Varför är människor bara intresserade av skit?

Jag tänkte på det här igår. Folk skapar konflikter med varandra för att få andra att må sämre. Jag menar att om du mår dåligt och tror att dina vänner mår bra då ser du till att ge dem skit så att ifall att de är lyckligare än vad du är så ska de ner till din nivå. Du kan inte ens glädjas åt dina vänner knappt utan även de ska hållas på din egen nivå.
Sen finns de människor förstås som skänker pengar till folk som har d sämre (till Afrika) men de gör de kanske inte för att de ska få de bättre utan för att de själva ska må bättre. De vill känna att d gjort något för någon annan också det är en självisk handling.
Har jag rätt? Har inte människan kommit längre?

The Madman

Kommentarer
Postat av: emma

Har också funderat lite på det där. jag tror det är så att folk gör saker för att må bättre. Det kan innebära att hjälpa andra. Man kan säga att det är egoistiskt men är det inte mänskligt att må bättre när man vet att andra också gör det? Att man inte kan glädjas åt ens kompis lycka...hmm..den var klurigare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback