Världens bästa citat!!!!

Jag brukar själv köra en svensk verision av detta. Det är så klockrent och kommer förstås från The Simpsons

Oh look at me !!! I'm making people happy! I'm the magical man from happy land, with a gumdrop house on lollipop lane! Oh by the way ... I was being sarcastic.


The Madman

Skulle vara kul med en date!!!

Det skulle kanske vara kul om man lyckades hitta en dejt så att man hade något att se fram emot i vintermörkret. Fast var ska man hitta henne?

The Madman (funderar över livets mening precis innan jag ska somna)

Samma jobb bara tråkigare

På arbetet har d skett några små förändringar. Det har inte varit särskilt stora saker men tillräckligt för att hela jobbet ska bli mycket tråkigare. Jag fattar inte riktigt varför d blev som d blev men någon tanke fanns säkert. Förut hade man ju iaf sällskap men nu är man typ ensam och sitter och tittar i taket nästan hela tiden. Jag som alltid vill ha folk omkring mig för att trivas eller iaf mycket av tiden vill jag ha folk omkring mig.

The Madman

Topp 5 filmer jag sett (hittills)

1. Forrest Gump (fan blir allitd lika rörd när jag ser den.... kommentaren som gör mig rörd är "I'm maybe a stupid man but I know what love is" den knäcker mig totalt)

2. Fyra Bröllop o en begravning (ja, vad ska man säga lysande film)

3. Matrix (otrolig film gav mig tankar om livet och vad d är om och om igen plus att d är bra action)

4. Star Wars 4 (det är jämnt skägg mellan alla Star Wars (gamla) men jag minns den så väl från d att jag var liten)

5. Sliding Doors (d börjar lysa igenom att jag gillar kärleksfilmer)

Rockskolan

Otroligt bra program. Jag missade den första delen men har följt d stenhårt. Man kan ju tycka lite vad man vill om Gene Simmons men han tar nog inte sig själv på jättestort allvar. Dessutom så är han väldigt ärlig i sina utspel. Han säger om han tycker nåt är dåligt utan att dansa runt ämnet. Det är raka puckar vad som gäller även om d är ungdomar han har med att göra. Blir spännande att se vad d hela kommer att utmynna i. Jag sitter klistrad resten av tiden. Deras trummis spelar som en liten gud.

The Madman

Virus i Windows

Måste bara få mitt Windows fixat så att jag kan surfa. Har haft problem med d länge nu även om Linux funkar exakt lika bra men d är ju lite roligare om man har msn.

The Madman

Flugornas herre

Tog mig tid innan jag läste den boken. Filmen såg jag för första gången för kanske 10 år sedan eller ännu längre sedan. Jag såg den också på gymnasiet om jag inte minns helt fel men boken förblev oläst. Den var väldigt lik filmen om man säger som så. Ofta när man läser en bok o ser filmen så skiljer d sig alltför mycket men denna gång var filmen lik boken vilket var bra. Det är en skrämmande bild av vad som döljer sig i d mänskliga som William Golding målar upp. Jag säger inte emot att d skulle gå så där också om saken hände på riktigt. Steget från civilisation till grottstadiet är nog inte så långt som vissa tror.

The Madman

Svårt att sova

Ligger och vrider och vänder mig i sängen. Jag har alltid svårt att somna, spelar egentligen ingen roll hur trött jag är så har jag svårt att somna på nätterna. Dagarna däremot kan jag sova hur länge som helst på men d beror väl på att jag har svårt att somna kanske. Även när jag ska på jobb sex på morgonen kan jag somna typ fyra. Det är inte bara en dag utan flera dagar i rad så att börja så tidigt brukar ta knäcken på mig efter några dagar.
Nu ligger jag och funderar på vilken film som är den absolut bästa jag sett eller rättare sagt vilka är d 5 bästa jag har sett? Numero uno är ganska given i mitt fall iaf.

The Madman (nu ska jag försöka sova, får väl läsa lite böcker först, har hållit på med Salman Rushdie's "Ursinne" alltför länge nu.



Söndag natt

Lördagen var rätt tråkig även om den tog sig lite på kvällen. Bandy vm har börjat så jag kikade lite på Sverige emot Kazakstan och d var ju jämnt 14-1. Inte världens lättaste sport att hålla ögonen på eftersom man aldrig vet var bollen är eller nästan aldrig iaf. Sen satt jag och spelade lite spel på datorn. Det skulle bli max till 8 på kvällen men jag satt där till halv elva. Det var allt för länge men jag hade ingenting bättre för mig. Sen for jag o hälsade på en släkting och kikade på lite komedier. Det var ju skönt att göra något sådant men ibland hatar jag mitt liv (fast d är väl bättre än ingenting).

The Madman

Denna lördag har varit extremt tråkig!!

Har typ suttit och surfat hela dagen. Jag har ringt kompisar men d är typ ingen som har svarat idag. Så jag har suttit i sängen framför bärbara datorn och surfat och lyssnat på Ozzy. Jag spelar samma låt hela tiden för jag orkar inte gå upp och ändra "No More Tears". Gitarrgurun Zakk Wylde dominerar den låten totalt och han är väl den första som fått mig att ångra att jag inte själv spelar gitarr. Jag har gått pianokurs men d blev inte så mycket av d (har en förmåga att tröttna fort på saker som jag inte lär mig tillräckligt fort tyvärr).
Måste väl försöka resa mig och få lite mat i magen. Fast d skulle vara skönt att vara kvar under täcket men otroligt tråkigt.

The Madman

Känner sig lite ensam helt plötsligt!!!

Jag har en känsla av ensamhet som sakta har kommit över mig d senaste dagarna. Nästan alla jag känner riktigt bra har försvunnit från staden under d senaste veckorna. De flesta var ju väntade att d skulle börja i skola och fara men sedan var d också sådana som försvann lite oväntat eftersom d lyckades få jobb i storstan. Jag känner mig lite sorgsen för d är ju inte lika kul när ens umgängeskrets krymper lite för mycket.

The Madman

Somna framför tv:n

Jag var och spelade poker igen för första gången på 3 veckor och d gick väl hyfsat lite otur med korten men jag spelade bättre. När jag kom hem så la jag mig framför tv:n för att titta om d fanns nåt roligt att titta på. Det fanns d inte men ändå orkade jag inte gå och lägga mig ordentligt och somnade där. Sov där i flera timmar innan jag till slut orkade resa mig upp och gå och borsta tänderna och i säng.

The Madman

Blir nog en lugn kväll

Jag tror inte att d blir att gå ut på krog idag. Jag har haft mina funderingar men d ser nog ut som att d inte blir nåt alls av den saken. Jag hade ju gärna gått ut om jag hade haft någon vettig förfest att gå på. Skulle vara kul att se om man kan hitta tjejen som man är lite intresserad av (även om jag inte tror att hon är intresserad tillbaka) men man måste försöka igen och igen.
Det blir nog istället poker som för hela slanten. Det har inte gått så bra de senaste tiden men förhoppningvis så skall d ju kunna vända någongång iaf.

The Madman

Köpte en singel

Jag vet inte hur länge sedan d var jag köpte en singel senast men nu var d dags tyckte jag. Den skivbutik som jag brukar handla i tar inte längre in singlar så d var en gammal singel som jag köpte. Röyksopp med "What else is there". Jag minns att jag gillade den när den gick på radion men d var först idag som jag köpte den. Jag är nog väldigt omodern för d är nog inte särskilt många längre som köper singlar d flesta laddar väl ner om d vill ha nåt. Jag laddar väl också ner ibland om d är någonting som är svår att få tag i men d var nu väldigt länge sedan jag tog ner något överhuvudtaget.

The Madman

Hamas vann valet!!!

Ja, d var d man fick höra igår på nyheterna. Det är ju lite intressant att en organisation som anses vara en terrorist organisation i västvärlden går och vinner d palestinska valet. Jag blev lite förvånad över d själv men tydligen så röstade ju nästan 80% av väljarna siffror som vi bara kan drömma om i norden. Här bryr sig inte cirka 40 % om att rösta.
Visst d finns moraliska invändningar mot att Hamas lyckades vinna valet men är d demokrati så skall folk rösta på d parti d anser bäst tar hand om deras frågor. Tyvärr kan detta innebära att en ny våldsspiral i mellanöstern men förhoppningvis så tar båda sidor d lugnt och ser vad som kommer att hända.

The Madman (tyckte d var dags för lite politik nu har ju inte skrivit om sånt tidigare alls trots att jag med stort intresse följer val)

Varför?

Varför finns jag?
Varför är jag som jag är?
Varför har d gått som d har gått?
Varför har jag misslyckats?
Varför har jag lyckats?
Varför hittar jag ingen?
Varför måste jag va ensam?
Varför blir jag deppad?
Varför tänker jag på sådana här frågor?


The Madman (kan vara bra att ställa sådana här frågor ibland för att se om svaren ändras tillräckligt ofta)

Bästa tv programmen just nu

1. The Simpsons (fortfarande bäst iaf enligt mig)

2. Malcolm in the Middle (har blivit bättre och bättre enligt mig)

3. That 70 show (Har inte tappat men heller inte blivit bättre)

4. Scrubs (djupare men ändå roligt)

5. Fa Premier League magazine (all fotboll man vill ha :) måste ju ha med nån sport iaf)

Det lyser väl igenom att jag mest tittar på komedier och sedan är sporten god tvåa. Detta beror ju på att komedier får ju en att glömma ens eget liv och skratta en stund iaf.

The Madman

Migrän 2

Jag lät inte min migrän hindra mig från att utföra d 2 timmar jobb som jag hade att utföra under kvällen. Det blev dock kanske inte så lyckat. Jag blev snurrig i huvudet och hade svårt att fokusera. Dessutom så fick jag en känsla av oerhört illamående plus att jag höll på att svimma av. Det är ju inte så farligt om man sitter på en stol och kan ta d lugnt men nu var d så att jag körde bil inne i stan och då är d ju bra att kunna vara uppmärksam på vad som kommer att hända.

The Madman

Migrän

Blev inte en totalt lyckad dag. När man nu äntligen är ledig och ska kunna göra vad man vill så vaknar man med migrän. Det betyder en smällande huvudvärk och illamående. Inte precis vad man ser fram emot när man är ledig. Fast d är klart att d är rätt länge sedan sist nu så d var väl väntat att d skulle återvända. När jag gick i grundskolan fick jag det varje helg och kunde helt enkelt inte göra något vettigt alls på helgerna för att jag var sjuk hela tiden.

The Madman

Funderingar om musik (kommer musiken att ta slut)

Jag hade när jag var yngre mycket funderingar om musik. Särskilt vad gällde min teori att musik måste ta slut. Jag menar då ny musik kommer inte att kunna komma längre. Detta beroende på att d bara finns ett visst antal noter som man kan sätta i ett visst antal lägen. Visst d handlar kanske om triljoner eller liknade olika sätt men ändå d finns ett slut. Jag hade inte tänkt över detta på länge men helt plötsligt när jag satt och snackade med en kompis så kom funderingarna upp i huvudet igen. Jag skulle gärna vilja höra från en expert i d här fallet så att man fick reda på om man har rätt eller fel. Men hittills har inte någon musiker som jag pratat med sagt emot mig.

The Madman

Ska bli skönt att vara lite ledig

Har nu ett par dagar ledigt från jobbet. Det har varit några tuffa veckor med tidig morgon och sen kväll men nu har man gjort sig förtjänt av lite fritid. Det lär väl inte hända så mycket spännande under denna tid men iaf så är d ju något.

The Madman

Ny låt på hjärnan

Jag lyssnar ibland på radio när jag är på jobb. För d mesta vill jag själv bestämma musik och lyssnar på kasett eller cd-skiva men vissa dagar som idag så blir d radio för att få lite omväxling. Den låt som jag har hört några gånger och som har fastnat som fasen är "WE DON'T CELEBRATE SUNDAYS" med Hardcore superstar. Jag har inte riktigt gillat dem tidigare jag vet inte varför borde vara min typ av musik men jag har helt enkelt inte tyckt att deras låtar varit tillräckligt bra tills nu då. Den där låten sitter fast i min hjärna och jag sjunger på refrängen lite nu och då även ofrivilligt har jag märkt. Kanske man får köpa skivan och spela slut på låten så man slipper den. Nu vill man ju bara höra den igen varje gång man slår på radion.

The Madman

Stormen har lagt sig (för stunden iaf)

Den storm som dök upp igår i o med att min bror gick till rättfärdigad attack mot min far för att förklara hur illa denne betedde sig har nu lagt sig. Efter att brorsan varit och klagat och skällt ut honom så var farsan inte särskilt glad och anklagelserna om att d inte var hans fel utan mitt och mammas gick hårt åt. D blev oerhörda diskussioner eller snarare påhopp från alla håll och kanter.
Idag dock har d lugnat ned sig och morsan visade ett brev där farsan skrev en ursäkt till alla i familjen och att han erkände att d var han som ställde till att från början.
Jag har dock varit illa berörd av d hela idag (vilket jag inte brukar vara) men någonting tog illa igår men som Peter Gabriel skrev "Digging in the dirt to find the places we got hurt" lite så har d känts idag när jag varit på jobb.

The Madman

200 spänn åt helvete

Var ute på landet och körde på små skogsvägar. Det var inte för nöjes skull utan i tjänst. Jag fick möte på en ytterst smal väg och körde ut på vad jag trodde var vägrenen. Det var dock inte så utan där fanns ingenting utom ett dike som jag gled ner i. Det var så jävla dumt, jag satt fast och kom ingenvart. Den jag hade mött stannade iaf och körde mig till en gubbe som hon trodde skulle kunna hjälpa mig. Jag gick in och snackade lite och han sa visst skulle han kunna fixa det. Traktor hade han och allt så vi begav oss iväg.
Det var drygt 100 meter för honom att köra och tog 3 sekunder ungefär att dra upp bilen. Jag skulle vara artig och fråga vad han ville ha för besväret (tänkte att han skulle ta en 60-100 kr max) men nej han ville ha 200 spänn för 3 minuters jobb. Där for min dagsförtjänst åt helvet eller iaf en stor del av den.

Sensmoral desto längre från staden desto sniknare är dom iaf vissa ;)

The Madman

Varför lyssnar han inte?

Min pappa är vad skall man säga alkoholist. Tyvärr inte en nykter sådan heller. Han är ett riktigt svin för det mesta och bryr sig inte om någon annan än sig själv. Man försöker prata med honom ibland och få honom att förstå att han har gjort fel. Det är som att kasta vatten på en gås för det är aldrig hans fel att någonting har blivit som d har blivit. Han har förstört mycket för sina barn dvs mig och min bror men än värre är att han förstör för barnbarnen också genom att lova saker som han ändå inte kan hålla.
 Jag vill resonera med honom men han lyssnar inte någonting eller han lyssnar men skiter helt enkelt i vad  jag säger och det är jobbigt.

The Madman (jag vet alkoholism är en sjukdom som drabbar nära och kära och det tog mig 23 år innan jag började erkänna att min far dricker för andra även d som inte vet om det)

Discovery Channel

Tycker d är en underskattad kanal. Tänker inte så mycket på att den sänder men så fort d ska till att gå och lägga sig och sova så sitter man där o tittar på varenda ett program och tycker d är intressant och man vill inte missa fortsättningen. Fast man vet att man skall på jobb om mindre än 4 timmar och ska borsta tänderna och äta kanske lite smått osv.

The Madman

D här måste man köpa

D här måste man väl köpa eller så int. Lutar nog snarare åt det senare men hittade iaf en rolig försäljning sajt som sålde Tesla amulett. Orkade inte läsa om allt men d verkar iaf vara något som är oerhört kraftfullt och skall skydda en som person. Det kostade typ bara 180 dollar eller nåt sånt som hittat alltså.

Här Är länken

http://www.lifetechnology.org/teslashield.htm

The Madman (jag rekommenderar inte köp men titta för skojs skull alltid finns d väl någon som tror på detta och köper det)



Kallt

Fasen va kallt det är ute just nu. Det är lite för kallt för att bilen ska orka igång direkt och d drar en massa onödig bensin i tanken när man måste använd chocken hela tiden. D där lät kanske lite snålt men även för miljön är d ju inte bra.

The Madman

Ljuga

Jag fick ett samtal från en spelberoende kille igår. Han behövde låna pengar för att kunna ta sig hem. Jag kände att d var bäst att inte låna ut något åt honom. Han ville låna nästan 1000 kronor men jag ville inte ge honom mer än runt 200 kronor max. För annars får han så svårt att betala av till mig. Jag borde väl egentligen inte betala alls åt honom men d är så svårt att säga nej när någon är i skiten. Jag menar om jag skulle behöva låna så skulle d ju vara skönt att ha någon där att låna av iofs skulle d ju inte vara den här killen eftersom han aldrig har några pengar. Men d är svårt och man får moralare om man lånar ut och man får moralare om man inte lånar ut.


The Madman

Blev inspirerad

Tittade lite på American psycho och blev lite inspirerad. Nej, inte till att mörda någon utan snarare att använda krämer och allt annat sånt i ansiktet för att kunna behålla en fin hud. Han var ju rätt hård på att använda olika grejer för att huden skulle se ung och fräsch ut och som kille skulle jag nog också vija att min hud var ung och fräsch även efter 30 strecket. Fast kanske man skulle göra en operation först så att man har något snyggt att bevara....

The Madman

Lördags/söndags dilemma

Sitter ensam framför datorn och leker på internet. Hur kul är d egentligen? Jag skulle kanske vilja vara någon annanstans eller göra något vettigt eller kul men istället sitter man o skriver en blogg om sin egen självömkan. Då frågar man sig var d så här livet var meningen att vara eller? Styr man d själv eller är det slumpen som avgör allting. Att allt handlar om att vara på rätt plats på rätt stund för att lyckas med det man vill?
Vad vet jag, sitter bara och funderar över dessa frågor när jag ändå inte har nåt bättre för mig. Förutom att fundera också på om jag är kär eller inte. Det är en tjej som upptar mina tankar lite för ofta just nu. Jag vill nämligen inte bli kär brukar sluta (99% säkerhet) i depression och just det självömkan.

The Madman

Försvann en bra blogg?

Skrev igår kväll en blogg en stund. Jag minns inte vad den handlade om alls. Tänkte spara den och sätta upp den lite senare på kvällen. Det kom dock en massa annat emellan och jag lämnade datorn orörd i några timmar. När jag kom tillbaka så hade jag blivit utloggad utan att spara min blogg som jag hade skrivit så nu sitter jag och tänker va fasen var det min blogg handlade om och vår den i så fall bra?


The Madman (d här var kanske inte någon lysande blogg men den blev ju klar iaf :))

Fan va trött jag är

Just nu är jag helt slut. Har haft en tung vecka. Jag jobbar först från 6.30 till ungefär 13.30 varje dag. Sen far jag hem några timmar och sover och äter för att sedan ge mig ut och jobba lite till ungefär 2 timmar idag blev d till och med 2.30 eftersom jag gjorde lite annat. Dessutom var d halt som fasen på vägarna så d gjorde sitt till. Nu är d iofs bara två dagar kvar av den här veckan och sen är man fri som en fågel men ändå är d lite jobbigt. Jag ska ha ihop 75.000 kronor till min aktiefond d är därför som jag jobbar häcken av mig ett tag. Dessutom vill jag ha ungefär 20.000 till en spelfond som jag tänkte leka lite med.


The Madman

Fel beslut (saker man borde ha gjort)

När man ser tillbaka på en massa beslut så inser man att d var fel. Det är inte så att jag ångrar alla beslut som visat vara felaktiga utan jag ångrar egentligen väldigt lite men vissa saker så har jag kommit fram till att stör mig väldigt ibland. Det handlar om saker man sagt, saker man inte sagt och saker man har gjort och saker man borde ha gjort.
-"De va förut d när jag inte var gammal och bitter!!!" så brukar jag säga ibland åt kompisarna när man pratar om dåtiden. Fast jag är inte bitter över mitt förflutna utan kanske mer arg och besviken att jag inte fattade bättre för jag har oerhört höga krav på mig själv i d fallet.

The Madman

Johnny got his gun

Igår var headbangers ball dag på mtv. Det var riktigt kul att se videos av Ozzy, Motörhead och Guns n Roses. Det som mest intresserade mig var dock One med Metallica. D har ju klippt in grejer från filmen "Johnny got his gun" i den videon. Den passar så oerhört bra till texten och nu har jag börjat söka upp den filmen för att se om man kan hitta den billigt någonstans. Jag har redan beställt en annan gammal film nämligen "Kiss meets the phantom of the park". Är nog ingen höjdare men va fan har man lyssnat på Kiss så vill man väl se den iaf en gång.

The Madman

Ingen lust

Igår kväll så funderade jag länge på vad jag skulle göra. Trött var jag efter krogbesökter dagen innan. Det blev sent på kvällen att sitta och spela nätverk. Jag som kanske borde gå ut i svängen och titta efter om man skulle hitta någon. Chansen lär ju vara större om man är ute än sitter och spelar spel. Men d fanns helt enkelt ingen lust att supa en dag till.

The Madman

Hälsade på en modell!

Igår var jag på krog och träffade där några gamla klasskamrater. En av dem har en lillasyster som är riktigt docksöt och hon har också varit modell några gånger. Hon har allt för att bli modell så att säga. Jag frågade om jag skulle få hälsa men kompisen ställde sig i vägen och sa att visst d skulle jag få på hans andra kompisar men inte hans syster. Det var dock med ett stort leénde som han sa det. Jag tog henne i hand iaf och presenterade mig. Visst hon är jättesöt och ser bra ut men jag som brukar titta typ bara på utseéndet är inte så intresserad av henne ändå. Hon har väl allt men är ändå ingenting som jag skulle vilja ha och jag har ingenting som hon skulle vilja ha så lika bra är väl d att mitt huvud iaf ibland kan göra bra beslut.

The Madman

I'm walking home alone

I'm walking home alone
in the dark again
people they come togheter
and people fall apart
the one left behind is me
I'm walking home in th dark
alone again nothing has changed
the same thing happens again
Walking home alone


The Madman (eller nåt sånt tänkte jag när jag gick hem idag från krogen eller d lät o var bättre när jag var på vägen)

R.W.

Var till centrum idag och handlade. Det blev en ny skiva (jag laddar inte ner så mycket alls, bara någon enstaka låt) nämligen Robbie Williams Greatest Hits. Det var visserligen inte någon helt splitterny skiva men för mig var den ny. Jag som är känd för att citera Ozzy och Dio. Där Ozzy är den stora favoriten kanske d inte låter som att Robbie skulle passa in men han är bra. Det går helt enkelt inte att komma undan det faktum att vissa låtar gör han riktigt bra. Den ultimata låten med Robbie är ju Feel. Den kan jag lyssna på hur många gånger som helst.

The Madman (jag är en känslig kille ibland tyvärr)

Grymma dumpningar

Läste i ab idag att just nu under d mörka månaderna är d största chansen att bli ordentligt dumpad. D har jag väl inte blivit men jag kan iaf säga att en tjej visade iaf att hon inte var intresserad av mig på ett mycket intelligent eller kanske rätt grymt sätt.
Jag hade sett henne på mitt jobb ett antal gånger och jag tyckte att hon var jättesöt (en av d snyggaste i denna stad jag bor i topp 10 kanske topp 5). Jag funderade ett tag men sedan bestämde jag mig för att fråga om hon ville gå med ut på middag med mig. Hon svarade ja direkt utan något större funderande så jag var lycklig och nöjd.
Jag frågade om hon ville gå med till en resturang och om d spelade någon roll vilken. Hon hade inte någon större skillnad utan följde med mig dit jag skulle gå tyckte hon. (fortsättning följer måste jobba lite)

The Madman

Pianolektioner

För ett antal år sedan gick jag på pianolektioner. Det var jag själv som kom fram till det hela att jag verkligen ville lära mig spela ett instrument. Jag hade lite problem att hitta någon lärare som skulle ha tid att undervisa mig på dagarna. Till sist så fanns d en som jag hade i min vänskapskrets som tog sig tid att börja lära mig. Han fick visserligen betalt för det hela för inte ansåg jag att han skulle göra det gratis heller. Det var rätt dyrt men samtidigt rätt kul. Problemet för mig är ju bara att jag tröttnar på saker som jag anser går för långsamt. Det var helt enkelt jag som tröttnade för att jag inte lyckades lära mig tillräckligt snabbt. Jag ville typ efter ett halvt år börja försöka spela melodier av David Bowie och andra poplåtar men så långt hade ja inte kommit så jag gav helt enkelt upp. Det var dumt tycker jag i efterhand men iaf jag gjorde iaf ett försök.

The Madman (jag älskar dock fortfarande låtar med bra pianoslingor som David Bowie och Coldplay)

Äntligen ute

Nu har iaf min brorsdotter ramlat ut. Det blev alltså en flicka till för min bror vilket jag iofs väntade mig. Förra gången var jag rätt säker på att d skulle bli en kille men nu var jag lika säker på att d skulle bli en tjej och den här gången fick jag rätt. Det spelar dock mindre roll vad d blev utan d sköna är att hon mår bra och var välskapt. Min bror har d visat sig varit lite orolig att d skulle bli något fel men nu var han lycklig eftersom allting stod rätt till. Så nu är d väl bara att välkommna ännu en människa in i jordelivet och i släkten.

The Madman

I väntans tider fortfarande

Nu går hela familjen lite i väntans tider. Min brors flickvän väntar sitt andra barn. Det första kom för drygt 4  o ett halvt år sedan. Det är lite spännande och snart skall vi se vad d blir även om d verkar vara lite svårt för ungen att visa sig. Var och hälsade på till BB tidigare idag och tyvärr har d inte hänt något trots att hon har fått medicin för att sätta igång värkarna. Men d får väl ta den tid d tar bara barnet är välskapt så får man väl vara tacksam.

The Madman

Var alltför taskig i Lördags!!!

Jag känner lite ånger för Lördagskvällen. Jag retade en kille lite på kvällen men i efterhand så har jag kommit fram till att jag var kanske lite väl taskig. Man skall kunna skämta om allt brukar d ju heta men ibland så kanske man ska lugna ner sig lite och tänka efter. Jag känner mig lite så där orolig i magen och vet inte om jag ska be om ursäkt eller inte. Det skulle kanske vara fint att göra det men jag vet inte om jag ska göra det.

The Madman

Sitter i väntans tider

Jag har försökt att fortsätta mitt liv som vanligt men d har varit svårt. Jag har den senaste tiden varit som scouten alltid redo. Det gäller min äldre bror vars flickvän väntar sitt andra barn. Jag måste i sådana fall köra min mamma hem till dem eftersom d inte vill att d äldre syskonet skall vara med på sjukhuset iaf under själva förlossningen sedan lär d väl gå bra. Eftersom brorsan bor en bra bit bort så måste jag hålla mig i skick igår t.ex. drack jag en öl och var på krog och lyssnade på ett band. Mer än så blev d inte för jag for därifrån vid 1 tiden. Istället bedrev jag resten av kvällen med att spela lite lan spel vilket iofs var helt okej för mig. Men inte ringde d något den kvällen heller och nu har d nästan gått över tid vad gäller hur länge vi skulle få vänta på barnet.

The Madman

Nu känner man stressen igen!!!

Igår när jag var och spelade poker så fick jag en liten chock. En av dem som jag känt bäst igenom alla år har skaffat tjej. Vi brukar inte diskutera sånt så jag blev lite chockad. Det var inte jag som var nyfiken utan den som var d var den enda tjejen i sällskapet. Jag sa ingenting och rörde inte en muskel i ansiktet medan d pratade om det hela. Jag brukar inte se honom snacka med särskilt mycket tjejer och så vidare så jag visste inte heller vad jag skulle säga.
När jag sedan började fundera över d hela så kom stressen över mig att jag inte har lyckats hitta någon tjej. Jag fick flashbacks och började känna en sån där tomhet som jag brukar känna i d lägena. Nu kan jag inte fundera på annat utan d snurrar runt i mitt huvud och d är sånt som jag vill undvika.

The Madman

Blev en liten förlust 2

Spelade en del poker idag igen och samma visa denna dag. Det blev en lika stor förlust som dagen innan. Jag hade före denna vecka ett plus på 350 kronor nu är jag nere i 50 kronor plus. Det är kanske inte så farligt men d är lite tråkigt att hela tiden förlora. Jag skulle hellre sprida ut vinsterna och förlusterna.

The Madman

Blev en liten förlust

Var och lirade lite poker och det blev en förlust för första gången i det gänget som jag lirade med. Det blev drygt 150 kronor i förlust men med tanke på att jag gått plus alla andra gånger så ligger jag ju fortfarande iaf på plus sammanlagt. Det var en rolig omgång förutom att jag inte alls lyckades med mina grejer. Det blev en oerhörd tung kväll eftersom jag hela tiden förlorade på mina kort på sista kortet och inte en gång tidigare.

The Madman

Poker, poker, poker

Jag vet inte riktigt vad d är för något med den här flugan. D senaste dagarna i min vänkrets har d inte varit snack om annat än poker och åter poker. Först körde jag en liten runda i tisdags igår så var det pokerturnering i en annan lokal. Det var några som spelade seriöst alltså med dealer och allt och jag blev tillfrågad om jag ville komma och titta men så intresserad av det var jag inte. Sen för en stund fick jag sms att d skulle bli en liten privat turnering ikväll igen. Jag var tydligen den spelare som behövdes för att laget skulle bli fullt. Alltid roligt att bli efterfrågad...

The Madman

Alternativt

Idag på jobbet hade jag med mig en skiva med Kiss. Alla har väl en föreställning av hur dom låter d är väl nästan mest kända för sin disco tolkning "I was made for lovin you". Skivan jag hade med mig dock var Carnival of Souls. Det är någonting helt annat än vad d hade gjort före och efter det. D som jag jobbade med reagerade direkt och tyckte att d var d bästa d hört och d kände igen bandet också men musiken tyckte d var bättre än tidigare. Tycker d är lite kul att om ett band bestämmer sig för att göra något annat som många gillar men som inte är som tidigare så säljer d inte därför att folk har redan färdig tro på hur d låter.

The Madman

Ibland tar d tid för att få rätt

Jag och en kompis (han har utvecklats till en av mina närmaste om inte min närmaste vän på bara några år) har haft en diskussion som varit lite till och från. Igår efter närmare 1 års funderande så erkände han att jag nog i princip hade helt rätt i vad jag hade sagt.
Det vi hade diskuterat då för ett år sedan var om studieort. Han menade att jag inte var den typen som skulle sticka iväg hemifrån (ja jag bor hemma och tycker jag är för gammal men vill inte bo ensam) för att jag var för feg och ville ha tryggheten hemma. Jag däremot menade att om jag hade som han en flickvän som jag hade moraliskt kontakt med som jag kunde prata ut med när jag mådde dåligt så skulle jag kunna fara vart som helst bara för att jag visste att jag var älskad.
Han dock som hade flickvän menade att d inte spelade någon roll. Han studerade då på en annan ort långt ifrån henne. Det ändrades dock igår när han sa att han måste erkänna att jag hade rätt eftersom han inte hade lust att fara någonstans långt bort helt ensam utan att ha någon. Det har nämligen tagit slut med tjejen och han erkände att om han hade haft henne kvar så skulle det vara lättare att fara iväg för då hade han någon att ha kontakt med hela tiden. Så jag fick rätt iaf till slut...

The Madman (jag har inte alltid rätt men vissa saker har jag tänkt på alltför mycket)

Rikemans poker

Var och spelade rikemans poker. Med det menar jag att insatserna var lite väl höga för min smak jag var med bara för att en kompis ville se hur jag var att spela med. Jag brukar spela med ett gäng där insatsen brukar vara 50 kronor per spel och på en kväll kan d bli ungefär en förlust på max 200 kronor helt överkomligt tycker jag. Detta spel var dock grund insatsen 200 kronor och efter som d var cash game så kunde man köpa in sig igen. Jag tyckte inte d var så kul när förlusterna kunde stiga än över huvudet om man ville vara med hela tiden. Jag valde att spela väldigt försiktigt och det slutade med att jag lyckades tjäna 10 kronor inte särskilt mycket men iaf något. Mitt mål för kvällen var att förlora max 100 kronor och d lyckades jag alltså bra med.

The Madman (dålig på poker men tur kan man ha ett tag iaf)

Onödiga intressen

Imorgonbitti skall jag vara på jobb kl 06.00 ungefär. Jag brukar iofs inte bekymra mig att alltid komma i tid. Vi har ju sånt där system med stämpelklocka på vårt jobb. Den har jag aldrig använt för d känns liksom lite konstigt att använda den när man inte är ordinarie anställd. Jag får ju ändå betalt så varför skulle jag egentligen använda den alls? När d börjar räkna lön efter den så måste jag väl stämpla in mig men, men d är en annan sak.
Onödiga intressen d är att stiga upp inatt som jag tänker göra för att följa Finland mot Sverige i junior vm i hockey. Det är helt onödigt men ändå gör jag det. Straffet kommer att bli att jag imorgon kväll är så slut att jag inte kan göra något vettigt utom att sova. Men d känns liksom som att jag inte kan missa d för något i världen utan jag vill se matchen oavsett av vilka konsekvenser jag får imorgon eftermiddag när jag slutar vid runt 2 tiden.

The Madman

Den icke anställdes dilemma del 2

Jag trodde inte att d här skulle få en fortsättning men så blev d iaf. Jag kom hem då imorse efter att ha blivit bortkörd från jobbet eftersom personen som skulle ha semester hade tagit fel. Okej inte något större bekymmer jag kan alltid ta d lugnt och hänga med polare resten av veckan hade jag tänkt. Nå, inte skulle det gå så iaf några timmar senare så ringde telefonen. Det var från jobbet förstås och d ville att jag skulle komma in och jobba istället för en annan. Så gick d alltså med min lediga vecka som jag fått helt ofrivilligt men nu har jag fått den tillbakadragen. Imorgon 06.00 skall jag infinna mig för en massa skitsaker (d är uppgifter typ en schimpans skulle klara av). Fan vad jag hatar det här hoppandet mellan att inte veta om man har något att göra eller om man ska få vara ledig.

The Madman

Den icke anställdes dilemma

Jag har väl aldrig bloggat så här tidigt förut men iofs är jag inte så ofta vaken den här tiden heller eller så är man ju på jobbet och hinner helt enkelt inte. Vad gör jag nu vaken då denna tid jo jag har vikarie för en på jobbet i 5 dagar nu och skulle jobba en vecka till trodde jag. När jag kommer dit så står personen jag ska vara där istället för och jobbar. Hon är helt säker på att det är hon som skall vara på jobb men efter koll så visar d sig att hon egentligen har semester. Jag är dock inte den som börjar bråka utan jag far hem trots att jag har varit där i onödan. Det känns ju lite snopet att bli av med några dagar inkomster även om d nu inte stör mig så värst mycket att vara ledig fast jag var inställd på att jobba. Hade detta varit i ett annat skede när inte alla var hemma på jullov hade d ju varit en annan sak. Nu har jag iaf en hel del polare att hänga med och umgås med så d gör inte lika mycket även om d kostar mig typ 2000 kronor.
Det är den icke anställdes dilemma du vet inte alls när du är utan arbete eller när du har arbete. Det är något jag klarar av att ta just nu för jag har ju inte någon att ta hand om ekonomiskt som tur är förutom mig själv.

The Madman

Nytt år nya möjligheter

Nytt år nya möjligheter det är en enkel devis att leva efter. Jag började det nya året med att må lite dåligt men jag messade iaf Gott nytt år åt nästan alla i telefonboken iaf d som jag känner bäst. Dessutom så messade jag till tjejen som har upptagit mina tankar d senaste månaderna ordentligt. Hon brukar alltid svara på mina mess men igår var första gången hon inte gjorde det. Jag börjar ana att det kan vara så att hon har hittat någon kille. Det kan jag förstå även om jag inte vet om jag är kär men hon är iaf häftig som få. Får väl bara hoppas att man lyckas stöta på henne på krogen någongång d närmaste månaderna så att man iaf kan prata med henne. Äh who am I kidding inte lär jag väl prata med henne för då blir d bara en massa snack som sprider sig till jobbet och det är inte så kul. Men på något sätt måste man väl iaf ta en risk.

The Madman

Årets första blogg

Nu har det nya året startat. Det blev en lugn kväll med gudmor, gudfar, 2 av deras barn och så mamma förstås. Pappa var inte riktigt i skick för att fira in det nya året. Han hade helt enkelt firat sen typ julen (läs min far är nästan som en rockstar så fattar du).
Det blev att titta på film vi såg på postkodmiljonären sen tre män och en liten tjej, Det bröts dock lite av att höra på när Jan Malmsjö läste in det nya året sen fortsatte det med filmen till slut för att sedan fortsätta med Psycho. Den var dock inte särskilt populär hos gudmor och jag ville hellre se Mad Max 2:an även om jag sett den flera gånger. Den är riktigt bra och jag gillar sådana filmer om framtiden, även om det inte är någon direkt positiv framtid.
Nåja Gott Nytt år iaf allihopa igen!!!

The Madman