu när jag tittar på d hela så var Finlands insats riktigt otrolig. Vi fick nej tack från 7 spelare som skulle vara givna egentligen och lyckades ändå ta oss till final. Jag skulle vilja ha haft med Tuomo Ruutu för han kan dribbla sig igenom vilket lag som helst. Han lär iaf vara som bäst 2010 i Vancouver. D hade ju varit kul med ordinarie lag och se hur långt d kunde ha gått men d gick ju rätt bra med ett så kallat b-lag.

The Madman

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaann!!!!!!!!!!!!

Som vanligt har den svenska turen segrat. Skulle Finland ha varit i ledningen hade den där pucken i slutet trillat in i mål på något sätt. Det är ju så i idrott gäller d att ha tur men när d är krig så är d skicklighet som gäller.

Människors lögner

Jag skall väl inte direkt uttrycka mig som att jag är den mest ärliga människan jag heller. Visst ljuger jag också men d är mest för att kunna lura folk att göra bort sig. D finns alltså inte en tanke bakom mina lögner och d är inte för att såra någon (iaf med mening). Däremot finns d människor i min närhet som ljuger något fruktansvärt. Den ena umgås jag inte med men han ljuger om precis allting och jag menar då allting. Han försöker väl hävda sig på något sätt men d blir ju tvärtom och han verkar inte vara riktigt frisk han är helt enkelt mytoman. Den andra däremot ljuger för att hålla sin svagheter gömda, d är dock samma problem där att alla vet ju om dem så varför ljuga om dem? Även om jag inte påstår att världen skulle vara en bättre plats om alla sa sanningen för då skulle många må dåligt men vissa saker behöver man ju inte ljuga om. Svagheter och tillkortakommanden är ju en del av att vara mänsklig.

The Madman

Såg på en film

Kollade på "hämnden är ljuv" eller va de var den hette filmen som gick på Z-tv idag. Det var en helt okej film men jag blev lite fundersam över denna romantik. De blir ju i 99% av filmerna ett lyckligt slut och d skulle ju vara kul om man hade den statistiken men jag skulle uppskatta att min statistik är helt tvärtom alltså 99% misslyckanden. Ändå när man sitter och kollar på en sån där film så tänker man helt plötsligt optimistiskt och börjar tro för en stund. Sedan när filmen är slut så knackar realismen på och gör sig påmind och man är tillbaka i sin återvändsgränd.

The Madman

Kan knappt tänka på annat.

OS-finalen imorgon d är nästan allt som snurrar i mitt huvud nu. D finns ingenting större än d. World cup är 2:a på min lista i hockeyturneringdjungeln och sedan VM. Men OS d ä något speciellt historik och proffsen med. OS 94 när Sverige vann räknas inte för d var typ bara Finland och Sverige som hade bästa lag då tyvärr blev d ingen drömfinal då men nu är vi där.

The Madman

Knappast vad jag ville se

D blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Ett av lagen i OS finalen ville jag ha men inte d andra. D kommer nog att bli för mycket för mina nerver på söndag antar jag. Kan bli en oerhörd glädje men även den grymmaste sorg. Jag får väl hoppas på d förstnämnda men jag förbereder mig för d värsta.

The Madman

Den bästa dagen i mitt liv

Har väl förhoppningvis inte varit ännu... för då blir jag ledsen

The Madman

Total kaos

D är totalt kaos i mitt rum. Skulle försöka att städa ur det men d slutade med att d ser värre ut än när jag började. Kan ju så vara för att jag drog fram lite saker som fanns under sängen. Det är sånt man borde undvika bara plocka bort d saker man inte använder och låta allt annat vara. Men nej man skall titta vad som finns i den där lådan och i den där andra lådan osv. d blir helt enkelt för mycket för en. Hoppas jag har fått ordning på d hela snart så att man har någonstans att sova...

The Madman

Funderar på...

Vad skall ersätta Malcolm och That 70's show? Kommer man att hitta lika bra nya serier som dessa? Då menar jag inte tv-bolaget utan jag själv. The Simpsons är en show som jag följer och den är dessutom otroligt bra ännu. Kan inte fatta att d kan hålla den så härligt aktuell och fräsch ännu med tanke på hur länge den har gått. Men livet går vidare ändå trots allt och d som försvinner ersätts av något annat som förhoppningvis är minst lika bra eller kanske ännu bättre.

The Madman

Dagens låt

Ja, d är väl ett enkelt val idag. Den som jag lyssnat mest på är...
Estranged av Guns N Roses. Den finns på Use your Illusion 2 och dessa skivor var och är mästerverk när Guns var som bäst.

The Madman

Att man inte kan stänga av

När jag varit hos en polare och satt i bilen på väg hem så gick min hjärna på högvarv. D var en massa tankar som rusade förbi. Särskilt var d tankar om framtiden och då inte den närmaste utan om hur livet skulle se ut om 10 år eller nåt sånt. Det skulle vara så skönt om jag skulle kunna stänga av hela tankeprocessen och bara sluta tänka men jag är inte sån. D gånger jag har försökt att inte tänka på nåt så tar d inte många sekunder innan tankarna börjar snurra igen. Särskilt är d tiden före man somnar som är som mest intensiv.

The Madman

Fan vad jag avskyr den låten

Den där jäkla Van Halen låten "Why can't this be love". Jag ogillar den så även om den skulle ha potential att vara hur bra som helst. Den största saken till att jag avskyr låten är ju att d är Sammy Hagar som sjunger och inte David Lee Roth. Det finns bara en sångare för Van Halen och d är Roth och ingen annan. Jag skall väl inte säga att jag är stort fan av Van Halen ändå men om Roth kom tillbaka så skulle jag nog gå på konsert med dem och förhoppningvis höra en bättre verision av låten jag nämnde.

The Madman

Måste vara roligt att vara jordbrukare

Talade med en släkting igår. Han är sådan där månskensbonde. Han har alltså annat jobb också och sedan försöker han odla lite. Han berättade att en kollega till honom hade odlat 70 ton av någonting som han ville sälja. Körde det till en återförsäljare och fick 4000 kronor för allt. Bara transporten hade väl kostat minst 5000 tror jag d var ungefär. Det är alltså inte särskilt lönsamt att odla vissa råvaror och d måste väl kännas otroligt jobbigt om man skulle få d beskedet själv att allt d arbete man har lagt ner inte är värt ett skit. D är en underbar värld vi lever i...

The Madman

Fasen vad nervös jag blir

Jag ogillar det men jag blir så nervös när jag tittar på idrott. Särskilt gäller det när jag ser något av mina favorit lag spela. Det är helt otroligt vilken jobbig känsla som kan infinna sig när d går dåligt för mitt lag. Psyket håller på att knäcka d fysiska attributen. Jag får ont i magen och svettas som fasen och jag gillar d inte. Antagligen kommer jag att gå och dö i hjärtattack innan jag är 40 år gammal. Jag försökte att ta ner mitt engagemang men d går helt enkelt inte särskilt länge.

The Madman

Igår var första gången

Igår höll jag för första gången ett litet barn i famnen. Jag har aldrig gjort d förut. Det var brorsans unge som inte är många veckor gammalt som jag fick i famnen. Det var brorsan som helt plötsligt lade det i famnen på mig och sa ta henne men håll upp huvudet. Det där sista tyckte jag var onödigt för jag visste nog att man skall hålla i huvudet även om jag aldrig hållt i en sån där liten sak förut men jag har ju sett andra göra det tidigare. Jag är mer typen av lekfarbror så jag brukar bära runt på ungarna när d blir 3-4 år så där och vill åka på axlar o flyga i luften och sånt. D är mer min grej.

The Madman

Måste bara kommentera

Fattar inte att d blir så mycket liv om att Sverige lade sig mot Slovakien igår. Jag menar d är klart att man väljer d lättare alternativet om man får välja. Däremot kanske d straffar sig i en semifinal när man får en lättare resa till den. Jag menar d är ju bara att gå tillbaka till Em 2004 när Sverige och Danmark möttes 2-2 var d som behövdes för att gynna båda lagen och vad hände jo d  blev 2-2.

The Madman

Mitt liv just nu

Består av OS, arbete, arbete, OS och datorn och sova. Inte mycket till liv men va gör man...

The Madman

Märkte just en sak

Jag såg helt plötsligt att jag låg på topplistan bland aktiva bloggare. Blev lite förvånad men d är klart har man en massa att häva ur sig blir d väl så men d kommer ju mest skit men d får man väl vara nöjd me bara man producerar brukar ju vissa artister tänka. Kanske man skulle göra som bandet KISS skriva typ ex antal låtar men sen ge ut dem om och om igen. D kallas återvinning säkert bra för miljön... hehe

The Madman

Lite mod krävs det

Jag har tittat på backhoppning förut men aldrig tänkt på hastigheten som d åker i neför backen. När vanliga skidåkare åker runt 50 km i timmen så far ju backhopparna iväg med runt 95 km i timmen ner mot ett stup. Det måste nog krävas lite mod för att stå på såna skidor. Jag menar att ramla i den farten kan ju inte vara så jättekul för en man slår sig nog rejält.

The Madman

Nya arbetsuppgifter

Nu ska jag börja med något helt nytt imorgon. Jag valde själv att bara träna på den ena av mina uppgifter så d lär väl bli intressant och se hur d går med den andra. Jag kunde ha tränat på den också men valde att låta bli och d kan mycket väl straffa sig imorgon iofs tog jag d för givet att jag skulle klara av d hela men jag får väl se hur d kommer att gå. D gäller att ha en positiv attityd och d har jag väl även om jag inte bryr mig om d går åt helvete första dagen för jag lär väl mig d nog efter ett tag. Två veckor framåt skall jag hålla på med mina nya uppgifter sedan blir d en paus för att lära mig något annat.

The Madman

Tacklingen igår

Finland mötte Tjeckien igår. Ruutu gav Jagr en ordentlig tackling som gjorde att tjecken blev liggande ner och blödde. Visst d var en hård tackling men Jagr var ju lite osmart som böjde sig ner så ska man inte göra. D var dock okej att Ruutu blev utvisad d säger jag ingenting om. D som störde mig var mer Wikegårds och Tornbergs reaktioner. D pratade om hur illa d var och att han inte visade någon respekt för varken med eller motspelare. Jag har följt ishockey ett tag och jag minns att Wikegård stod i båset och skrattade när en Djurgårdare knockade en spelare i Färjestad i sm-finalen 98. Tornberg ska vi inte tala om killen som cross-checkade Pierre Hedin tre fyra gånger i bakhuvudet trots att denna saknade hjälm. Det var närmast ett överfall. Till skillnad från Ruutu som gav en tackling och sen blev påhoppad.

The Madman

Lätt att hamna i gamla vanor

Känns som att när man träffar någon som man inte träffat på ett tag så faller man tillbaka i samma gamla mönster igen. En kompis har inte varit här på ett tag men igår så var han över och d blev att göra samma saker som vi alltid gör. D känns lite konstigt men d blir alltid samma sak om och om igen fastän tiden går så utvecklas inte allting på samma sätt allting är tillbaka på samma nivå som d var kanske för 1 år sedan eller kanske till och med 3 år sedan och vi har inte kommit längre känns d som.

The Madman

Ibland undrar man varför

Idag pratas d om fest och utgång. Jag vet inte om jag har någon större lust att gå på fest. Ibland tycker jag d är bästa som finns att gå ut på krog men just nu när jag skriver d här så finns d inte en känsla i min kropp som har lust att gå på fest. Jag bara undrar varför? D borde ju vara ngt jätteroligt som jag ser fram emot men istället känns d som att jag kommer att stanna borta från festandet och fara någon annanstans och göra något tråkigt istället. Får väl se om känslorna har ändrat sig till senare men just nu tvivlar jag på d.

The Madman

Jag har kanske inte varit tillräckligt rå!!!

Jag har kanske inte varit tillräckligt rå när d gäller att provocera folk så att d blir upprörda när d läser min blogg. Jag har helt enkelt varit lite för mesig. Kanske jag borde ändra lite på d och få mitt arsel ur vagnen.

The Madman

Just nu

Just nu känner jag mig nöjd. Livet är nästan perfekt (visst d kan alltid bli bättre) men skulle jag få välja nu så skulle allting stanna i denna tid iaf ett tag framåt. Jag är inte kär vilket är bra och tror inte att jag kommer att bli d heller på länge (hoppas jag iaf). Alla mina nära o kära mår rätt bra just nu och jag kan egentligen göra vad jag vill i stort sett. Problemet är väl att tiden inte står stilla. D kommer knappast att vara samma sak om en vecka. Då kanske jag tycker att livet är piss även om ingenting har förändrats förutom mina egna reflektioner av livet.

The Madman

Deja Vu

Jag har en viss känsla att jag skrivit detta förut....
Jag har en viss känsla att jag skrivit detta förut....
Jag har en viss känsla att jag skrivit detta förut....
Jag har en viss känsla att jag skrivit detta förut....
Jag har en viss känsla att jag skrivit detta förut....
Jag har en viss känsla att jag skrivit detta förut....
Jag har en viss känsla att jag skrivit detta förut....
Jag har en viss känsla att jag skrivit detta förut....

Nej, allvarligt talat när jag var på jobbet idag så hade jag med mig en ny kille för att lära sig en del av mitt jobb. Jag berättade en sak som hade hänt och när han svarade så fick jag en känsla av att jag varit med om exakt samma sak förut. Jag mindes hans ord innan han sa dem. Ibland får man en sådan känsla och d är ju lite coolt men samtidigt undrar jag varför man får den. Det är ju ingenting som händer dagligen iaf för mig men ibland. Har hört att d ska vara så att ena delen av hjärnan uppfattar situationen långsammare och att detta är orsaken till att d blir deja vu som d kallas men helt säker på denna teori är jag inte.

The Madman

Idag lyssnar jag på

No More Tears från No More Tears av Ozzy. Jag vet inte d passar helt enkelt in i dagens sinnesstämming som då alltså är lite blandad mellan allt möjligt.

The Madman

I teorin låter d ju bra men i praktiken är d omöjligt

Jag tänker på ett citat av en kändis som jag hörde för några år sedan. Det var "man får inte låta sig påverkas av folk omkring en för då kommer de att bli känslomässigt kaos". Jag är inte helt säker på att d var sådan avslutning på d hela men början är rätt man skulle inte få påverkas av andra. Visst d är väl så att man inte skall låta andra påverka en men d är ju nästan omöjligt. Finns d egentligen någon som klarar sig helt opåverkad av andra? Jag menar visst en del klarar av att skaka av sig dumpningar och skitsnack utan större problem. D som jag tänker på är död och annat som också påverkar en. Alla känner sorg någongång och d är väl en känsla som är svår att bemästra kanske den svåraste. Tror alltså om man inte skall påverkas ett dugg av andra då måste man typ leva ensam i skogen och inte träffa någon som eremit alltså.

The Madman

Så jävla trött!!!

Jag är helt slut. Hemma på lunch en stund sen ska man jobba typ 7 timmar till innan man får komma hem. Känns som att man vill bara gå och sova... Ska försöka powernappa lite nu och se om jag blir lite piggare.
Annars kommer d att bli en jävla dag...


The Madman

Dagens låt

Måste väl vara "I was made for lovin you". Iofs lyssnade jag mer på andra låtar men d är ju ändå denna dag då kärleken råder... hehe så då är KISS aldrig fel...

The Madman

Alla hjärtans dag (crap)

Det var länge sedan jag gjorde ngt vettigt på denna dag. Det måste snart bli 5 till 7 år sedan. Jag var väl typ 19 eller 20 när jag höll på stötte på en brud. Det sket sig som vanligt men jag minns att jag köpte en ros till henne då. Jag hade visserligen gett upp nästan helt och hållet och gått in i en självdestruktiv period istället där tankarna blev allt mörkare men rosen var ett sista desperat försök. Hon tog emot den och tyckte att jag var jättegullig men hon menade att d skulle inte bli vi två och jag sa att d förstod jag nog redan men jag kunde väl vara snäll en sista gång iaf. För inombords planerade jag hur jag skulle kunna göra hennes liv till ett helvete. D fanns gått om planer men jag är inte den som gör något utan jag lät dessa tankar dö ut tillsammans med mitt hämndbegär. Jag förstår ju henne mycket bättre nu än vad jag gjorde då.
Visst vill jag hitta någon men just nu verkar d inte vara möjligt så d får helt enkelt vara. Men till alla mina vänner så vill jag önska evig kärlek och lycka för d förtjänar d som står ut med mig och vill umgås med mig.

The Madman

Nå, äntligen är d bevisat

Satt och lyssnade på radion i bilen på jobbet. Det var ett program om sex och samlevnad som gick. I detta program var det mer samlevnad eftesom d var alla hjärtans dag. D hade kommit in en fråga från en kille som var 140 cm lång (han skulle inte bli längre heller) han undrade helt enkelt hur mycket gick tjejer efter utseende. D hade gjort en gallup och varenda en sa ju att utseende är viktigt. Det är d första man går efter eller nåt sånt. Sen kom ju förstås d där med att om han är dum i huvudet så spelar d ju ingen roll att han är snygg. Men d kan ju ta typ år att komma fram till den saken. Tror nog knappast att d var vad denna kille ville höra. Det ska sägas att d var tjejer som var väldigt unga knappast någon över 20 men that's beside the point. Vi brukar ju ha d där diskussionerna grabbar emellan. D tycker alltid att jag är så ytlig men sen när d kommer till kritan så är ju alla d till en början sen hur länge d tar innan man upptäcker att någon är en skit är ju en annan sak. Utseende faller du däremot för på mindre än en sekund.

The Madman (Dagens självklarhet bevisad)

Dagens låt

Ja, d måste väl bli 3 stycken idag för d är just så många jag har lyssnat på. D kommer från samma skiva som jag lyssnade på igår nämligen Jon Bon Jovi "Blaze of Glory" den är soundtrack till Young Guns 2 filmen och riktigt bra.

D blev inte Miracle idag utan dessa tre

Santa Fe
Justice in The Barrel
Never Say Die

Mycket svårt att säga vilken jag egentligen gillar bäst av dem. Alla har sitt speciella drag för vilket jag gillar dem. Imorgon lär jag väl lyssna på nåt annat förhoppningsvis men man vet aldrig.

The Madman

Vilken grej

Jag satt och spelade lite spel framför datorn och slog fram och tillbaka mellan tv kanalerna. Det var American Idol 2006 på fyran men jag gick förbi konståkningen. Där såg jag ett kinesiskt par åka och d skulle pröva på nåt som aldrig gjorts förut nämligen nån sorts hopp fyra varv eller nåt. Det gick dock inte så bra utan tjejen som hoppade landade bra men sedan så skar d sig och hon ramlade ihop och gled in i sargen. Det såg ut som att hon fick jätteont och var riktigt skadad. Killen hjälpte henne ut från isen men hon ville tydligen åka vidare. D pratade med huvuddomaren (som var finsk) och hon godkände att d skulle få åka vidare från där d hade slutat när hon ramlat. Jag brukar inte titta men jag blev kvar och tittade på hela åket och trots att hon hade ont så gjorde d allt precis perfekt och lyckades med en bedrift genom att ta silver trots allt. Jag blev mycket imponerad av detta, tror att många skulle ha gett upp i det fallet men inte detta par.

The Madman (som knappast lär se nån mer konståkning detta OS)

Vad ska man säga

Jag hittade en blogg. Den handlar om ensamhet och känns lite sorgsen att läsa. Jag minns själv hur jag kände mig när jag kände mig som mest ensam i världen. Jag var väl typ 19 eller 20 år nåt sånt och just då kände jag mig väldigt ensam. Hade gått ut gymnasiet och saknade jobb. Det blev en destruktiv cirkel och just då kände jag mig väldigt ensam och var också det. Men d har blivit bättre och jag har hittat nya vänner. Det känns skönt för jag är en sådan som behöver folk att prata av mig till inte hela tiden men ibland är d väldigt viktigt för mig att häva ut lite skit och dessutom få höra lite skit som ryck upp dig för fan...

The Madman

Dagens låt

Har varit mycket Bon Jovi d senaste dagarna. Det har varit Young Guns soundtracket hela tiden. Ett lysande exempel på att en artist inte behöver suga bara för att han valt ett dåligt band :)...

The Madman (som läser Rupert Thomson "Fem portar till helvetet" just nu och diggar Gene Simmons arroganta stil)

Vad styrs våra liv av egentligen? Del 1

Nu är jag inne på djupa saker. Jag har länge funderat över d här med hur man tar sig framåt i livet. Visst jag har hört klyschorna hårt arbete tar dig dit du vill men jag är väldigt tveksam till detta. Det är klart ligger du och pruttar under täcket så lär du väl aldrig komma någonstans i denna värld det kan man ju räkna ut med arslet sitt utan större problem. Det jag menar är att slumpen spelar nog en större roll i livet än vad man egentligen tror.

The Madman (fan nu börjar jag med en sån här artikel igen som jag förhoppningvis avslutar annars blir resonemanget bara på hälft)

Ps tittade på Rockskolan reunion d var helt okej. Trummisen i bandet borde verkligen försöka göra sig en karriär inom rock.

Blir d någonsin som man har tänkt sig

Jag bara undrar. D är så mycket som jag har tänkt ut och som har varit nästan felfritt men ändå har d inte gått som man har tänkt sig. Jag tittade tillbaka på en lista som jag hade gjort på vad jag skulle göra innan jag blev 30 och även om d är tid kvar så har ingenting blivit av ännu. Jag har bara varit nära och känt lukten så att säga men d där sista lilla har inte kommit fram. Nu sitter jag o undrar blir d någonsin som jag hade tänkt mig?

The Madman (jag kanske återkommer till vad d var jag tänkte på i detta fall)

Har ju funderat länge

Jag har funderat jäkligt länge på vad jag egentligen skall göra av mitt liv egentligen. Det jag till sist bestämde mig för var att börja plugga ekonomi till hösten. Visst d känns bra att jag har bestämt mig men samtidigt så blir d ju mindre pengar att leva på. Visst skulle man ju kunna stanna kvar där man är men problemet är när man inte kan löneförhandla ordentligt. Skulle man kräva högre lön så påstår d bara att d kan ta in vem som helst från gatan. Konstigt d men när man vill vara ledig så då är man oumbärlig och kan inte ersättas typ så är det. Därför bestämde jag mig för ekonomi, jag vet inte om d är mitt drömyrke men d är iaf vettigare än d jag håller på med nu så en aning bättre blir d väl förhoppningsvis.

The Madman

Verkar vara lite på gång

Var och kollade lite på Futurama hemsidan. Där verkade d som att någonting är på gång. Om jag förstod saken rätt så skulle d komma ut filmer istället för en fortsättning på serien. Det är skönt för jag gillade verkligen Futurama och nu när man vet att That 70's show och Malcolm in the middle skall läggas ner så är d ju alltid något positivt.

The Madman

Blev lite mycket

Skrev en hel del igår. Som vanligt så var d impulsivt och inte särskilt genomtänkt att jag aldrig lär mig. Nå, så länge jag är impulsiv och kan få vilka infall som helst så är jag nöjd. Det är bra att vara impulsiv även om d ibland gäller att ha en klar plan för vad som skall göras.

The Madman

Blev en tanke på vanligt jobbsnack

Har funderat på d varför blir d alltid lite snack om islam på jobbet. Vi har inga muslimer på min arbetsplats knappt några invandrare alls. Det är kanske en 10 stycken sammanlagt men inte på den avdelning jag jobbar. D brukar ibland där på min avdelning snackas om att d alltid krigas i mellanöstern och att d bästa som kunde hända var om d small ordentligt så att d blev slut på allt. Jag brukar inte lägga mig i så ofta utan låter dem prata på om sådant som d inte förstår. Men när d sades att d har alltid varit krig där lite annat än i vår del av världen så reagerade jag. Vadå vår del av världen. Vi har haft krig på balkan för inte så länge sedan. Visst i norden har d inte varit ett krig sedan andra världskriget men d är bara typ 60 år d handlar om inte särskilt lång tid för att bevisa ett skit. Jag menar när vi i europa har krigat så har vi sett till att dra in stora delar av världen istället. Jag blir så trött på att höra sånt där snack om att vi skulle leva fredligt visst vi gör d nu och d är bra men som sagt i en lång tidskala har d inte varit särkilt länge egentligen. D försöker jag alltid påskina åt mina arbetskamrater så att d ska bli lite mer nyanserat iaf när d gäller deras snack.

The Madman

Den här texten är så bra


Text och musik av Jon Bon Jovi

A penny for your thoughts now baby
Looks like the weight of the world's
On your shoulders now

I know you think you're going crazy
Just when it seems everything's
Gonna work itself out
They drive you right back down

And you said it ain't fair
That a man walks
When a bird can fly
We have to kick the ground
The stars kiss the sky
They say that spirits live
A man has to die
They promised us truth
Now they're giving us lies

Gonna take a miracle to save us this time
And your savior has just left town
Gonna need a miracle
'Cause it's all on the line
And I won't let you down
(No I won't let you down)
The river of your hope is flooding
And I know the dam is busted
If you need me I'll come running
I won't let you down... no, no

You're looking for salvation
You thought that it'd be shining
Like an angel's light
Well, the angels left this nation
And salvation caught the last train
Out tonight
He lost one hell of a fight

He said
I'm just one man, that's all I'll ever be
I never can be everything you wanted from me
I've got plans so big
That any blind man could see
I'm standing in the river
Now I'm drowning in the sea

Gonna take a miracle to save us this time
And your savior has just left town
Gonna need a miracle
'Cause your heart's on the line
And your heartbeat is slowing down
Your feet are grounded still
You're reaching for the sky
You can let 'em clip your wings
'Cause I believe that you can fly

Solo

Well my eyes have seen the horror
Of the coming of the flood
I've driven deep the thorny crown
Into the soul of someone's son
Still I'll look you in the eye
'Cause I've believed in things I've thought
And I'll die without regret
For the wars I have fought

Gonna take a miracle to save you this time
And your savior has just left town
Gonna need a miracle
'Cause your heart's doing time
And your conscience is calling you out
It ain't all for nothing
Life ain't written in the sand
I know the tide is coming
But it's time we made a stand
With a miracle

Trögstartad är jag ibland men nu rullar d på

I början var jag lite så där på att läsa så mycket av andras bloggar och lägga in någon kommentar. Nu tittar jag hela tiden på nya bloggar när jag ändå är inne och synar vad som skrivits senast. Det gör att jag inte läser så många av samma egentligen. Det är väl typ en blogg hittills som jag följer noga numera och det är jenny.webblogg.se d har blivit en naturlig del av dagen att titta om hon skrivit något intressant. Men jag tycker om att läsa nya bloggar och eftersom jag väljer efter rubrik så har alla chansen att bli lästa.

The Madman

Mentor

Jag funderar på d här. När jag var yngre o gick i gymnasiet hade jag lite svårt med världen. Det gjorde att en lärare tog sig an mig till sist. D var en oerhörd uppgift för henne men jag accepterade henne som min mentor rätt snabbt för hon visade stort förtroende för mig. Hon ville visa mig att mina personliga val ibland inte var riktigt bra (d är d fortfarande inte alltid men lite oftare men d behövs nog mera träning ännu) och d gjorde hon. D är nu kanske 4 år sedan jag hade ett vettigt samtal med henne men jag minns henne på julen och brukar vara dit med en blomma. Jag har fått mer hjälp än så även i studierna har hon ställt upp för mig och pushat mig framåt så jag är skyldig henne mycket så en blomma är en liten gest för att visa tacksamhet. Jag tycker alla behöver hitta sin egen personliga jesus. Som Depeche Mode sa "Your own personal Jesus"

The Madman (som tänker lyssna på Young Guns 2 soundtracket med Jon Bon Jovi inte gruppen dock)

OS två veckor framåt

Nu blir d sport bara sport på tv. Tvn kommer att vara som fången i ett järngrepp av far för att d är OS och d är ett måste. Visst vissa sporter har sin charm men jag tittar nog hellre på fotboll än vintersport. Det lär väl ändå smita med en massa sporter som man annars inte vet ett skit om men nu när d är OS så tittar man ändå.

The Madman

Borde sova (tankar som flyger snabbt)

Egentligen borde jag väl ligga i sängen och sova just nu inte sitta framför datorn och skriva ner en massa skit eller tankar som d också heter. Just nu bubblar d av livet inne i mitt huvud. D är allt möjligt som springer runt där uppe just nu och d är verkligen fråga om högvarv just nu och ingenting annat. Jag har inte en aning om vad som kommer att bli slutresultatet av alla tankar men antagligen ingenting utan d blir bara att jag somnar. Nästa gång sitter jag här med samma tankar igen o vet ingenting mer än jag vet nu.
Jag bara undrar var finns kärleken egentligen? Alltså den där som jag vill känna men inte känt på länge och dessutom inte har hittat på riktigt.

The Madman

Ibland sitter jag med onödiga tankar

Som nu t.ex. sitter jag och funderar på vad för energilösningar mänskligheten egentligen skall ta till när oljan tar slut. Jag menar inte är jag särskilt insatt i den frågan egentligen men ändå sitter jag och funderar på om man ska köpa etanol bil eller el bil eller nåt annat. Ska man använda bergvärme i huset eller något annat? Frågor som är viktiga för mänskligheten men d finns ju folk som har betalt för att fundera ut sånt och d har inte jag ännu iaf :) men kanske man har tur någon dag haha...

The Madman

Sätta chefen i pisset

Fan va d är roligt att jävlas med chefen ibland. Han planerar något och så kommer han och frågar och man säger helt kallt nej. Eller rättare sagt visst kan jag göra så men då vill jag ha dubbelt betalt d timmar som jag jobbar. Dessutom kan han inte hota med sparken för jag är typ bara vikarie så jag klarar mig nog alltid. Haha idag gjorde jag d igen men jag gör d inte för att jävlas helt och hållet utan d är också för att jag har andra arbetsuppgifter att sköta.

The Madman

Har en del ouppklarat

Märkte när jag tittade på mina gamla texter att jag har skrivit några inledningar på saker som jag tänkt gå igenom. Det är hittills två saker som jag har börjat på men inte skrivit mer än en del. Fattar inte varför d har blivit så men ska väl se till att skärpa mig och se till att d aldrig blir mer än 2 på en gång som hänger i luften. Särskilt grymma dumpningar del 2 borde jag väl försöka få ut men d kommer när d kommer.
Sitter och lyssnar på Estrangded med GnR (otroligt vilken låt som jag missat alltför länge). Känner mig bättre idag så blir nog jobb igen iaf.

The Madman

Blev världens svimningsattack

Dagen började inte bra. Jag kände att jag hade lite ont i huvudet när jag steg upp. Gick in på toan och pissade. När jag stod där så kände jag hur d började snurra i huvudet jättemycket. Jag blev helt matt och tänkte nu måste jag ta mig till en säng. Jag rusade in i tv rummet där soffan står och råkade tackla till farsan i dörren och efter den smällen så ramlade jag ihop på golvet. Jag kunde helt enkelt inte styra mina ben längre utan rasade helt handlöst ihop. Det är någonting som aldrig har hänt förut men d kändes lite äckligt. Jag blev dock inte långvarig där nere på golvet utan d var några sekunder bara men sen när jag kom upp så måste jag springa på toan och spy. Det var helt enkelt för jävligt och resten av dagen har tillbringats under täcket framför tvn och i sovande tillstånd så inget jobb idag.

The Madman

Lyssnat på gamla skivor

Nu menar jag inte typ 60-tals skivor utan cd-skivor som jag har ägt i typ mer än 5 år. Det var väl ungefär 8 år sedan jag började samla. Ett tag så köpte jag en skiva i veckan. Det är nu mer sällan jag köper något och aldrig nästan något nytt. Den nyaste skivan jag har är väl Gwen Stefani's solo skiva. Den fick jag av en kompis i julklapp.
Dagen har alltså bestått av lyssnade på KISS iofs bara låten Within från Psycho Circus. Den skiljer sig mycket från andra låtar och är mer Soundgarden stil än Kiss stil. D andra jag har lyssnat på är David Bowies samlingsskivor Changes och Bowie 69/74. Dessutom hade en jobbarkompis med sig Union (band med ex Kiss kille o Mötley Crue) d var faktiskt mycket bättre än vad jag hade trott. Funderar på om man skall investera i en sådan skiva själv med Union. Red White and Crue står också på listan över eventuella köp och Hardcore Superstars senaste men vi får se va d blir.

The Madman

Jag blev så jävla upprörd 2

Ja, nu har jag lugnat ner mig lite och på grund av popular demand ;) eller va man ska säga så här kommer historien.
Jag var på jobbet och d kom in en kille. Tror att han var från någon öststat vet inte helt säkert men d är inte så viktigt. Nåja han dök upp ungefär 5 minuter över nio. D var en som tog emot honom och ringde upp till chefen för en annan avdelning än den jag jobbar på och meddelade att killen har kommit. Till svar får han att "skicka hem killen kan man inte komma i tid så behöver man inte vara här". D här var alltså typ 5 minuter men d är mindre viktigt. Saken som gjorde mig upprörd var att killen inte fick en chans att förklara sig. D var iskallt ute så kanske inte bilen startade och han fick gå eller nåt men iaf lyssna måste man ju göra. Att dessutom vara ett svin och inte säga d själv gjorde ju saken ännu värre. Killen blev nästan helt knäckt och såg tårögd ut. D var helt enkelt för jävligt och jag hade svårt att smälta d hela. Borde ju bli en bra historia i lokaltidningen antar jag.

The Madman

Jag blev så jävla upprörd

D hände en sak på jobbet idag och d var d sjukaste jag någonsin upplevt. Det blev en helt bisarr situation och jag blev upprörd när jag såg det. Kan knappt tänka på nåt annat nu ska skriva ner vad som hände men inte just nu måste fortsätta jobba.

The Madman

Funderingar om arbetslöshet del 1

Jag såg i en artikel häromdagen (tror att d var AB eller nåt sånt) att en man blivit nekad a-kassa för att han inte ville ta jobb i Norge. Rätten hade också godkänt detta och ansåg att d var rätt om jag inte minns helt fel. Jag tog inte så stor notis av detta just när jag läste det utan d var bara något som passerade förbi när jag kollade nyheter.
Sen däremot började tankarna komma. Stämmer detta verkligen? Då är d en skrämmande värld vi är på väg in i. Jag menar visst kan d väl anses nödvändigt att måsta flytta för att få ett jobb ibland men d ska vara ens eget val inte någon annans. Jag menar okej om du väljer en utbildning som inte finns någonstans i närheten av där du tänkt leva då kan jag förstå att man kan bli tvingad att flytta men om man är typ byggare som denne var så är d ju ett vanligt svensson jobb som finns överallt. Inte som typ astronaut eller nåt liknande.

Ska utveckla d här lite mer i del 2

The Madman

Ibland undrar man vart dagen tagit vägen

Idag har varit en sådan dag, jag har typ ingenting gjort egentligen. Dagen har helt enkelt bara flutit på utan stopp. Jag var o spelade lite poker och sedan lite capitalism 2. D senare är ett dataspel som man kan spela i flerspelarläge. Det är rätt kul men egentligen rätt svårt att lyckas med allt i det spelet allt beror på starten. Nu är d natt och jag sitter och skriver en meningslös blogg om min meningslösa dag.... snacka om ironi.

The Madman

Trött

Igår efter jobbet var jag helt slut. Jag hade inte tänkt att vila mer än en halvtimme för att sedan fara ut någonstans. Jag sov minst 1 och somnade dessutom sent så klockan var närmare halv elva på kvällen innan jag pallrade mig upp ur sängen. De var knappt att jag orkade stiga upp men jag rörde mig iaf och for iväg. Istället blev d att sitta långt in på natten hos en polare. Jag hade inte tänkt att bli där så länge men när jag kom hem var klockan halv fem på morgonen. Så d blev som vanligt att sova halva lördagen. Detta gör jag oavsett om jag varit full eller gjort något annat som igår.

The Madman

Fasen vad slarvig jag är

Jag har lyckats tappa bort mina bankkoder. D är iofs inte så stora problem d får man ju nya graits men sen har jag också slarvat bort körkortet. D kan vara bra att ha om man nu någongång blir stoppad av snuten. Sen har jag förlagt alla böcker som jag inhandlade för typ 1 år sedan. Jag köpte en massa böcker som jag skulle läsa och har väl läst 1 eller 2 av dem men resten har försvunnit någonstans. Jag har inte en aning om var d är och nu skulle jag verkligen behöva hitta dem för snart har jag läst färdigt "Ursinne" av Salman Rushdie (återkommer med ett omdömme om den när jag läst helt klart).

The Madman

Walk the Line

Funderar på om man måste gå och se den där filmen om Johnny Cash. Jag har egentligen aldrig lyssnat på honom förrän han släppte sin sista singel eller iaf tror jag d var den sista singeln "Hurt" hette den. Grymt bra var den iaf för jag anser att d är en oerhört stark låt och videon var ju också oerhört bra. Han gav allt ända in i det sista men att avsluta så magiskt efter en nära 50 år lång karriär är d inte många som har gjort även om d var en cover.

The Madman

Just nu...

Finns d ingenting att skriva. D är helt tomt och jag frågar mig själv varför jag skriver ner d här överhuvudtaget egentligen. Svar alltid stör d väl nån... :)

The Madman

Att bryta mönster

Jag har som ett av mina mål i mitt liv att inte hamna i ett mönster där allt går likadant varje dag. Du vet rutinen stiga upp, äta osv tills man går och lägger sig. Det enda som skiljer sig är umgänget men egentligen så är dagarna i stort sett likadana iaf i veckorna. Jag försöker nu med att hela tiden ta olika vägar hem från jobbet för att bryta mönstret. Samma sak när jag har varit på besök hos någon så försöker jag att byta väg hem varje gång. Det för att mitt liv inte ska bli förutsägbart. Det är kanske inte så stora saker men iaf någonstans måste man ju börja.
Kommer ihåg när jag var typ 19 år gammal då körde jag alltid samma väg när jag skulle till min kusin. Det blev förbi min första förälskeles hus. Jag bara måste se om hon var hemma. Hon var ju aldrig intresserad av mig tyvärr men iaf varje gång jag for där förbi så hoppades jag att hon skulle stå ute vid vägen så att man kunde prata med henne, vilket hon förstås aldrig gjorde. Det tog ett tag men till sist så lyckades jag bryta det mönstret och idag händer d att jag tar den vägen men kanske bara en gång i halvåret.


The Madman

Inbjudan

För någon vecka sedan fick jag en inbjudan att fara till en kompis i Helsingfors. Jag blev lite ställd av det hela eftersom vi inte hade så bra kontakt. Ja, vi bodde ju i samma lägenhet men han hade lite annat umgänge en vad jag hade men d är klart vi pratade iaf. Det var d att en annan som han kände var också där på samma ställe och han fick ingen inbjudan. Så frågan var om han bara var trevlig med mig eller om han verkligen menade att jag skulle komma. Jag skulle gärna fara till Helsingfors igen för det är en trevlig stad men jag är inte helt säker på att inbjudan var helt genuin. Fast han var nykter och vi hade trevligt ihop när vi snackade om saker minns jag. Vi får se jag tror jag skall ta mig över i April om inbjudan fortfarande gäller.

The Madman

Karikatyren av Muhammed

Om d publicerades en bild på Gud i Saudiarabien skulle Usa då sluta importera olja från mellanöstern?

The Madman

Jävla radio

När man nu äntligen börjat gilla Hardcore Superstars låtar så spelas den inte mer i radion som jag brukar lyssna på när jag är o arbetar.Känns lite surt eftersom d var d bästa jag hört hittills i år av nya låtar.

The Madman

När d ingen bättre bloggare vill göra det....

Jag funderade på om jag skulle sluta att skriva på min blogg överhuvudtaget. Jag har typ en trogen läsare (du vet vem Jenny :) ) men efter att ha sett vad andra skriver som är mer populära så insåg jag en sak. Det är jag som måste skriva bloggar eftersom ingen bättre ids göra d så måste jag själv ta hand om skiten och d kommer jag inte ifrån nu.

The Madman

Fasen va alla tränar nu för tiden

Brukar passera ett gym när jag är ute och jobbar. Är ibland in där med grejer också och jag tycker d verkar vara fullbelagt hela tiden. Oavsett vilken tid man dyker upp så är d alltid folk som sitter och håller på med något. D kan vara boxersise (eller hur d nu stavas, ett ord jag aldrig använt i skrift förut) eller något annat träningsprogram. Alla pratar om att fetman ökar men tydligen så tränar iaf vuxna mer nu än jag minns för 10 år sedan. D är kanske bara ungdomarna som har blivit latare eller har mindre gymnastik än när jag gick i grundskolan.

The Madman