Bombad och sänkt

Detta var rubriken jag alltid hade tänkt ha på min självbiografi. Jo, jag vet att det är exakt samma som Arne Anka men den passade så jävla bra in på mig förut. Nu förtiden dock när man passerat dessa "ungdomsår" så är det inte längre någon akut kris. Jag skrev ju att nu äntligen är jag friskförklarad psykiskt och fick en reflektion på det (tack ska du ha du vet vem du är).

The Madman (getting happier by the day)

Friskförklarad (psykiskt) :)

Nej, jag vet inte om jag är friskförklarad men jag går inte till psykolog längre. Hon ansåg inte att det behövdes längre utan att jag klarade mig bra numera. Mitt liv har varit typ svart i 5 år av mitt liv men de senaste åren sen 2003 kanske har iaf ljusnat en del. Jag har fått lite andra perspektiv på mitt liv och det har gett mig nya visioner och drömmar vilka alla hade dött när det var som mörkast. Men jag märker ibland några minuter att jag kan få väldigt negativa tankar men de har inte längre lika starkt grepp som tidigare.

The Madman

Lite länkar

Här kommer lite länkar till låtar som jag har lyssnat på nu medan jag har skrivit. Ifall att ni är nyfikna på vilka inspirationer jag har använt.

http://www.youtube.com/watch?v=N5g_vfCF9sw

http://www.youtube.com/watch?v=Wr5gdrj6bZQ

Det är den andra som jag använde mig mest av. Den har varit på min gärna hela dagen.

The Madman



Dags att fortsätta

Nu är de dags att fortsätta skriva på kapitel 2 i min historia. Den som är intresserad kan som tidigare nämnt följa den på bloggofamadman.blogg.se det är bara att titta in. Jag ska försöka att hinna med ett tredje kapitel innan veckan är slut också.

The Madman

Söndag

De händer inte mycket idag. Helgen har varit jättelugn. Nu har jag inget att göra. Lekte med brorsbarnet i fredags och det var rätt roligt som vanligt. Hon tycker jättemycket om mig och sitter fast på mitt ben efter en stund hennes lillasyster var också framme och lekte med mig trots att hon typ inte är mer än 9 månader. Hon börjar bli rätt häftig på det sättet.

The Madman

Politik

Sverige är ju numera lite mer högerstyrt än det varit de senaste åren efter att sossarna har tappat makten. Måste väl säga att efter utnämningen av vissa ministrar har mer koncentrerats på dessas förehavanden istället för på politiken. Jag tycker också att vissa ministrar har gjort fel och kanske gjorde rätt att avgå men det känns fel lite fel att allt skall riktas mot detta. Ta istället upp vad för förslag som dykt upp de senaste veckorna för att Sverige skall få det bättre.

The Madman (ps jag förstår att sossarna förlorade valet, de verkar helt ha glömt bort sin uppgift att stå på den svages sida i samhället och gör de inte det längre kan man lika bra rösta på moderaterna.)

Nu är det uppdaterat

Jag har påbörjat kapitel två i min skönlitterära berättelse på bloggofamadman.blogg.se där den finns att läsa i sin helhet. Den kommer dock att uppdateras när jag har mer tid. Kapitel 3 kommer också snart att påbörjas.

The Madman

Det blev natt

Jag som hade tänkt att skriva en bit idag men jag har helt enkelt inte hunnit nu har storyn stått stilla på min andra blogg ett tag vilket knappast är bra för intresset. Det kommer dock helt säkert att dyka upp ett nytt kapitel imorgon. Det blir det andra i ordningen.
Här har ni en länk till en mycket bra låt
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=5789109
Mr. Brightside lite så är historien även i mitt liv, och har alltid varit.

The Madman

Inte mycket skrivande

Det har inte blivit något skrivande varken här eller på den andra sajten den här helgen. Jag har varit upptagen med pluggande till tent idag. Den är på onsdag men jag har typ 5 kapitel kvar innan jag är klar vilket skall avverkas på två futtiga dagar. Det är iofs jag som har ställt till det hela genom att vara lite slapp även om jag gick ut hårt och försökte att få allting gjort i tid till att börja med. Tyvärr hade jag lite för många ämnen så det blev väldigt svårt att koncentrera sig på ett ämne. Men det är iofs bara ett svepskäl men det känns iaf bättre än inget skäl alls.
Bloggofamadman.blogg.se får väl sig förhoppningvis en fortsättning senast på onsdag kväll. Jag har lite att stå i före det så jag kan inte garantera något annat. Har gjort ett föredrag till att börja med idag och nu skall jag se till att få det gjort i powerpoint imorgon innan jag börjar plugga igen på kvällen. Det lär väl ta ett tag att hinna med allt.

The Madman

Poker i skallen

Jag har spelat poker hela lördag kvällen. Jag var med i en Free roll där jag slutade på 100:e plats vilket var trevligt eftersom det var nytt personligt rekord. Det gav mig visserligen inte mer än 0,8 dollar så jag blev inte direkt rik på det hela men d var ju iaf betalt för något jag inte satsat några pengar på.
Annars har jag mått dåligt nästan hela dagen och har inte fått så mycket gjort. Det blir väl att försöka komma igång med pluggandet igen imorgon för jag har tenta på onsdag och det gäller att vara beredd på att svara på frågorna.

The Madman

Nu har jag skrivit

Inledningen har nu skrivits på min skönlitterära historia som återinns på "bloggofamadman.blogg.se" där jag nu har börjat att författa. Den som vill följa historien behöver bara gå dit och läsa. Jag lär väl göra ett inlägg till och då inleder jag med kapitel 1. Det behöver inte bli särskilt långa kapitel alla gånger utan det kan vara riktigt kort.

The Madman

Nu vet jag vad jag ska göra

Kommer att starta en ny blogg eller ny och ny jag har haft adressen registrerad hur länge som helst. Det har dock inte varit någon aktivitet på det stället. Nu skall jag sätta igång det projekt som jag hade tänkt för länge sedan. Det kommer att dyka upp ex antal historier på sidan "bloggofamadman.blogg.se" och dessa är fiktiva historier som jag skriver. Det är helt enkelt så att jag gillar att skriva och därför kommer jag att göra det från och med nu. Hur ofta jag skriver kommer dock inte att anges för ibland blir det kanske bara någon rad i veckan andra så blir flera stycken på en gång. Det kommer alltså att vara mer skönlitterärt än detta. Hoppas på några läsare iaf.

The Madman

Vad ska jag göra

Om fem minuter skall vet jag vad jag skall göra. Nämligen det är dags att dricka öl. Det är kanske inte så vettigt med tanke på att jag börjar tidigt imorgon men det är smällar man får ta. Hoppas bara att jag ser till och sluta innan det går överbord.

The Madman

Tenta

Matematik tenta om 15 minuter och jag är nervös. Detta inför en tenta vilket jag aldrig varit förut. Känns oerhört konstigt.

The Madman

Fan vad jag gillar

Veronia Maggio's Dumpa mig just nu. Det är en sån låt som sätter sig direkt i huvudet och man kan helt enkelt inte göra nåt åt det.

The Madman

Slänger in en musiktext som passar stunden

The devil may smile with an angels face
A cat may be stolen of its grace
They say it's just a matter of time and place

A man may be less than an animal
The antichrist write up the honor roll
The tightrope walker take the final fall
(at his house, in the bathroom, on a holiday, and that's in the news)

Oh, the things you see
Makes ignorance bliss for you and me, yeah,
When arrogance does publicity,
Smiling happily

It's a merry go round and around and around

The begging boy becomes the begging man
The zealot never saves the sacrificial lamb
And a child want's to know if the Candyman can

Everybody want's the fancy car
And we've all been told not to run too far
But everybody wants to be a rock'n'roll star

Oh, the things you see
Makes arrogance seem the way to be, yeah,
When ignorance spreads conformity,
Smiling happily

It's a merry go round and around and around

Poets of the fall.

Resa

Fasen vad jag skulle vilja göra en resa i November. Tyvärr kommer det inte att bli av har jag en känsla av. Funderade på att fara till England men nu när man studerar så är ekonomin inte lika hälsosam som den var när man jobbade. Detta gör att man får göra lite avkall på allt annat som t.ex. en resa. Har jag lite tur så dyker kanske chansen upp igen så att jag kan ta mig till England. Irland skulle annars vara ett land att resa till men det vill jag göra på sommaren så att jag kan vandra runt på ön.

The Madman

Lunchblogg 2

Passar på att skriva lite på lunchen igen. Tenta i matematik imorgon och jag känner mig kanske lite säkrare idag än vad jag gjorde igår. Hoppas helt enkelt att det skall gå bra. Har lektion om några minuter igen så jag kan inte bli så lång randig vad gäller mina utlägg här just nu.
Trött är vad jag är och riktigt trött får hoppas att killen som jag skall ha ett grupparbete behagar dyka upp nu för han var inte i skolan imorse. Jag har ingen lust att sitta och göra allt själv. Det skulle helt enkelt bli för jobbigt även om jag skulle klara av det tror jag.

The Madman

Tar upp en sak till

Jag sitter och här och tänker tillbaka på "måndagsklubben". Det var ett program som gick på kanal 5 för x antal år sedan. Är väl kanske 10. Jag var inte särskilt gammal då utan 16-17 men ändå följde jag det varje vecka till en början. Det var Caroline Giertz som var programledare och Lennie Norman och Claes Malmberg var också alltid med. Dessutom kom det alltid två gäster till studion som var med och snackade. Jag minns att jag blev oerhört imponerad av Claes Malmberg och han retorik och det tillsammans med Lennie Normans humor gjordet det hela ännu bättre. Claes kan också vara rolig men jag anser att han är bättre med att uttrycka bestämda åsikter vilket han gjorde otroligt bra när han var i måndagsklubben. Synd att det inte finns fler sådana program där folk bara sitter och snackar aktuella händelser och sedan leder det hela till nya banor. Måndagsklubben var mycket bra tv.

The Madman (nu har jag bloggat av mig för denna dag)

Bullshit

Bullshit är ett program som går på TV 6 och som jag inte missar en enda gång. Det är Penn och Teller (de är magiker annars) som drar fram en massa intressant aspekter och ser om saker stämmer eller inte. Idag drog de upp en massa skit om Moder Teresa och Dalai Lama. Fanns mycket intressant där och jag tycker det är bra att även kritiker och förespråkare får komma till tals i ett och samma program. De försöker väl vinkla det lite negativt men jag tror att världen är kanske lite mörkare än vad vi vill tro när vi sitter hemma och har det bra. Ja, just det Mahatma Gandhi var rasist det var inte afrikaner som skulle få det bättre i Syd Afrika utan bara indier och han vill inte sammanblandas med svarta afrikaner. Kanske han inte var så upplyst trots allt? Makes you think don't it?

The Madman

Matematik

Sitter och sliter med matematik. Det är en grundkurs och återblick på allt som jag har räknat tidigare problemet är väl att jag inte kommer ihåg så värst mycket längre. Har prov den här veckan som jag måste klara annars kommer jag inte att vara särskilt glad på mig själv. Det kan gå riktigt illa om jag inte klarar det här för då blir jag efter i ett sådant basic ämne som matematik vilket jag inte vill för då kan allting annat också bli lite bakom.

The Madman

Nu gör jag lite reklam på samma gång

När jag ändå sitter här vid datorn skall jag göra lite gratis reklam för musik så den som läser d här kan följa länkarna och se vad de tycker om banden.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=99682010
Denna länk är Dame och låten som jag rekommenderar är Pony

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=15370025
Disco Ensemble och deras låt Black Euro mycket bra tycker jag

och det sista bandet är Suburban Tribe
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=112066816
Låten Nevermore låter mycket Faith No More om ni gillar sånt

Sedan till sist kan jag alltid rekommendera Youtube och sök på "In my dreams with you" då borde Steve Vai dyka upp feat Devin Townsend. Den videon är speciell om ni vill kolla in en annorlunda video. Är det någon som undrar hur den är inspelad kan man alltid fråga.

The Madman

Nära 600 unika adresser

Nu är jag nära 600 unika besökare det fattas bara två stycken. Jag har väl haft min blogg ett bra tag så det är inte särskilt snabbt som jag kommit upp i detta men nu är jag iaf nästan där. Får se hur länge det tar innan jag når 700 sen. Kanske man skulle försöka att ta reda på det genom att hålla koll.

The Madman

Frågor?

Varför är alltid gräset grönare på andra sidan?

Varför är alltid navelludd blått? (Även om skjortan är grön/röd etc)

Varför dör alltid mobilbatteriet när man kommit på något fyndigt att säga?

Varför ställer alla så många frågor?

The Madman (sitter och tänker en massa idag, han har helt enkelt tid)

Lunch blogg

Hemma på lunch vilket är rätt vanligt. Jag bor så nära skolan att jag väljer att gå hem ibland eftersom maten som serveras inte är den bästa. Annars skulle jag äta mer och hellre. Jag är väl själv lite kinkig och det är inte så roligt men tyvärr är det något som inte har växt bort med åren utan det finns fortfarande kvar och jag kommer inte ur det hela. Det är som när jag är på McDonalds det är alltid samma meny som gäller där också blir jag besviken om jag inte kan få exakt det som jag vill ha.

The Madman

Såg fel

Tydligen har jag haft en del besökare lite nu och då bara det att jag inte hade någon flash player så jag såg inte resultatet helt enkelt. Finns tydligen några som kommer hit och ser vad jag har skrivit hela tiden. Hej hopp nu blev jag på bättre humör igen.

http://www.youtube.com/watch?v=fZrnjlKNWyY kolla denna länk...

God natt
The Madman

Hittade en hel del intressanta bloggar

Jag har inte gett mig in i bloggdjungeln på ett tag men nu var det dags och jag fann en massa intressant. Fick nya inspirationer och en massa annat. Det behövs för att jag skall kunna göra nåt. Inte vet jag vad som skall göras med mitt liv ännu men kanske en dag så hittar jag svaret i en blogg som någon skrivit för mig och som bara jag förstår. Ett kodat meddelande som innehåller allt de där som jag söker och inte ännu har funnit eller så förstår jag helt plötsligt att allt finns i min famn redan nu jag har bara inte uppskattat det förrän dessa ord gav mig allt.

Ha en skön natt allihopa!!!
The Madman

Verkligen inte mycket

De har inte blivit mycket bloggande den senaste tiden. D spelar väl iofs sig ingen roll just nu eftersom det inte är väl en enda som läser min blogg längre. Jag har varit fullt upptagen med skola och allt annat som tar tid från mitt skrivande på denna blogg. Därför har det blivit längre och längre mellan skrivandet och jag verkar inte kunna ta mig i kragen och skriva oftare heller. Fast skulle jag ha en fast publik på typ 5 personer som kom och tittade och gav en kommentar kanske man oftare skulle ge sig i kast med skrivandet. Men nu är situationen som den är och det är bara jag som kan ändra på det ingen annan.

Mvh The Madman