Stockholm here I come

Om några timmar beger jag mig av mot Stockholm. Kommer inte fram förrän vid nio eller tiotiden men d ska bli sköj. Lär väl inte bli så mycket idag utan mest bara ta d lugnt och imorgon blir d väl förhoppningsvis ishockey och pub eller krog eller något sådant.

The Madman

Dum fråga

Vad betyder d när en tjej kramar om en på krogen. Vinkar glatt när man möts men inte svarar i telefon eller på mess?

The Madman

November Rain

Denna Guns låt är så oerhört bra. Inte deras bästa men den är helt klart en topp 5 eller kanske till och med topp 3 av deras låtar. Har lyssnat på den nästan hela dagen idag.

The Madman

Gamla kärlekar

Satt och funderade över sådana tjejer som jag har varit kära i under mitt liv. Särskilt på dem som d inte blivit något med (vilket är den största gruppen och som fortfarande växer snabbast ;) haha).
Den första tjejen var typ 3 år äldre än mig och hon liknar sig ännu lika söt som då.
Den andra tjejen stötte jag på i påskas på krogen. Hon hade blivit rund förut men var nu helt plötsligt tillbaka i sitt smala lilla jag. Hon var alltså lika söt som på den gamla goda tiden igen.
Tjej nr 3. Den som var den första riktigt allvarliga kärleken i mitt liv. Hon var så söt och underbar men utvecklingen har inte gjort henne sötare snarare tvärtom. Hon är inte alls något jag kan förstå att jag föll för längre.
Tjej nr 4 Helt underbar en klockren 10:a  och tyvärr varje gång jag ser henne ännu en klockren 10:a vill ha henne fortfarande tyvärr.
Tjej nr 5. Har blivit tjock...

The Madman

Otrohet

Satt och diskuterade otrohet med två tjejer idag. D va intressant att lyssna på för min del. De var sura för att deras pojkvänner hade varit otrogna och med allt rätt jag tycker inte d är särskilt snällt men vissa är ju sådana som är konstant otrogna. I den ena tjejens fall så hade d tydligen hänt flera gånger. Hon menade att hon började tröttna på alla lögner men att han var ju så charmig. D förstod jag men jag påpekade att om du tycker han är charmig hur många tjejer till tycker inte d och jag sa att jag tycker till o med att han är snygg. Jag menade bara att han såg väl sin chans och tjejer vill vara med honom så varför valde hon då inte en kille som inte var lika charmig. Hon höll med att d kanske skulle vara ett bättre sätt men iofs skulle d inte funka för d kanske aldrig skulle uppstå känslor. Jag höll helt med känns d fel så är d fel och är d så att man vill ha en kille som är otrogen så får man väl ta den smällen om man vill leva med denne. D är ju inte så att man kan ändra på någon annan bara på sin egen synpunkt och knappt den heller ibland.

The Madman

Våren är här

D känns som att d håller på att bli vår äntligen. D är fortfarande inte vår dock eftersom d ibland är minusgrader på nätterna men förhoppningsvis så är d inte så länge till. Men dagarna börjar bli varma och jag tyckte d var rätt skönt att vandra hem från pokern igår hos en polares polare.

The Madman

Likheter mellan jultomten och en annan

Satt och såg på Halloween 5 ikväll. Mike Myers som är mördaren i dessa filmer jobbar ju bara en natt om året. Han är alltså precis som jultomten men han är då förstås lite mer brutal än honom men båda har bara en arbetsdag.

The Madman

Jag har misslyckats

Jag har satt höga mål för mig själv men misslyckats. D börjar bli alltför många misslyckanden under ett och samma tak nu. Jag vet inte riktigt längre vad jag skall tro på. Finns d möjligheter ännu att komma någonstans eller är d kört?

The Madman

I never found

I never found anyone to replace you guess I have to make it trough this time...

The Madman

I cry

I cry when angels deserve to die!!!

Mina benhinnor

Har så ont så jag tror att jag har inflammation i mina benhinnor. D är inte särskilt trevligt men jag har nu bara två dagar kvar att detta arbete. D ska bli så skönt att slippa anstränga benen ett tag.

The Madman

Problem?

Jag undrar om jag har problem? Jag tycker mig se att min blogg blir allt mer ointressant. D känns som jag saknar glöd och bara skriver om och om igen om samma saker. D kanske beror på att livet snurrar runt rätt mycket just nu och förhoppningvis så kommer en bättre tid när d blir sommar. D finns ju mycket att skriva om d är bara d att glöden inte finns där just nu men jag lär väl ändå fortsätta att skriva och får hoppas att d blir lite bättre igen och att d känns kul igen. Ibland måste man arbeta sig igenom svåra perioder.

The Madman

Ärlighet så får du lida mest

Jag är väl vad man brukar säga brutalt ärlig. D vill säga att jag kan ibland säga saker som är lite jobbiga och d är klart vissa blir förbannade. I helgen så såg jag en tjej som jag har varit intresserad av men jag kände inte igen henne direkt. D var nämligen så att hon har gått upp i vikt. Jag blev lite chockad när jag insåg att hon har blivit baktung och under alkoholpåverkan så blev d ju förstås att berätta d inte åt henne men åt hennes vänner. D är ju alltså lika med att hon får reda på d när som helst.
Sen ringde en kompis och berättade att han har träffat en tjej via kontaktannons. Han visste ju var jag står i den frågan och sa att d gjorde väl ingenting. Först ljög jag och sa att inte ser jag ner på någon för att d använder kontaktannons men sedan vände jag och erkände att jo d gör jag. Vet inte varför men jag tycker d känns onaturligt på något sätt. Fast jag förstår ju att man inte vill vara ensam heller och kanske bara känner sådana som man inte är intresserad av så då är ju förstås kontaktannonsen en bra lösning.

The Madman

Ja, d blev sm-guld för FBK

Fbk vann till slut. Jag var så otrolig FBK:are när jag var yngre. Nu bryr jag mig inte så mycket längre men d är ju alltid kul när d går bra i slutspelet. D är typ först i finalen som jag börjar att titta.

The Madman

Måndag o poker

D blev att lira lite poker med polarna igen. Jag var dock inte särskilt pigg och valde att ta mig själv ut ur turneringen direkt i andra omgången. Jag var helt slut och orkade helt enkelt inte tänka längre. D kanske berodde på att jag började tänka på att jag skulle vara på jobb dagen efter vad vet jag men helt tröttkörd i hjärnan blev jag.

The Madman

Lugn söndag

D blev en väldigt lugn söndag. Jag bara satt och glodde på tv och spelade lite spel. Fick se att d kommit ut en Joystick med 30 gamla commodore 64 spel. Den ska jag köpa för jag är lite impad av hur d var att spela dem när jag var yngre. D är ju förstås inte lika bra kvalitet som nu men retro känslan är en stor del. Ser ut som att mina värmländska vänner kommer att få jubla i ishockeyn. Fast jag påminde dem om att HV71 vände i detta läge för något år sedan när d trodde på FBK men d är klart nu ska d väl ha sin revansch.

The Madman

Bakfull

Bakfull? Nej faktiskt inte men lite trött är jag dock ändå. D skulle ju vara kul om man kunde vara pigg direkt dagen efter men att må lite dåligt är väl sådant som man får ta. D var typ samma gäng som vanligt på krogen och lär väl så vara resten av ens liv.

The Madman

Ångest

Nu var jag ut på krogen och mindes varför jag inte går dit så ofta. D var en riktigt jobbig kväll för jag såg en tjej som jag har varit intresserad av. Hon bara skrattade när hon såg mig och viskade något åt sin kompis. Jag lär väl säkert få veta vad d gällde men när någon vänder sig bort och flinar så brukar d inte vara något gott tecken. Jag får väl hoppas att d blir något bättre senare men just nu är mitt liv inte vad d borde vara. Även om jag är i den bästa åldern just iaf enligt mina yngre vänner.

The Madman

Fylla

Äh!
Nu fan får d vara nog. Jag vet inte hur länge jag har levat i alkohol celibat men ikväll tar d slut. Jag ska tamefan ut på krog. D är säkert två månader sedan jag var ut på krog och tittade mig omkring. D är väl samma sak som tidigare men d är väl lika bra att man värmer upp nu innan d är sommar. Dessutom så blir d Stockholm nästa vecka, tänkte fara dit och våldgästa en kompis. Får se vad som händer där egentligen men någonting kul ska man väl alltid kunna hitta på.

The Madman

Är livet vad man gör d till?

Jag tänker på vissa kontraster i livet. Jag har känt en som tagit livet av sig och sedan vet jag en som tar sitt liv på väldigt stort allvar. Han blir alltså deppig och undrar egentligen vad som är livets mening och är lite av en sorgsen typ. Jag känner dock honom inte så bra utan d är mest vad jag hört från sådana som känner honom bättre än vad jag gör. Den andra killen som tog livet av sig hade jag just börjat känna. D verkade vara en kille som inte hade ett problem i världen och som visade upp sig från sin bästa sida hela tiden. Han bjöd på sig själv minns jag från d fester vi var på och ville vara i händelsernas centrum eller ville och ville men han var där. Han tog dock sitt liv när flickvännen valde att flytta ifrån honom.
Den andra som jag inte känner så bra är en kille som försvann från sitt jobb o var borta ett tag för att han "sökte sig själv". Han är/var olycklig kär i en tjej osv. Alltså han har inte d så lätt men ändå så står han kvar där varje dag på jobbet. Så olika var dom men ändå var d den man inte trodde som tog sitt liv medan den andra är kvar.

The Madman

Rattfylla

Fick just samtal från jobbet. D blir tydligen omflyttningar igen. Jag har haft andra uppgifter ett tag men nu är jag tillbaka i samma gamla vanliga igen. Detta eftersom jag har körkortet i behåll men tydligen så är d en annan som har lyckats bli av med sitt där. En av cheferna ringde och frågade om jag kunde tänka mig att byta och d var ett enkelt svar. Jag menar d är väl lika bra att ställa upp för i framtiden kan d ju behövas för mig också.

The Madman

Funderingar

Satt hos en kompis just. Jag umgicks med honom riktigt mycket förut men nu har d blivit sämre. Jag vet inte varför men d kändes lite som att han utnyttjade mig ett tag när d gäller tjänster. Han ville alltid ha hjälp av något slag men d har blivit bättre. Kanske d är för att han har hittat en tjej och detta via kontaktannons. Jag som aldrig hade känt någon som hållt på med sådant tidigare men nu har jag en riktigt erfarenhet av detta och nej jag har inte ändrat åsikt. Om du undrar var jag stod så kan du gå och kolla i arkivet för d finns där någonstans att se.

The Madman

Klart med ansökan

Idag lämnade ansökan till skolorna mina händer och försvann iväg via posten. D skall bli mycket spännande och se om jag kommer in någonstans. D blir helt enkelt för jävligt om jag inte gör d för då har jag inte en aning om vad som egentligen kommer att ske. Jobbet var tungt idag och d gick långsamt. Fattar inte att alla ska ha en massa extra just för att d blir påsk. Men nu får man ju vara ledig och njuta ett antal dagar. Tror jag ska dricka lite öl på Lördag eller om jag ska göra d imorgon redan men d är nog Lördag kväll jag vill helst.

The Madman

Mitt alldeles egna citat (sades för många år sedan)

"D har hänt många gånger att jag har dömt mitt eget samvete till döden men ändå så finns d kvar!"

The Madman (som tror att d handlade om att jag ville hämnas på folk som jag tyckte gjort fel men mitt samvete tillät mig inte att ens försöka krossa dem)

Kom på en sak

Skrev om att jag hade träffat en tjej som jag var/är (d sista vet jag inte men d verkar ju vara så) förälskad i på jobbet häromdagen. Hon var otroligt söt fick jag höra idag av en kollega. Hon såg helt enkelt bättre ut än vad han mindes. Precis när hon dök upp på jobbet så stod vi och diskuterade träning särskilt styrketräning. Jag tränade nämligen det just då jag höll på uppvaktade denna tjej och precis när hon stegade in så höll vi på pratade om den tiden. Jag valde att lägga ner efter d för jag menar inte hjälpte d att man höll sig i form så jag kände d som onödigt och lade ner precis allt just då. Vissa saker har jag börjat men att träna varför hålla sig i form om d inte är till någons glädje? Visst d kan vara till min glädje men min glädje hade ju kommit från hennes glädje.

The Madman

Dumma listor

Fick för mig att göra några listor helt plötsligt igen...

Bästa Guns N Roses låtar

1. Estranged
2. Patience
3. Welcome to the Jungle
4. November Rain
5. Sweet Child of mine

Bästa Ozzy låtar

1. No More Tears
2. See you on the other side
3. Tomorrow
4. I just want You
5. Time after Time

Bästa KISS låtar
1. Within
2.Sure know something
3. I walk alone
4. Anything for my baby
5. Tomorrow

Nu får d räcka för tillfället

The Madman

Nu har jag kommit över d värsta

D tog en lång stund att komma bort från alla känslor som vällde upp inom mig. D finns d kompisar som säger att d inte är bra att fly ifrån sina känslor och att gömma sig. Men om man möter en motståndare som man vet att i längden kommer att krossa en totalt och till sist helt enkelt ta livet av en så finns d bara en tanke "FLY". D är inte vad jag vill göra men jag gör d för att behålla någon sorts essens i mitt lilla liv. D kan tyvärr annars bara gå åt ett håll och d är att d blir sämre. Jag är inte längre särskilt optimistisk vad d gäller att kunna hitta någon som jag håller kär och som samtidigt är ömsesidigt. D känns som att tiden är ute och d är väl mitt fel men d är försent nu.

The Madman (känner sig oerhört nedstämd över att vara så nedstämd men glimten i ögat och humorn finns iaf kvar ännu)

Åh!!! Fy fan för gamla känslor

Var på jobbet idag. Där dök en tjej upp som jag var så kär i för tre eller fyra år sedan. Jag tänkte att d inte skulle vara så speciellt men jag kände hur hjärtat bultade igen och d hettade till i ansiktet. Hon brukar inte säga så mycket knappt hej men den här gången log och hon och sa hej! Jag blev helt knäckt av detta och jag som sagt att jag är totalt över henne och så visar d sig att jag känner nästan lika starkt som tidigare. D var bara att dra hem och kasta sig under täcket och försöka glömma denna dag. Jag dög inte åt henne och d får man acceptera för hon är verkligen "worth dying for" snygg. Nu ska jag lägga täcket över huvudet och försöka komma bort från alla tankar på henne.

The Madman

Dags att lämna in ansökan

Har hållit på fyllt i min ansökan till skola. D ska bli skönt att komma bort från arbetslivet igen (om jag kommer in vill säga) för jag tycker iofs om mitt jobb just nu men jag kan inte tänka mig att göra d om 10 år. D gäller att hitta nya utmaningar och få ett jobb där man har lite möjligheter att avancera och kanske till och med få högre lön för att man gör ett bra jobb. Sköter du ditt jobb perfekt på d stället jag är nu så får man inte ens ett tack av chefen. D är lite taskigt men däremot om du gör något dumt så får du nog kritik även om d inte gäller alla chefer men vissa är sådana. D värsta är när d blir från person till person behandling att vissa får skit när d gör fel men andra gör samma fel men d nämns inte. Därför ska d bli skönt att sluta att göra något vettigt ett tag framöver och förhoppningsvis hitta sig själv igen.

The Madman

Hemma för en helg

En kompis som flyttat till Stockholm och fått bra jobb där har kommit hem igen över helgen. Han fyller nämligen år och har ett litet kalas. Igår hade vi tyvärr inte tid att träffas för både han och jag hade annat för oss. Mest var d han som var upptagen för jag kunde nog ha klämt in lite tid för honom men d gör inte så mycket vi tar d idag istället. Tyvärr har jag glömt att köpa någonting åt honom och d är ju lite tråkigt men jag ska besöka honom om några veckor så jag får väl ta presenten med mig. Då ska vi väl ta stureplan med storm "hehe", eller om d är den som tar oss med storm.

The Madman

Detta rekommenderas till alla

Jag brukar inte så ofta säga att d finns saker man borde göra. D finns ju så mycket olika intressen i världen men detta är helt säkert en bra sak att göra. D jag tycker att man ska göra är att läsa författaren Richard Bach's två underbara böcker nämligen Jonathan Livingstond Seagull och Illusioner. D är två böcker som iaf fick mig att tänka på livet i ett annorlunda sätt. Jag är inte en sån person som är särskilt spirituell men i detta fall blev jag d nästan när jag läste dem. D fanns så mycket sanning i dem.

The Madman

Trött som aldrig förr

Jag brukar alltid ha en massa kraft kvar när jag varit på jobb och kunnat hålla igång ändå till ungefär 01.30-02.00 och sen stiga upp 06.00 men den här veckan har jag inte alls gjort detta. D har blivit sängen alltför många kvällar och tidigt också. Jag vet inte om d är d nya arbetsuppgifterna som har tagit knäcken på mig men något är d iaf. Jag har därför inte haft så mycket att skriva om eftersom jag har sovit och åter sovit och d är intressant att skriva om. D blir väl förhoppningsvis bättre och bättre. Jag har saker på g som borde göras något åt men som har blivit liggande länge nu.

The Madman

Ska vara hundvakt

Idag ska jag och jobba som hundvakt ett tag. D är gudmors stora hundar som behöver lite sällskap. Jag hade fixat ledigt från jobbet för detta men den ansvarige ville inte låta mig vara ledig. Jag blev lite förbannad över detta och d slutade med att jag fick ge en 100 lapp åt en kille för att han skulle jobba. D gjorde iaf att jag kommer iväg lite tidigare från jobbet än jag skulle ha gjort om jag skulle ha måsta gjort allt.

The Madman

Helt slut i benen

Har sprungit i trappor idag. D har varit höghus upp och höghus ner. D tog väl ungefär 2 timmar för mig att bli helt färdig eller nästan 3 kanske till och med. Jag började iofs inte riktigt i rätt tid men sånt får man ta. Nu är jag så seg i benen att jag knappt kan stå upp. D är bara 11 dagar kvar innan jag får sluta med detta och innan jag har vant mig så lär d nog vara tortyr en hel del. Får väl lägga på voltaren eller nåt så att d iaf lindrar lite av värken om d funkar hittills har inte den där gelen hjälpt mina onda axlar och annat.

The Madman

Hemma och sjuk

Skulle ha varit på jobb idag men jag ligger hemma och är sjuk. D finns inte särskilt mycket att göra utom att sitta framför tv:n och datorn. Jag kände mig kallsvettig ordentligt när jag vaknade tidigt imorse och inte blev d bättre tills d att jag skulle på jobb. Nu får jag helt enkelt stanna hemma hela dagen och ta d lugnt och hoppas att jag orkar imorgonbitti istället.

The Madman

Jag är helt nollställd

Jag är helt nollställd. Blev en mycket överraskande dag. Jag skulle fara på dop där mitt brorsbarn skulle döpas. D slutade med att min bror på samma gång gifte sig vilket kom som en total överraskning för familjen. D var trevligt dock. Orkar inte skriva mer just nu ska gå i säng efter denna underliga dag.

The Madman