Händer mycket just nu

Det är en otrolig aktivitet i mitt liv just nu. Jag har en massa arbete att göra i skolan. Jobbet tar sina timmar och dessutom har jag börjat spela cash game i poker på nätet. Det har varit en härlig tid pokermässigt för jag har lyckats med att plocka ut ungefär 1500 kronor den senaste veckan. Det har varit sköna slantar att ha när man ska göra nåt extra. Jag är ingen extremt duktig pokerspelare det enda jag är bra på är att läsa människor. Om jag har den svagare eller starkare handen. Det är en fördel ibland och en nackdel ibland. Pott odds är något jag bara räknar ibland utan det mest intressanta för mig är styrkan på min hand och vilken styrka som ligger i moståndarens hand.
I skolan däremot är det massor av jobb och jag har en massa deadlines som skall hållas hit och dit. Jag får hoppas att allting kommer att gå bra. Jag har en viss känsla av att vissa saker kommer att bli oerhört svåra. Jag hade test häromdagen som jag trodde jag skulle klarar hur lätt som helst dock blev det problem och jag klarade godkänt med nöd och näppe. Det var inte världens lättaste saker som man skulle kunna svara på. Dessutom lyckades jag att ta mig vatten över huvudet när jag anmälde mig till en kurs till som ger mig ännu mer arbete. Den kommer att kräva ännu mer arbete av mig och bli riktigt jobbig. Jag som knappt har tid att göra något annat ändå och så drar man på sig ännu mer arbete. 20 timmar i veckan my ass blir det inte på den extra kursen utan den tid de tar för att bli godkänd och inget annat.

The Madman (pustar ut i en liten paus från livets alla krav)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback